Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Naruto » Lisama and the Sasuke-rescue-mission! » 2: THE MISSION!

Lisama and the Sasuke-rescue-mission!

5 juli 2015 - 17:04

1434

0

305



2: THE MISSION!

Lisama legde haar dagboek zuchtend aan de kant. Ze kon maar beter naar bed gaan… En morgen beginnen met trainen. Ze was misschien lui, ze moest wel bezig blijven met trainen als ze geen missie had. Dat had ze aan zichzelf beloofd. Ze ging op bed liggen en sloot haar ogen. De maan scheen door het raam. Al snel viel ze in slaap.

DING DONG.
Lisama opende haar ogen. De zon was nog maar net op, en het was echt veel te vroeg voor iemand om aan te bellen. En trouwens, wie zou eigenlijk bij haar aanbellen?
Ze vloog overeind en rende naar de deur.
“Ik kom eraaaaan!!” riep ze. Snel deed ze de deurklink van haar deur omlaag en trok hem open. Ze keek verbaasd naar de persoon die voor haar stond.
“Goedemorgen,” zei de gast.
Lisama keek hem even onderzoekend aan. Ze kende hem, ja, het was de schaduwgast. Wat deed hij in godsnaam bij haar aan de deur, zo vroeg in de morgen?
“Uh.. Hoi,” zei Lisama. “Zeg, ben jij niet die schaduw dude?”
De gast glimlachte flauwtjes.
“Dat beschouw ik als een compliment. Ik schijn dus toch een reputatie te hebben.”
Hij schraapte zijn keel.
“We zijn op zoek naar mensen die mee willen op onze missie om Sasuke terug te brengen naar de Leaf Village.”
Lisama knipperde een paar keer met haar ogen.
“Sorry, Sasuke-kun?”
“Ja,” zei de schaduw dude. “Hij is gisteravond weggelopen uit het dorp. Hij gaat volgens Sakura naar één of andere Orochimaru.”
“OROCHIMARU?!?!”
“Ja.”
“MAAR…. WAT!?”
“Ja, dat dachten wij ook. We zijn op zoek naar mensen en we hoorden dat jij voor vandaag geen missie had.”
“Uh, dat klopt. Maar.. Wie zijn wij?”
“SHIKAMARU!!!”
Er kwam iemand aanrennen met geel haar en een oranje pakje. Hij zag er hysterisch uit.
“WANNEER GAAN WE NOU?!”
Lisama zuchtte.
“Ik had het kunnen weten…”
Naruto keek naar Lisama en kreeg een ?!-blik op zijn gezicht.
“Lisama-chan! Maar.. Shikamaru!!! Waarom wil je dat ZIJ meegaat?!”
“Wauw, hartelijk bedankt voor het compliment,” mompelde Lisama.
“Luister Naruto,” zuchtte Shikamaru die blijkbaar echt GESTOORD werd van Naruto’s hysterische gedrag. “Lisama is veel sterker dan jij je kan voorstellen.”
Nu keken Naruto én Lisama verbaasd op.
“Wat?” zeiden ze tegelijk.
Shikamaru lachte even.
“Het lijkt er alleen op dat zij het zélf niet eens weet. Ach ja, daar komt ze dan gauw genoeg achter. Kom mee, we gaan Neji, Kiba en Choji halen.”
Naruto keek even scheel en Lisama keek nog steeds verbaasd.
“Euh.. Sorry, Naruto, maar blijkbaar wil Shikamaru dat..”
“Ja ja ja,” mompelde Naruto. “Maakt niet uit. Kom snel!”
Lisama knikte.

Even later kwam Lisama aanrennen bij de Front Gate. Iedereen stond er al. Lisama keek de mensen dom aan. Het waren Naruto, Shikamaru, Choji, Neji, Kiba en Akamaru.
“NOU DAT DUURDE LANG ZEG!!!” riep Naruto veel te hysterisch uit. “WAAR WAS JE?!”
“Ik was bezig.”
“OH JA?! NOU IK—”
“Naruto!” onderbrak Shikamaru hem. “Wees even stil, wil je? Ik ben uitgeroepen tot leider van dit team. Dus wat we eerst gaan doen is een goede strategie bedenken.”

