Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Kingdom Hearts » Nobody's Life » 27: Xaldin springt uit het raam

Nobody's Life

5 aug 2015 - 20:25

572

0

282



27: Xaldin springt uit het raam

Een luide CRASH maakte me wakker uit mijn slaap. Wat zou er nu weer gebeurd kunnen zijn?

Langzaam stapte ik uit bed. Het was nog erg vroeg. Normaal gesproken kwam ik nooit zo vroeg uit bed, maar ik had best zin in de missie van vandaag. Eindelijk kon ik ergens in m'n eentje naartoe.

Toen ik de gang op liep, zag ik Lexaeus aan komen lopen. Hij keek erg boos voor zich uit.

"Hey uh, Lexaeus.."

"Hm?"

"Is er toevallig iets gebeurd in de Grey Area?"

Lexaeus deed zijn armen zuchtend over elkaar. "Zoals gewoonlijk, ja," zei hij met zijn grommende stem. "Xaldin heeft zijn lansen door het raam gegooid en is er vervolgens achteraan gesprongen. Ik weet echt niet wat hem bezielde.."

Ik knipperde een keer met mijn ogen. Ik zag het al voor me: Xaldin gooit zijn negen lansen allemaal tegelijk door het grote raam in de Grey Area, om er vervolgens als een geschifte achteraan te springen! Ik grinnikte bij de gedachte.

"Maar waarom?" vroeg ik.

"Als ik dat toch wist," mompelde Lexaeus. "Er was totaal geen aanleiding voor. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat Zexion weer eens de illusionist aan het uithangen was. Het zou me niets verbazen als hij Xaldin uit het raam liet springen."

"Dat is niks voor Zexion," zei ik verbaasd. "Tenzij.. Xaldin iets met zijn boeken gedaan heeft."

Lexaeus sloot zijn ogen even. "Hm.. Nu je het zegt.. Xaldin vertelde me gisteren inderdaad dat hij een manier nodig had om mensen te manipuleren. Een aangezien Zexion een boek heeft met illusies.."

Ik stak mijn duim op. "Ha! Dat moet 't zijn! Wat zijn we toch slim, eh Lexaeus? Nou, ik ga maar snel naar de Grey Area. Later!"

Lexaeus keek me vaag aan en liep toen verder. Snel ging ik op weg naar de Grey Area.

"Zexion, ben je gek geworden?!"

Dat was de stem van Vexen.

"Jij blijkbaar wel," klonk de stem van Zexion.

Ik krabde op mijn hoofd en liep de Grey Area in. Wat ik zag was enorm lachwekkend. Het grote raam was kapot, en overal lag glas. Vexen en Zexion waren aan het bekvechten. Bij het raam stond Saïx. Hij keek zuchtend naar het gebroken raam.

"Wat is er gaande?" vroeg ik.

Vexen keek op.

"Altix! Je zult het niet geloven: Xaldin is uit het raam gesprongen!" Hij wees naar Zexion. "En dat is Zexions schuld!"

"Xaldins eigen schuld," verbeterde Zexion hem. "Als Xaldin niet probeerde mijn prachtige boek af te pakken, had ik hem niet onder mijn illusie gegooid."

"Ja maar.." Vexen wist niets meer te zeggen.

"Oh boy," zei ik zuchtend. "En wie gaat dit maken?"

Vexen knipte in zijn vingers en plotseling stond er een muur ijs op de plek waar het raam was. Saïx sprong verschrikt achteruit en keek toen geïrriteerd naar Vexen.

Ik staarde naar het nieuwe raam en haalde toen mijn schouders op. "Goed genoeg voor mij," zei ik.

"Altix."

Ik draaide me om naar Saïx. Even fronste ik.

"Saïx."

Zijn ogen glommen even, alsof hij zich het gevecht van gisteravond met plezier herinnerde.

"Ik heb een missie voor je," zei hij toen. "Zoals je weet voer je deze missie alleen uit. Jouw taak is om naar Radiant--" zijn stem sloeg over. Vexen verslikte zich. Zexions ogen werden groot. Snel sprak Saïx verder. "--om naar Hollow Bastion te gaan. Er is daar een immense Heartless populatie gedetecteerd. Ga erheen en vernietig zo veel Heartless als je kunt."

Ik salueerde. "Komt voor de kapper, Saïx."

"Bakker," verbeterde Vexen me. Ik negeerde hem.

"Ik ga d'r vandoor," zei ik, een portaal creërend. "Tot later, allen!"


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.