Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » zijn broertjes altijd zo irritant? » Griffoendor

zijn broertjes altijd zo irritant?

31 aug 2015 - 6:55

365

0

164



Griffoendor

Ik kijk diep in haar betraande ogen, en zeg fluisterend: 'Lily, wij gaan naar Hogwarts, maar jij blijft bij mam en pap. Dat is toch ook geweldig! En je kan met Hugo spelen, naar de jaarlijkse kermis. En wij komen allemaal naar huis voor het sneeuwballengevecht met kerst.' Daar is ze even stil van. Ze droogt haar tranen en zegt: 'je hebt gelijk, ik moet me niet zo aanstellen.' Ik glimlach. Lily kan zo schattig zijn af en toe. Ik omhels mijn ouders nog even en stap dan in de trein. Ik stap in een willekeurige coupé en zie dat ik bij James ben gaan zitten. Ik zucht. James is erg irritant en haalt met iedereen grappen uit. Dat laatste doe ik natuurlijk ook, maar toch. De rest van de treinreis gaat snel voorbij en we zijn er al snel. Als ik uitstap hoor ik meteen een geluid als een misthoorn, en als ik kijk zie ik dat Hagrid nog steeds terreinknecht is. 'Eerstejaars hierheen! Eerstejaars hier! ' roept hij. Eigenlijk hoeft hij niet te roepen, maar ik denk niet hij dat weet. We worden begeleid naar bootjes die vanzelf vooruit gaan en we stappen in. