Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 500 words [Stand Alones] » [29-8-15] [5SOS] Van niets naar iets

500 words [Stand Alones]

29 aug 2015 - 16:38

482

1

271



[29-8-15] [5SOS] Van niets naar iets

‘Ik zweer het je, als je dit voor ons verpest verstop ik je drumstokjes,’ dreigt de jongen met het rode haar tegen hun nieuwe drummer. Een andere jongen met een lipring knikt instemmend, net zoals de zwartharige jongen. De drummer, Ashton, knikt en dan glimlachen de andere drie.
‘Mooi zo, Ash. Dus, nog een keer oefenen?’
‘Waar? Betere vraag, hoe? We moeten over twee minuten op!’ roept de zwartharige jongen, Calum genaamd. Ze beginnen allemaal door elkaar te roepen en Ashton haalt diep adem.
‘Oke, oke we kunnen dit. Het is niet moeilijk, het is alleen One Direction maar.’
De andere drie knikken en Luke, de jongen met de lipring, spreekt. ‘Ja, ja dat is waar. We kunnen het wel.’ Hij steekt zijn hand uit en de andere leggen er ook een hand op. Calum kijkt ze een voor een aan.
‘Voor beroemdheid, voor muziek, voor ons,’ zegt Calum. De andere jongens herhalen de spreuk en dan halen ze nog eenmaal diep adem. Ze worden begeleid naar het podium en knikken naar elkaar, om vervolgens hun plaats in te nemen.

Voor hem zitten vier jongens. De blonde jongen spreekt. ‘Welkom. Wat is jullie naam?’
‘Wij zijn five seconds of summer. Ik ben Luke, dat is Michael, Calum en Ashton.’
‘Nou, ons kennen jullie waarschijnlijk wel, maar toch. Ik ben Niall, Louis, Liam en dat is Harry.’ Als laatste wijst Niall naar een jongen met een fedora en schouderlang, krullend haar. Luke knikt en kijkt dan even naar Calum en Michael, die links en rechts van hem staan.
‘Wat voor lied gaan jullie voor ons spelen?’ vraagt Louis.
‘We gaan een eigen nummer spelen, genaamd Fly away.’
De vier jongens die One Direction vormen knikken en Ashton tikt zijn stokjes tegen elkaar.

Twee maanden later stormt Ashton de garagebox binnen die ze als oefenruimte gebruiken.
‘Jongens! Er is nieuws!’ De jongen ploft neer op de bank die in de linkerhoek staat en de andere drie komen aanrennen.
‘Wat? Wat is het?’ roept Luke. Ashton scheurt de brief open, laat zijn ogen over de woorden vliegen en schreeuwt dan opgewonden.
‘We hebben gewonnen!’
‘Nee?’
‘Echt?!’
‘Yes!’ roepen de drie anderen door elkaar. Ashton knikt en Luke rukt de brief uit zijn handen. Hij leest de woorden hardop voor, struikelend over de klinkers van enthousiasme.
‘Het staat er echt! We gaan op wereldtournee met One Direction!’ Ze schreeuwen allemaal en vallen in een grote groepsknuffel.

‘Ik zweer het je, als je dit voor ons verpest verstop ik je drumstokjes,’ dreigt Michael.
Ashton lacht enkel. ‘Ik ben niet meer de nieuwe drummer van vijf maanden geleden, Mikey. Ik weet wat ik doe.’
De jongen knikt en Ashton kijkt richting de anderen. ‘Zijn jullie er klaar voor?’
‘Yup.’
‘Echt wel.’
‘Laten we gaan.’
Luke steekt zijn hand uit en de anderen leggen een hand op die van hem. ‘Voor muziek, voor ons.’
‘Voor muziek, voor ons,’ herhalen Ashton, Calum en Michael. Ze glimlachen naar elkaar en sprinten het podium op, 74.00 man voor hun neus.


Reacties:


Bodine
Bodine zei op 29 aug 2015 - 23:38:
Gnagna. I knew these would be your bands!