Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Once Upon A Time » A CaptainSwan story » Op Emma!

A CaptainSwan story

10 juli 2015 - 17:39

1225

2

400



Op Emma!

"Moeten we het zo aan Henry vertellen?" Vroeg Emma aan Killian. "Nee, we vertellen het vanavond, als je ouders er ook zijn." Emma knikte. Ze lachte en zoende Killian nog een keer. "Ik ben gewoon zo blij." Zei Emma. Killian lachte terug. "Ik ook, love. Ik had nooit kunnen denken dat ik ooit vader zou worden..." De twee staarden in elkaars ogen toen er werd aangebeld. Emma deed de deur open. "Hey, kid!" Henry stond voor de deur. "Hey, ik heb Pongo uitgelaten." Emma deed de deur verder los. Henry liep naar binnen. "Mag de tv aan?" Vroeg Henry. "Tuurlijk, kid." Henry liep naar de tv en zette hem aan. Emma liep weer naar Killian. "Ik ga even naar Regina." Zei Emma. "Is goed, love." Emma en Killian zoenden elkaar en Emma liep naar buiten.

Emma stak de straat over en liep naar de oprit van Regina's huis. Ze liep naar de voordeur en belde drie seconden lang aan. Regina opende de deur. "Jeetje Emma, moest je echt zo lang aanbellen?" Regina keek naar Emma. "Waarom lach je?" Regina keek Emma raar aan. "Is het mijn haar, of?" Emma onderbrak Regina. "Regina, kunnen we binnen even praten?" "Oke?" Emma en Regina liepen naar binnen. "Regina, ik ga je iets vertellen, maar beloof je nog niks te zeggen tegen David, Mary-Margeret, Henry of de rest van Storybrooke?" Regina keek Emma onbegrijpend aan. "Ik beloof het?" "Nou, Killian en ik... Wij... Ik ben zwanger!" Regina keek Emma blij aan. "Wauw, Emma. Gefeliciteerd!" Regina gaf Emma een hand. "Waarom vertel je het niet direct aan Henry en je ouders? Ik bedoel, Henry is toch bij jou?" Emma knikte. "Klopt, maar David en Mary-Margeret komen vanavond eten, en ik vertel het hun, en Henry dan." "Oké, en je wilt het zelf vertellen, neem ik aan?" Emma knikte. "Nogmaals gefeliciteerd!" Zei Regina enthousiast. "Ja, bedankt. Maar ik ga weer, ik moet eten maken voor vanavond." Emma liep naar de deur. Regina liep met Emma mee naar de deur. "Tuurlijk, doei!" "Doei"

