Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Lily Potter story » Hoofdstuk 10 De Eerste Lessen

Lily Potter story

29 juni 2015 - 21:58

1003

0

312



Hoofdstuk 10 De Eerste Lessen

Hi allemaal! Hier is weer een nieuw hoofdstuk en ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Ik heb gezien dat het vorige hoofdstuk maar heel weinig keer is gelezen en dat vind ik best jammer want hoe meer keer het gelezen is en hoe meer reacties er zijn achtergelaten, hoe meer zin ik heb om een nieuw hoofdstuk te schrijven. Ik ben van plan op minstens 1 keer per weer te gaan posten want mijn zomervakantie is bijna begonnen. Ik ga wel nog 3 weekjes weg maar ik hoop dat ik verder wel gewoon kan blijven posten. XXX

Even later stonden Evalynn, Hugo en Lily voor het Gedaanteverwisselingen lokaal en wachtten ze met de rest van de Griffoendor eerstejaars op de professor. Na vijf minuutjes kwam deze echter al aanlopen over het grasveld waar het lokaal aan grensde. 'Hallo allemaal! Kom binnen, kom binnen,' zei hij vrolijk en hij opende het lokaal. 'Zoek allemaal maar even een plek uit. Hup hup.' Lily zag dat het een man op leeftijd was en hij had al een paar grijze plukken in zijn haar. Hij keek erg hartelijk de klas rond en toen iedereen goed zat begon hij verder te praten: 'Zo, ik weet dat dit jullie allereerste les ooit is dus ik zal het jullie niet te moeilijk maken.' Hij glimlachte even. 'Mijn naam is professor Draaier, en ik ben jullie nieuwe Gedaanteverwisselingen leraar. Als eerste ga ik even jullie namen opnoemen zodat ik weet wie jullie zijn en daarna ga ik jullie wat vertellen over Gedaanteverwisselingen.' Professor Draaier deed de namen en bleef bij "Lily Potter" even extra lang kijken maar daar lette Lily niet op. Professor Draaier praatte de rest van de les vol over Gedaanteverwisselingen van kleine simpele objecten tot reusachtige dieren zoals de Reuzenoctopus uit het Zwarte Meer. Hij vertelde dat hij in zijn zevende jaar de Reuzenoctopus een keer had getransformeerd in een dolfijn en dat hij er toen samen mee had gezwommen recht voor het meisje waar hij stiekem verliefd op was. De kinderen reageerden bewonderend naar zo'n prestatie als de octopus Transformeren maar Draaier wuifde die complimenten weg. 'Het was eigenlijk best dom, want het is levensgevaarlijk om zoiets te doen. Ik heb er ook een maand voor moeten na blijven.' Na verloop van tijd ging de bel en stond iedereen op. 'Oké jongens, volgende les gaan we beginnen met lucifers te Transformeren.' De kinderen verlieten opgewonden het lokaal op naar hun volgende les. Kruidenkunde. De les kruidenkunde verliep prima en professor Lubbermans vertelde uitgebreid over allerlei planten en je kon duidelijk zien dat het zijn hobby was. Hugo, daarentegen, vond Kruidenkunde maar niks. 'Wat heb je der nou helemaal aan,' fluisterde hij naar Lily, maar net iets te hard zodat Lubbermans het ook kon horen. 'Wacht jij maar Wemel, je zult nog wel merken hoe zeer je mijn vak nodig gaat hebben. Na Kruidenkunde hadden ze Verweer Tegen de Zwarte Kunsten en daar wachtte een aangename verassing op ze. 'Hallo allemaal, ik ben professor Lupos,' zei een erg jong uitziende professor met kort, felblauw, piekhaar. 'Ik val in voor professor Anderling want die heeft het erg druk op het moment. 'Hé, dat is Teddy!' fluisterde Hugo weer. Lily keek hem vragend aan. 'De zoon van Tops en Lupos, daar heeft m'n pa me alles over verteld. Hij is het petekind van Harry, je vader dus. Hij is dus eigenlijk een soort peetbroer van je Lil,' legde Hugo snel uit. Lily keek Teddy bewonderend aan. Teddy zag het en knipoogde terug. 'Hij is pas éénentwintig,' fluisterde Hugo erachteraan. Na Verweer Tegen de Zwarte Kunsten was het toch eindelijk tijd voor hun eerste vliegles. Opgewonden liepen de Griffoendor eerstejaars richting het grasveld waar de les plaats zou gaan vinden. De enige die er niet zo veel zin in leek te hebben was Hugo. 'Hé Huug wat is er nou? Bang voor de bezem?' 'Ha-ha,' antwoordde deze sarcastisch, 'erg grappig hoor Lily, maar ik ben nou eenmaal geen held oké.' 'Ooh, onze Hugo is bang voor hoogtes,' merkte Evalynn plagerig op. 'Nietes,' was het enige wat Hugo kon uitbrengen, want ze waren aangekomen bij het veld. De Huffelpuffs en Ravenklauwen waren er al, alleen nog de Zwadderaars. De Ravenklauwen leken er niet erg comfortabel bij te staan, volgens Lily. Maar, dacht Lily, dat zou natuurlijk kunnen zijn omdat dit ongeveer het enige vak is waar je niet slim voor hoeft te zijn. Na enkele minuten kwam Zwadderich ook het kasteel uit wandelen en konden ze beginnen. 'Goed klas, mijn naam is Madam Hooch en ik geef al meer dan 25 jaar les op deze school. Ik weet al stuk voor stuk wie jullie zijn dus jullie kunnen maar beter geen streken met mij uithalen. Abbesijn, kom maar naar voren.' Een vrij dik uitziend jongetje dat vooraan had gelopen bij Zwadderich stapte arrogant naar voren. 'Pak een bezem en laat even aan de klas zien hoe je afzet en stil blijf hangen in de lucht op ongeveer twee meter hoogte.' Abbesijn slikte even en pakte toen een bezem, zette af, en knalde vervolgens op de enige boom die er op heel de binnenplaats te vinden was. Madam Hooch liep hoofdschuddend op hem af en hielp hem overeind. 'Zo dat was de laatste keer dat je door mij heen kletst in mijn les Abbesijn. Potter, doe jij het alsjeblieft even voor?' Lily schrok en keek Madam Hooch onzeker aan. 'O kom op Potter, niet zo verlegen. Het Zwerkbal zit gewoon in je bloed! En mij maak je niet wij dat dit je eerste keer op een bezem wordt met zo'n familie.' Lily glimlachte aarzelend en ze keek snel even naar Hugo en Evalynn. Die knikten bemoedigend en Lily stapte naar voren, pakte een bezem, en zette af. Tot haar verbazing deed de bezem precies wat ze wilde en bleef hij perfect stil zweven op twee meter hoogt. Iedereen behalve de Zwadderaars klapten enthousiast voor Lily en Madam Hooch zei: 'Goed gedaan Potter! Pak allemaal een bezem jongens en probeer het zelfde, als het je voor meer dan 10 seconden gelukt is mag je proberen rondjes te gaan vliegen over het grasveld op een hoogte van 3 meter, maar wel voorzichtig iedereen!' De rest van de les ging super goed en Lily genoot ontzettend van het vliegen. Net als Evalynn, wie het als tweede was gelukt om op goede hoogte te blijven zweven. Hugo had er daarentegen veel moeite mee en eindigde de les met een hoop blauwe plekken en een slecht humeur. Toen gingen Lily, Hugo en Evalynn opweg naar de kerkers voor de laatste les van die dag: Toverdranken.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.