Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter story » Hoofdstuk 9 Ontbijt

Lily Potter story

26 juni 2015 - 18:43

794

0

246



Hoofdstuk 9 Ontbijt

Hey allemaal! Sorry dat ik zo ontzettend land niets heb gepost en ik weet niet eens waarom niet maar ik had er nu gewoon weer zin is dus hier is een nieuw hoofdstuk. Ook iets korter maar ik beloof dat er snel weer een nieuwe komt :). Tips en reacties zijn altijd welkom <3

'Lily! Li-ly!' Lily deed slaperig haar ogen open en zag een grote haardos met een gezichtje in het midden boven zich zweven. 'Wat is er Eef?' 'Als je nú niet opstaat kan je niet meer ontbijten want de eerste les begint in 20 minuten en we moeten het klaslokaal ook nog zoeken!' Lily zuchtte diep. Als dat alles was had Evalynn ook wel wat subtieler kunnen zijn met haar wakker maken. 'Je lijkt wel mijn moe- ik bedoel mijn Dreuzel moeder,' verbeterde Lily zich snel. Ze zag dat Evalynn met haar ogen rolde en ze ging recht op zitten. Lily zag dat haar hutkoffer, de lege kooi van Hedwig en een net stapeltje met de Griffoendor accessoire's aan het voeteneind van haar hemelbed lagen. Alle andere meisjes waren ook al opgestaan, zag Lily, want alle hemelbedden waren al leeg. 'Lily schiet alsjeblieft op, ik wil niet al de eerste les te laat komen.' 'Ja ja ik ga al ik ga al,' mompelde Lily. Evalynn keek even wantrouwig naar Lily en liep toen naar de deur. 'Ik wacht op je bij het portretgat.' Lily mompelde iets bevestigends en ze begon zich om te kleden. Toen ze haar stropdas mooi recht had gedaan en haar haar had geborsteld liep ze naar beneden. Het haardvuur knapperde al weer vrolijk en de luie stoelen zagen er erg aanlokkelijk uit. Lily zag dat Evalynn met Hugo stond te wachten en ze liep met een beetje tegenzin naar het portretgat. Ze liepen snel naar beneden naar de Grote Zaal en ze zagen dat de meeste kinderen zelfs al weer klaar waren met eten. Ze schoven snel aan en Lily pakte nog even een croissantje. Hugo had net een vol bord op en hij begon meteen weer zijn bord helemaal vol te stouwen, iets wat Lily heeft gemerkt toen ze in Het Nest verbleef dat Hugo van zijn vader Ron heeft geërfd. Toen Hugo nog uitgebreid zat te genieten van zijn ontbijt stond een professor van de lerarentafel op en begon langs de tafel van Griffoendor te lopen en iedereen een rooster te geven. 'Datsj isj pwofessow Lubbewmansj!' zei Hugo met volle mond. 'Een goede vrwiend van pa en ma. En van jouw pa natuujwijk.' Lily fronste haar wenkbrauwen en Evalynn grinnikte. Hugo slikte een hap door, 'Hij is het hoofd van Griffoendor, en hij is al een paar keer bij ons thuis geweest. Ik mag hem dan zelfs Marcel noemen!' Een paar andere Griffoendors die om Lily, Hugo en Evalynn zaten keken vol bewondering naar Hugo. 'Pas op Huug, straks wil straks iedereen je vriend zijn en ben je zo populair dat we niet eens meer bij je in de buurt kunnen komen,' zijn Lily een beetje sarcastisch. Evalynn grinnikte weer en professor Lubbermans was aangekomen bij hen. 'Goedemorgen!,' zei hij opgewekt. 'Nee maar! Ben jij niet Lily Potter? Harry's dochter?' Lily knikte een beetje verlegen, want iedereen keek weer eens haar kant uit. 'Wat fijn om je eindelijk te ontmoeten! Harry vertelde me laatst dat je naar Zweinstein zou komen. Mijn naam is professor Lubbermans, ik geef kruidenkunde en ik ben hoofd van Griffoendor,' zei professor Lubbermans vriendelijk, en hij stak zijn hand uit. Lily schudde hem beleefd en nadat hij hen alle drie hun rooster had gegeven liep hij weer verder. 'Ha! We hebben veel minder uren van Roos, Albus en James, want die hebben ook nog de extra vakken die je pas in het derde jaar kan kiezen,' zei Hugo opgewekt. Ze hadden maandag Gedaanteverwisselingen, Bezweringen, Verweer Tegen de Zwarte Kunsten, vliegles én ook nog een blokuur Toverdranken. 'Nou zeg, het zijn wel veel uren voor de eerste schooldag,' klaagde Hugo hardop. Lily en Evalynn knikten. 'Geweldig! Onze eerste vliegles is vandaag al!' riep Lily enthousiast, maar Malfidus kwam net langslopen met zijn twee vrienden. 'Kijk jij maar uit, Potter, straks beschadig je je heilige gezicht nog en dan zou de hele tovermaatschappij de bezems nog willen vernietigen.' Malfidus' maatjes lachten een beetje suf. Lily werd rood en ze voelde een mengeling van schaamte en boosheid opborrelen. 'Ben je soms jaloers Malfidus,' bracht Lily maar uit. 'Op jou zeker? Ik ben tenminste nog opgevoed door fatsoenlijke tovenaars. Dat kunnen we van jou niet zeggen hé Potter. Je zou haast geloven dat jij ook zo'n vies modderbloedje bent.' Hugo en Lily stonden tegelijk op en professor Lubbermans zag wat er gebeurde en kwam op hen aflopen. 'Hé hé kunnen we het allemaal even gezellig houden alsjeblieft? Meneer Malfidus, dat soort taal tollereer ik niet, bied je excuses aan.' Malfidus mompelde met tegenzin wat verontschuldigends tegen Lily en hij liep toen snel door. Professor Lubbermans liep ook hoofdschuddend weer verder en Evalynn stond ook op. Ze liepen met zijn drieën de Grote Zaal uit, op naar de eerste les.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.