Nadat de strategie was besproken kwam Sakura jankend aan lopen. Lisama vond het enorm zielig voor haar dat haar beste vriend weg was, maar ja. Naruto verzekerde haar dat hij Sasuke terug zou krijgen. Lisama ging naast Choji staan.
“Zeg Choji.”
“Hm?”
“Als Sasuke er zelf voor heeft gekozen om naar de vijand te gaan, dan zal het best wel lastig worden hem terug te halen, denk je niet?”
Choji dacht even na.
“Nu je het zegt.. Ja..”
Neji leek ook na te denken. “Ik ben het met je eens, Lisama. En onthoud dat Sasuke niet alleen is.”
Lisama krabde op haar hoofd. “Dit kan nog wel eens een lastige missie gaan worden…”
“Ha! Akamaru en ik kunnen dit wel aan,” bemoeide Kiba zich er mee. “Dit gaat een eitje worden!”
Shikamaru rolde met zijn ogen en Naruto sprong op.
“Oké dan! Laten we gaan!”
Hij rende alvast weg.
“Oh wauw,” mompelde Lisama. “Die heeft ‘r zin in.”
“Jep,” zei Shikamaru zuchtend. “Anyway, laten we gaan.”

Het duurde niet lang voordat het hele Sasuke-rescue-team vastzat in één of andere gevangenis van aarde.
“Zo!” zei Kiba. “Laat dit maar aan ons over! Man beast clone!”
Akamaru veranderde in Kiba en ze deden één of andere freaky aanval tegen de wand van de gevangenis. Maar zodra ze de wand raakte, herstelde het zichzelf meteen weer.
“Wat?!” riep Lisama verschrikt uit. “Neji! Zie jij wat ik zie?”
“Ja, ik zie het. Byakugan!”
Neji’s ogen begonnen er eng uit ze zien en de aderen rond zijn ogen vulde zich met bloed. Lisama vond dit altijd fascinerend om te zien. Neji keek even naar de muur en keek toen even geschrokken.
“Wat is er, Neji?!” vroeg Naruto die ook om zich heen aan het kijken was.
“De muur…” begon Neji. “Het is gevuld met chakra!”
Nu verslikte Lisama zich in haar eigen speeksel en Naruto keek verschrikt op.
“Gevuld met chakra?!” herhaalde hij.
Shikamaru krabde op zijn hoofd.
“Vreemd…”
“Maar wat moeten we nu doen?!” riep Lisama uit.
“Geen zorgen!” riep Kiba weer. “Wij regelen dit jongens! Fang Over Fang!”
KNALKNALKNALKNALKNAL!
Kiba en Akamaru denderde als een pingpongballetje tegen de wanden van de koepel. Maar het werkte niet.
Naruto vormde ook een jutsu.
“Shadow Clone Jutsu!”
Poef! Er stonden nu twee Naruto’s in de ruimte. De kloon bewoog snel met zijn handen boven de hand van de echte Naruto, en een blauwe, draaiende bol chakra verscheen.
“WOW!” riep Lisama uit.
Naruto rende met de bol chakra op de muur af.
“RASENGAN!”
KNALLLLLLLLLLL!!!!
Er zat een grote deuk in de muur, maar ook die leek zichzelf weer te herstellen.
“Darnit!” zei Naruto. Hij zag er vermoeid uit… En toen viel hij op zijn knieën. “Aah! Wat gebeurt er?!”
“Byakugan!”
Neji keek even naar Naruto.
“Aah!!! Naruto! Je chakra wordt… Je chakra… Al onze chakra!”
“Neji, wat is er?!” vroeg Shikamaru verschrikt.
Opeens klonk er een domme lach. Het was de lach van die dikzak die hen had opgesloten in de koepel.
“Ha ha ha! Doe geen moeite! Ik absorbeer al jullie chakra terwijl jullie bezig zijn! Dus verspil het maar niet! Jullie komen hier nooit meer uit!”
Lisama staarde even voor zich uit.
