Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Holdar Uthal, Van Schipper tot Koning » Hoofdstuk 5

Holdar Uthal, Van Schipper tot Koning

26 juli 2015 - 22:58

664

0

149



Hoofdstuk 5

Hier is Hoofdstuk 5. En hebben jullie het opgemerkt? Holdar is met drie schepen vertrokken, maar er zijn er maar twee in Araluen aangekomen. Wat zou er met het derde schip, of liever met Termon Knedbalt gebeurd? Wat denken jullie? laat het achter in de reacties. Wat vonden jullie tot nu toe al van "Holdar Uthal, van schipper tot koning",laat het achter in de reacties! Reageer en volg me voor meer Holdar Uthal. Kijk even op mijn profiel en klink op de link bij website om naar mijn Wattpad-profiel te kijken.

'Wat! Uthal, die man heeft geen enkele militaire ervaring. We kunnen niet de eerste beste schipper deze missie toevertrouwen.' Riep één van de edelen uit.

'U vergeet dat deze man kaartenmaker is. En militaire ervaring heeft hij wel, hij was vice-admiraal en tacticus bij de slag van de Rode Piraten.' Wierp de koning tegen

'Dat is niet veel om kapitein te zijn van een schip dat meegaat op expeditie.' Merkte een edelman op.

De koning keek naar de admiraal. 'al heeft hij nog maar één zeeslag op zijn naam staan, hij heeft verstand van oorlogvoeren. Ik denk dat hij geschikt is voor deze missie.' zij de man in uitrusting.

'Laten we stemmen.' De koning keek de kring met edelen rond.'Wie stemt voor?' De koning en de admiraal staken hun hand op. direct daarna volgden er nog drie. Aarzelend ging de een na de ander zijn hand de lucht in.

'Dertien voor. de meerderheid heeft voor gestemd.' Zij de griffier.

'Goed.' Koning Lior III keek de groep edelen en officieren opgeruimd aan. 'Bij deze sluit ik de vergadering. Hij Liep naar de deur waar hij een paar uur eerder doorheen was gelopen. 'Griffier, laat een brief versturen naar de drie uitgekozen schippers. Ik wil ze over twee dagen ontmoeten in mijn paleis.'

'Ja heer.' De griffier maakte een buiging. Daarna liep de koning de zaal uit.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

twee dagen later.

Holdar Uthal zuchtte. Hij wist dat de koning iets van hem zou vragen. Hij wist niet wat. maar hij zou vragen om iets dat hem belangrijk zou maken binnen de geschiedenis. Een strategie voor een grote rijksuitbreiding, of dat hij wou dat hij ging zoeken naar een nieuwe handelsroute. Hij had zich omgekleed geschoren en gewassen. Hij sloot de deur van zijn groot huis in de binnenstad van Niargo* en ging de straat op, op weg naar het paleis van de koning.

'Zo, daar is de laatste.' De stem van Koning Lior leek geamuseerd.'Heb je je weer overslapen, Holdar.'

'Een beetje.' gaf de kaartenmaker toe.

'Nog altijd dezelfde gewoontes dus.' Constateerde ex-admiraal Termon Knedbalt.

'Nog altijd, meester.' antwoordde Holdar met een grijns en een extreem overbodig diepe buiging.

Holdar was samen met koning Lior in de leer gegaan bij de tacticus en toen nog vice-admiraal Termon Knedbalt. -Holdars vader was namelijk een kaartenmaker voor het Keltische leger.- Daar hadden de twee mannen elkaar leren kennen. sindsdien waren de twee mannen altijd vrienden gebleven.

'Mannen, dit is Svennar Karwij, de kapitein van de Gouden Ra.' Zij de koning en d man met blond haar, nee, bijna wit zelfs deed een stap naar voren. Nadat de mannen kennis hadden gemaakt kwam de koning ter zake.

'Vrienden, de reden dat ik jullie heb laten komen is dat ik een gebiedsuitbreiding wil. Maar niet zomaar eentje. Ik wil een gebiedsuitbreiding op onontdekt land, over zee. Daarom hebben ik en mijn raadgevers jullie in zorgvuldigheid uitgekozen. Ik hoop dat jullie deze taak aannemen?'

Holdar, Svennar en Termon knikten. De koningen ging verder: 'Holdar ik wil dat jij deze missie lijd.'

Holdars blik verstrakte. 'Nee.' Zij hij.

'Hoe nee, Holdar... . Begon de koning, maar verder kwam hij niet.

'Nee, nee en nog eens nee.' Holdar stond op van zijn stoel en liep het vertrek uit. de paleistuin in.

Even later liep Lior ook de tuin in. Hij vond holdar in het midden van de tuin. kijkend in het water van de fontein die daar stond. 'Holdar... .' Zei Hij. 'Ik weet dat het je moeilijk valt met de gedachte dat je je mentor bevelen moet geven die misschien wel zijn dood kunnen betekenen. Maar wat denk je dan wat ik constant moet doen, tegen vrienden, familie, mensen die ik liefheb. Hoeveel mensen denk je dat er al door mijn foutieve beslissingen dood zijn, of voor het leven verminkt zijn. Denk je dat het voor mij makkelijk is om daarmee te leven? Dat is het niet maar dat lukt me wel . Als ik het kan, kan jij het ook Holdar.'

Holdar zuchtte. 'Normaal zou ik dit nooit doen maar omdat jij het bent... . Ik doe het, Lior.'

* Hoofdstad van de Kelten.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.