Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » De Hongerspelen » I Will Survive » Hoofdstuk 10 Dylan Cruz

I Will Survive

2 juni 2015 - 17:24

1597

0

234



Hoofdstuk 10 Dylan Cruz

<i>Het is donker.
In eerst instantie zie ik niets maar dan zie ik haar. Grace zit naast me.
We zijn bij ons plekje aan de rivier, ik hoor de rivier bruisen, ik voel het harde gesteente onder me en de druppeltjes die uit de rivier springen komen terecht op mijn blote voeten die een stukje boven het water hangen. We praten samen, ik weet niet waarover maar ik hoor Graces zuivere stem in mijn hoofd.
Ineens begin ze te praten en ik hoor wat ze zegt.
Dylan, zegt ze, je moet me redden ik ben bang, klinkt het angstig, alsof ze praktisch stikt.
Waarvoor? Vraag ik haar.
Voor het Capitool, ze willen me vermoorden. Zegt ze, ik hoor angst in haar stem. Help me! Haar stem klinkt nu schril, Dylan!!!
Ze wordt ineens weggesleurd door een vredebewaker die uit het donker verschijnt.
Dylan! Schreeuwt ze, Dylan!
Grace, wacht! Roep ik en ik ren het donker in.
Ik sla de vredebewaker, laat haar los!
Grace gilt en schreeuwt mijn naam...</i>

Ineens schrik ik wakker. Grace... Ik moet Grace redden voor het Capitool haar heeft! ik kan haar toch niet zomaar aan haar lot overlaten?!
Ik spring uit mijn bed maar dan besef ik dat het een droom was.
<i>Een droom, geloof je het zelf?</i> Zegt een stemmetje in mijn achterhoofd,<i> ga naar haar toe en kijk of alles goed is. Het is midden in de nacht, niemand zal het merken...</i>
Ik trek snel een donkerblauw vest en een spijkerbroek aan en snel naar de lift toe.
Een Avox kijkt verrast dat tijdens zijn wacht er iemand langs komt, in het pikkedonker nog wel zonder ook maar een lichtje aan te doen.
Ik druk op het knopje van de lift en vrijwel meteen arriveert hij.
Ik druk op de '5'. De liftdeuren gaan open en ik sluip naar binnen. Alles lijkt rustig maar ik vertrouw het niet.
Niets is te vertrouwen, vooral niet in het Capitool.
Ik loop een kamer in maar zie in eerst instantie niets maar dan hoor ik een rustige ademhaling.
Ik loop naar de zijkant van het bed in de kamer en kijk recht in Graces gezicht.
Ze is er, alles is in orde, denk ik bij mezelf. Ze ligt rustig te slapen met een snelle vlecht op haar rug.
Ik kan het niet laten om een briefje achter te laten.

Lieve Grace,
Veel plezier succes bij de training.
Tot zo,
Dylan


Dan loop ik haar kamer met een tevreden zucht uit...