“Maar dan hebben we geen tijd te verliezen! Kom mee, we gaan graven!”
Ze vouwde haar handen.
“Ice Tornado Jutsu!”
Een grote hoeveelheid ijspegels verschenen boven Lisama en ze richtte snel haar hand op de grond voor haar. De ijspegels begonnen rond te draaien en om de beurt boorden ze de grond in.
“Dit is zo gebeurd!” zei Lisama zelfverzekerd. “Maken jullie je maar geen zorgen…”
Bij dat laatste woord viel ze ook op haar knieën en de ijspegels verdwenen.
“Wat is dit?!” riep ze uit. Toen ze naar het gat in de grond wat haar Jutsu zojuist had gecreëerd keek, was die al bijna verdwenen.
“Er zit ook chakra in de bodem?!” riep ze uit.
“Ja, wat had je dan gedacht?” zei Neji. “Onze vijand is niet zó dom.”
Lisama mopperde wat.
Shikamaru ging op de grond zitten en maakte een vreemde pose met zijn handen.
“Shikamaru!!” zei Naruto. “Jutsu hebben geen zin!!!”
“Hij is geen Jutsu aan het vormen,” onderbrak Choji hem. “Hij is een strategie aan het bedenken.”
“IK HAAT DIT!” riep Kiba terwijl hij met zijn vuist op de muur sloeg.
Neji krabde zuchtend op zijn hoofd.
“Zeg,” begon Shikamaru toen tegen de gast die hen had opgesloten. “Als we nou eens een deal sloten. Jij laat mij eruit, en je mag de chakra van al mijn teamgenoten gratis en voor niets hebben.”
“HEY!!” schreeuwde Naruto toen. “WAT BEN JE AAN HET DOEN, ONS VERRADEN?!”
“Ssssh!” siste Choji terwijl hij chips begon te vreten.
“JIJ ZIT ALLEEN MAAR TE ETEN!” schreeuwde Naruto.
De gestoorde dude lachte weer dom. “Ha! Ben je je teamgenoten aan het verraden?! Wat een slechte leider. Wat slecht!”
Shikamaru knikte toen naar Kiba.
“Fang Over Fang!”
Kiba begon weer als een pingpongballetje rond te stuiteren en er ontstonden deuken in de muur.
“Byakugan!”
Neji keek rond door de koepel en wees toen. “Daar!”
Shikamaru gooide een kunai precies op de plek waar Neji wees.
“Expansion Jutsu!”
Choji werd dikker en ronder en begon tegen de muur aan de rollen met enorm veel kracht.
“HUMAAAAN BUILDERRR!”
“Woooow!” riep Lisama uit. “Dat is koelie oelie!”
En toen leek de muur wel te exploderen. Snel sprongen Shikamaru, Choji, Neji, Naruto en Lisama de koepel uit.
“Nee!” riep de lelijke gast uit. “Hoe kan dat?! Hoe hebben jullie dat gedaan?!”
Shikamaru gaf hem een verhaal van vijf minuten over hoe hij het precies had gedaan, en Lisama was inmiddels in slaap gevallen.
“Lisama!” riep Neji. Lisama schrok wakker.
“Ugh, ik Shikamaru klaar met kletsen?”
“Ja, dat is ie.”
“Ah, mooi!”
“JULLIE KOMEN NIET VERDER!” riep de dikzak toen.
Lisama keek hem dom aan. “Wil je vechten, soms?”
“Ja, eigenlijk wel!”
“Nou, kom maar op!”
Plotseling stapte Choji naar voren. “Nee, laat mij dit doen. Jullie moeten rennen!”
Lisama keek verschrikt. “Maar Choji..”
“Ga!” zei Choji en hij begon de dikzak alvast aan te vallen.
“Nee, we laten je hier niet achter!” zei Shikamaru.
Maar Choji was zeker van zijn zaak hier. Hij zou deze gast in elkaar meppen, en wij zouden opsouten.
“Kom mee,” zei Naruto toen. “We moeten Sasuke redden!”


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.