Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Xaldin in Beast's Castle » 4: Achter Xaldin aan rennen.

Xaldin in Beast's Castle

29 juni 2015 - 21:28

594

0

290



4: Achter Xaldin aan rennen.

"Hey Beast!"
Het beest zuchtte. "Laat me met rust."
Lita wees naar Sora. "Maar hij heeft iets heel belangrijks te vertellen!"
Sora knikte. "Luister, ooit was je onbevreesd, je zou je leven geven om Belle te redden! Weet je niet wat dat voor ons betekende? Je gaf ons moed! Misschien had je ook wat voor jezelf moeten bewaren. Ga je echt je geluk weggooien?"
Goed zo, goed zo, dacht Lita. Dit gaat sowieso werken. Waarom was Sora altijd zo goed in dit soort dingen?
"De roos is je enige hoop. Maar dat is het ook voor Cogsworth en de anderen! Gooi niet zomaar je laatste kans weg. Weet je nog hoe het was voordat Belle hier woonde?"
Beast hief zijn hoofd. Bam, in da face, dacht Lita bij zichelf. Prachtige speech, Sora. Schitterend!
"Zie je? Je kunt nog niet opgeven. Niet nu."
"Ik weet één ding.." begon Beast. "Dit kasteel is van mij! Xaldin zal hier nooit welkom zijn!"
Lita klapte in haar handen. "Geweldig, geweldig! Dus, ga je mee Xaldin in elkaar slaan, dan?!"
"Met plezier!" antwoordde het beest.

Zoals gewoonlijk was het kleine stukje wandelen van de westvleugel naar de eerste verdieping enorm vermoeiend. Heartless overal. Gelukkig dat ze nu Beast hadden, Sora en hij hadden een enorm geinige combo. Uiteindelijk wisten ze de trap naar beneden te vinden. Beast rende alvast vooruit.
"Zo Beast," echode iemands krakende stem door de grote kamer. "Je bent toch gekomen. Ik was al bezord. Ik dacht dat je het op had gegeven."
Snel renden Sora, Donald, Goofy en Lita achter het beest aan. Met z'n allen keken ze naar Xaldin die enorm hoog bij het raam op de vensterbank was gaan staan. Zijn capouchon verduisterde zoals gewoonlijk zijn gezicht. Hij had de roos vast.
"Hallo Xaldin!" riep Lita. "Lelijke roos hè? Inderdaad ja! Als ik jou was zou ik die lelijke roos maar snel teruggeven aan ons! Kom maar, kom maar!"
Het werd stil. Sora, Donald en Goofy keken haar met de meest droge blik aan. Zelfs Xaldin leek verbaasd te zijn, want hij had even niets te zeggen.
"..volgens mij is er iets goed mis met jou," zei hij met een vreemde toon van medelijden in zijn stem toen er een paar seconden van een gênante stilte voorbij waren.
Snel stelde Sora de vraag die hij al erg lang wilde vragen. "Wat is jullie échte doel?!"
"Kingdom Hearts," antwoordde Xaldin.
"Wat heb je daar nou weer aan?!" riep Lita uit. "De vorige gast die de wereld afreisde om Kingdom Hearts in handen te krijgen, ging lekker dood. Willen jullie soms óók lekker dood?"
Xaldin bracht zijn hand naar zijn hoofd en schoof de capouchon van zijn hoofd. Zijn gezicht was te zien.
"Als Kingdom Hearts van ons is, dán kunnen we volledig bestaan."
Donald en Goofy keken elkaar enorm vragend aan. Lita krabde nu ook erg hard op haar hoofd.
"Whuuut bedoel je daarmee?" wist ze alleen maar te zeggen.
Xaldin negeerde haar compleet. "Dus Beast, dat is waarom we jouw Heartless én je Nobody nodig hebben!"
Plotseling verschenen er een aantal Nobodies.
"Laten we ze in elkaar meppen!" zei Sora, en hij liet zijn Keyblade verschijnen.
"Geen probleem," gromde Beast. "We gaan die roos terugkrijgen!"
"Dat lijkt er meer op," grijnsde Lita. "En we gaan die Xaldin neerhalen! Niemand heeft toestemming me zomaar te negeren!"
Met z'n allen vielen ze aan.

Goofy mepte de laatste Nobody in elkaar. Xaldin landde aan de andere kant van de kamer bij de deur.
"Hé, wacht eens!" riep Lita. "Waar denk je naartoe te gaan?!"
Maar Xaldin negeerde haar alweer en hij liep de deur uit.
"Oh!!" zei Lita verontwaardigd.
"Kom op Lita!" zei Sora. "Achter hem aan!"
Lita knikte en snel renden ze naar de deur.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.