Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Starlin J. - Before 'Rose of the Desert' » Introductie - Geboorte

Starlin J. - Before 'Rose of the Desert'

13 juni 2015 - 19:38

285

1

196



Introductie - Geboorte

Starlin bij mamma Helen. Wat een schoonheid is het toch!

[Oude, vergeelde plakbandjes houden een sepiakleurige foto op zijn plaats]

Dit is Starlin wanneer ze net geboren is. Ze ligt in de armen van haar uitgeputte moeder; Helen Jones. Ze werd geboren op woensdag 26 maart om 11:31 uur, woog 8961 gram en was 48 centimeter lang. Een heel gezond kindje.
Haar vader is op dat moment al buiten beeld.


'Mam, vertel nog eens over pap.' Starlin zit naast haar moeder op de bank met haar hoofd op haar moeders' schouder. Haar moeder aait even over haar hoofd, terwijl ze het fotoboek sluit. 'Je vader was een bijzondere man. Hij wist precies wat hij wilde, en hoe hij dat kon krijgen.' Helen kijkt ietwat beteuterd. 'Hij had het vaak erg druk met zijn werk, dus ik zag hem lang niet zo vaak als ik zou willen. Zodra hij weer in de buurt was, kwam hij naar me toe. Dan waren we altijd samen. Ik raakte zwanger van jou, en hij was zo ontzettend blij. Op een dag, toen ik zo'n zeven maanden zwanger was, kreeg hij een telefoontje van zijn werk. Hij moest onmiddellijk komen. Hij heeft zijn spullen gepakt en is er heen gegaan. Dat was de laatste dag dat ik hem zag. Zijn telefoon heeft hij achtergelaten, dus ik kon hem niet meer bellen. Op mails heeft hij nooit gereageerd, en als ik hem op zoek op internet kan ik alleen vinden dat zijn oom een nogal gewelddadige legerofficier was. Geen informatie over waar hij zich nu ophoudt, of hij soms overleden is... Niets. Maar Richard was een goede man. Een dappere man ook. Hij zou ons nooit zomaar hebben opgegeven Linn.' Het meisje knikt en slaat zuchtend een arm om haar moeder heen.


Reacties:


Tamlin
Tamlin zei op 15 juni 2015 - 10:57:
Wauw, wat een goed begin! Snel verder, ik ben benieuwd!