Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » remaining clincher » Hoofdstuk 1

remaining clincher

21 juni 2015 - 18:52

265

2

156



Hoofdstuk 1

sorry niet heel lang

Hoofdstuk 1
Harry liep samen met Hermelien door Zweinsveld. Ze waren op weg naar de lekke ketel. Harry vond het fijn om hier weer samen met Hermelien te lopen. Hij heeft Hermelien sinds hun laatste jaar op Zweinstein niet meer gezien. Ineens werden zijn gedachten onderbroken en hoorde Harry dat iemand hem riep. Blijkbaar hoorde Hermelien het ook want ze draaide zich allebei tegelijk om. Ze zagen Minevra Anderling staan met een bezemsteel in haar ene hand en een enveloppe in haar andere hand. `Harry ik verwacht je vanavond in mijn kamer op Zweinstein .´ `Maar euh ik had eigenlijk al´ verder kwam Harry niet, want hij werd onderbroken door professor Anderling: `Het is belangrijk ik zie je vanavond. Trouwens voor ik het vergeet mevrouw Griffel en ik weet niet of meneer Wemel al terug is mag die ook meekomen. Jullie kunnen blijven slapen in Zweinstein.´ Professor Anderling wil zich omdraaien en op het bezem stappen, maar Hermelien houd haar tegen om te vragen wat het wachtwoord van haar kamer is. `O helemaal vergeten´ ze gaf de brief aan Harry `Hier staan alle overig gegevens in.´ Professor Anderling stapte op haar bezem en liet Harry met open mond achter. Opeens springt er iemand op de rug van Harry en zegt `Harry doe je mond dicht iedereen kijkt naar je.´ `Hoi Ron ik dacht dat jij op missie was met Hagrid.´ Harry draaide zich naar zijn beste vriend Ron toe en kijkt hem vragend aan. `Wist je dat niet, ik was op missie met Hagrid kom we gaan naar de lekke ketel dan leg ik het wel uit.


Reacties:


LauraHoran
LauraHoran zei op 22 juni 2015 - 18:13:
Ik ben het helemaal eens met Redhead. Een leuk verhaal!


Redhead zei op 21 juni 2015 - 22:42:
Goed begin. Wel wat kort. En je kunt het overzichtelijker maken door de alinea's duidelijk aan te geven. Je schrijfstijl is wat vlug, je gaat er zo door heen. Een zachtere, langzamer schrijfstijl lijkt misschien saaier, maar is, naar mijn mening, fijner om te lezen.