De volgende ochtend kan ik mijn ogen bijna niet open krijgen.
"Dylan!" Iemand schudt me helemaal door elkaar, "Dylan wakker worden, ik wil niet voor schut staan tegenover Zayn en Ruby van 1 en Lani en Freddy van 2.
Het is Ivy.
"Ivy..." Mompel ik geïrriteerd, "laat me met rust!"
"Dylan, het is al elf uur geweest, de rest van de beroeps zijn nu vast al aan het trainen!"
elf uur al! Zo laat! Ik spring uit bed en kleed me zo snel mogelijk aan.
Ik prop een boterham met vis in mijn mond en ren met Ivy op mijn hielen naar de lift.
We zijn net op tijd want als we op de knop drukken stopt de lift meteen. Pas als Ivy en ik de lift in stappen zie ik wie er in zitten.
Grace en haar districtsgenoot Bruce. Ik doe mijn mond al open om iets te zeggen maar voordat ik iets kan zeggen valt ze me in de rede: "Voordat je iets zegt, er staan hier mensen bij. Kom tijdens de training de eerste 5 minuten naar de vishaak stand, die is hopelijk wel rustig. Daar praten we verder."
Ik probeer nog met haar te praten en schreeuw praktisch in haar gezicht maar ze reageert niet meer.
Dan ineens, alsof Ivy aanvoelt dat ik Grace een beetje leuk vind (JA, ik geef het toe) pakt Ivy mijn hand.
Ik zie dat Graces ogen naar Ivy schieten en vervolgens naar onze verstrengelde handen en een bijna jaloerse blik komt in haar ogen. Vergis ik me nou of zijn Grace en Ivy ineens vijanden...?
Eenmaal beneden aangekomen lopen Ivy en ik naar de rest van de beroeps.
De twee tributen van 1, Zayn en Ruby, zijn samen bezig met het bekijken van de andere tributen om te zien waar ze goed in zijn en waar ze de mist in gaan en Lani en Freddy zijn samen bij het speerwerpen.
Lani is duidelijk niet echt bekend met dit wapen maar Freddy haalt 3 keer 100% en 2 keer 97%.
Freddy en Lani zijn blijkbaar klaar want Lani komt meteen op ons af gelopen.
"Hey, daar zijn jullie! Fred en ik wisten al niet waar jullie bleven, komen jullie ook even oefenen met speerwerpen?" Vraagt Lani aan ons.
"Ja leuk!" Zegt Ivy en zij en Lani zijn duidelijk meteen dikke vriendinnen.
Langzaam, om niet op te vallen, loop ik naar de vishaak stand.
Grace staat er al.
"Dylan!" Zegt ze, "waar blééf je?!" Voor ik kan antwoorden krijgt het gesprek ineens een heel andere wending: "Je was zeker met je vriendinnetje bezig hé?" Zegt ze op een jaloers toontje.
"Jaloers Grace? En nee, ze is niet mijn vriendinnetje!" Zeg ik verdedigend, al weet ik zelf dat Ivy soms wel iets té close komt.
'Oké, maar, eh... Nou... Eh, en dat je..." Stottert Grace, "Oké wacht, ik ga het opnieuw proberen; Ik ga jou helpen levend uit de arena te komen... Als we met zijn tweeën over zijn, moet jij overleven, oké?"
"Oké..." Zeg ik weifelend, zonder dat het tot me door dringt wat ze heeft gezegd.
Dát dus ECHT niet!!! Denk ik bij mezelf.
"Ik ga verder naar het bijlwerpen..." Zegt ze, "Doei! Tot in de arena... Hopelijk zie ik je nog...". Ik knik en kijk haar na.
Ik loop naar Ivy en Lani toe die nu al 'soulmates' zijn maar die zijn even bezig bij het meswerpen, Ivy's specialiteit dus loop ik naar Ruby en Zayn toe, waar Freddy ook in de buurt is.
"Hey Ruby, Zayn, Freddy, hebben jullie zin om bij het bijlwerpen te kijken of 'toevallig' nog iemand bij zit die bij ons beroepsteam kan...?"
"Waarom ook niet," Zegt Ruby, "We kunnen nog wel iemand gebruiken want Lani is voor mijn part een beetje té lief!"
We lopen met z'n vieren naar de bijlwerpbaan waar Grace net aan de beurt is en ik denk bij mezelf: Nou Ruby, let híér maar eens op! Ik probeer me te concentreren op de bíjlen en niet op Grace maar tevergeefs... Ik weet niet hoe maar ik ben ineens tot over mijn óren... Dat woord kan ik beter niet hardop in mijn gedachtes zeggen... Ik ben echt GEK aan het worden, ik durf niet meer te denken! Weird... Ineens zie ik dat Grace klaar staat met een bijl in haar hand. Ik heb haar zien trainen dus ik weet dat ze goed is... meer dan goed zelfs!
Of het nu lag aan de starende ogen van de beroeps of de bijlen zelf, ze gooide ENORM mis.
Ik staar haar aan met 1 vraag in mijn ogen: HUH?! GRACE WAT DOE JE?!.
Grace... Zucht ik bij mezelf zo krijg ik je nooit in mijn team....
Ineens merk ik dat Grace doorheeft dat ik naar haar staar en ik kijk snel weer weg.
Ze gooit nog twee bijlen die zelfs nog meer missen... Ik blijf haar nog even aanstaren maar dan zie ik dat Zayn en Ruby lekker aan het gnieten zijn van het falen van een 12-jarige meisje uit 12 bij het meswerpen ik wil erbij horen dus doe ik maar mee.
Ik zie dat Grace nu ineens een score van 100% heeft en ik tik Ruby op haar rug.
"Misschien toch wel wat voor ons team?" Zeg ik, blij dat het Grace toch gelukt is.
Ruby knikt zachtjes, duidelijk onder de indruk van de score van het meisje dat nota been uit 5 komt en eerst een score van 23% had.
Ook Freddy en Zayn hebben zich omgedraaid en hebben zich ondertussen bij Ruby aangesloten.
"Zal ik maar naar haar toe gaan terwijl jullie hier nog eventjes blijven staan staren?" Vraag ik voor de grap.
Ruby lijkt 'wakker' te worden en zegt: "eh... Ja, ga maar naar je vriendinnetje."
"Van wie heb je dat?! Wang het is NIET waar!" Zeg ik want ik wil het niet toegeven maar om mocht wíllen dat ze mijn vriendinnentje was!
"Van Ivy" Antwoordt ze, "ze heeft jullie zien zoenen vlak voor de parade en ik geloof haar want ik zag je rond die tijd met dat meisje praten. O ja, en ze vertelde dat je toen jullie boetes keken je toen ze getrokken werd je zomaar wegliep!"
"Het is NIET waar!" Zeg ik verontwaardigd en beledigd dat Ivy dit nog wel heeft gelogen, "misschien is Ivy gewoon jaloers dat ik even met Grace ben wezen praten!"
"Dus nu weet je ook al haar naam?" Zegt ze plagend en ik werp haar een boze blik toe.
"Ruby, laat hem gewoon naar dat meisje toe gaan zonder hem nog lastig te vallen met d'r nieuwste roddels, oké?" Zegt Zayn
"Oké..."
Ik loop naar Grace toe.
"Hey Dylan, wat is er? Je kijkt zo... Serieus en niet jou..."
"Ja, hey Grace, ik... Ehhh... Ik ben hier omdat, eh..." Ik stop maat met praten want als Ruby hoort dag ik enorm aanmeet stotteren ben gaat ze dat vast en zeken doorvertellen aan Ivy en die... Ik wil er niet eens aan denken!
"Dylan, is het ernstig? Is er iemand dood?"
"Nee, niemand dood, nou ja... Nóg niet..."
"Grace, we willen jou bij het beroepsteam."
"Nee"
"Wat nee? Zo'n aanbod kan je toch niet afslaan, het kan je je leven kosten!"
"Het kan me ook mijn leven kosten om met jullie samen te spannen, ik ben lang niet zo goed! Kijk alleen al naar je liefje Ivy, ze kan omgaan met messen en iemand als ik zo in de houtgreep leggen!"
"Maar Grace, ík ben er bij! Dat laat ik toch niet zomaar gebeuren?!"
"Nee" zegt ze en ze draait zich om een loopt weg.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.