Emma deed de spaghetti in de pan. Ze keek tevreden naar Henry en Killian die televisie aan het kijken waren. Killian stond op en ging achter Emma staan. Hij sloeg zijn armen om haar heen en legde zijn hand en haak voorzichtig op Emma's buik. "Hulp nodig, love?" Zei hij terwijl hij zachtjes zijn neus tegen Emma haar hoofd drukte. "Graag, ruikt mijn haar lekker?" Emma grinnikte. "Heerlijk." Zei Killian en hij ging naast Emma staan. "Dus, wat moet ik doen?" Emma gaf Killian een pan. "Doe hier het gehakt maar in." Killian pakte het pakje gehakt uit de koelkast en doorboorde het plastic met zijn haak. Emma lachte. Killian gooide het gehakt in de pan en zette het fornuis aan. Ongeveer tien minuten later werd er aangebeld. "Je ouders, Swan." Zei Killian. Emma liep naar de deur en deed hem open. "Emma!" David en Mary-Margeret gaven Emma een stevige knuffel. David gaf Emma een bosje witte bloemen en Mary-Margeret duwde de kinderwagen van Neal naar binnen. "Hoi." Emma lachte en ze deed de deur achter David en Mary-Margeret dicht. "Hook, sinds wanneer help jij ook mee met koken?" Killian keek omhoog naar David. "Sinds, gewoon." Antwoordde Killian. Emma pakte borden uit het keukenkastje en zette ze op tafel. "Henry!" David liep naar Henry toe. "Opa!" David ging naast Henry op de bank zitten. Emma nam het koken over van Killian en Killian vulde glazen met water. Ze gingen met zijn allen aan de tafel zitten. Emma draaide het fornuis uit en zette het eten op tafel. Het bestek lag al op tafel. Mary-Margeret pakte Neal uit de kinderwagen en zette hem op schoot. "Kijk wie zijn grote zus eten heeft gekookt!" Zei ze met een piepstemmetje tegen Neal. "Dus." Zei David en hij schepte spaghetti op. "Neal is volgende week jarig, willen jullie misschien ook komen op zijn verjaardag?" Vroeg David. "Tuurlijk." Antwoordde Emma. "Henry, jij ook?" Vroeg Mary-Margeret. "Ik wil de verjaardag van mijn oom toch niet missen?" Henry glimlachte. Het was even stil. Killian stootte Emma onder de tafel aan. "Auw, Killian!" David en Mary-Margeret keken verbaasd naar Emma. "Sorry." Ze was nog even drie seconden stil. "Toe dan, love." Fluisterde Killian in haar oor. Emma ging rechtop zitten en slikte de spaghetti door die ze nog in haar mond had. "Killian en ik moeten jullie iets vertellen..." Henry, David en Mary-Margeret keken nieuwschierig naar Emma en Killian. "Oke, wat is er mam?" Vroeg Henry. "Ik ben zwanger." Zei Emma. Killian legde zijn arm over Emma haar schouder. Mary-Margeret haar ogen werden groot. "Dat is prachtig Emma!" Ze stond op en gaf Emma een knuffel. "Vind je het leuk?" Vroeg Emma verbaasd. David keek naar Emma. "Ik krijg nog een kleinzoon, of kleindochter, en wat Hook betreft, ook al is hij voor mij nog steeds een piraat, hij maakt jou gelukkig." Emma keek dankbaar naar David. "Mam, wauw!" Zei Henry enthousiast. Hij stond op en gaf Emma ook een knuffel. "Je krijgt een baby broertje of zusje, Henry." Henry lachte naar Emma. "Wanneer is dat ooit gebeurd?" Vroeg David nieuwschierig. "Donderdag, of Woensdag, of Dinsdag, of Maandag of Zaterdag, volgende week, die week daarvoor... Geen idee eigenlijk." Zei Killian grinnikend. "Killian." Siste Emma. "Gadverdamme..." Zei Henry. Emma keek verlegen. Mary-Margeret zat met een glimlach naar Emma te staren. "Ik ben zo blij voor jullie!" Emma en Killian keken elkaar verliefd aan. "Wij ook." Zei Killian. "Maar, over kinderen gesproken: Neal moet gaan slapen." De baby zat kwijlend op de schoot van Mary-Margeret. "Ik help wel." Zei Emma, en ze liep samen met Mary-Margeret naar boven. Mary-Margeret legde Neal in Emma's armen en klapten het camping-bedje uit. "En waar komt de kinderkamer?" Vroeg Mary-Margeret nieuwschierig. "In Henry's kamer denk ik, dan kan hij op de zolder, dat is immers ook een grotere kamer." Mary-Margeret knikte. "Goed idee." Ze waren even stil. "En weet je al een naam?" Vroeg ze. Emma schudde haar hoofd. "Geen idee, bekijken we dan wel." Mary-Margeret haalde een ketting uit haar zak. "Deze ketting is van Charming's moeder geweest, Ruth." Ze hield de ketting omhoog. "Het kan zien of je een jongen of een meisje krijgt. Van links naar rechts is een meisje, en van boven naar beneden een jongen." Emma keek naar de ketting. "Wil je het proberen?" Emma schudde haar hoofd. "Ik wil graag dat het een verrassing wordt." Zei Emma vastberaden. "Waarom had je de ketting eigenlijk mee?" Vroeg Emma. "Gewoon, als aandenken aan haar." Mary-Margeret trok Neal's shirtje voorzichtig over zijn hoofd. "En hoe gaan jullie de kamer inrichten?" Emma lachte. "Stop nou eens met vragen! We hebben nog negen maand de tijd." Mary-Margeret lachte ook. "Sorry, ik vind het gewoon leuk." Mary-Margeret trok Neal zijn pyjama aan en legde hem in het camping-bedje. Ze gaf hem een kusje op zijn voorhoofd. "Zo te zien word er iemand oom!" Zei Mary-Margeret tegen Neal. Emma grinnikte. "Kom, we gaan weer naar beneden." Mary-Margeret legde een dekentje over Neal heen en liep naar de trap. "Ja." Emma liep achter haar moeder aan. Beneden hadden Henry, David en Killian hun bord al leeg. Killian haalde zijn fles rum uit zijn jaszak en schonk een bodempje in het glas David, en daarna in zijn eigen glas. "Op Emma! En de baby!" Killian stootte het glas tegen die van David aan. "Op Emma en de baby!"


Reacties:


xSerenaHoran
xSerenaHoran zei op 21 juli 2015 - 13:30:
de baby zou er zo perfect uitzien..


narcissa
narcissa zei op 15 juli 2015 - 7:07:
Haha, wat onwijs gaaf dat die ketting in het verhaal zit. Ben wel heel erg benieuwd of het een jongen of meisje gaat worden. Maar ik snap Emma ook wel dat ze het als een veranssing wil houden.
Schrijf maar gauw verder!!!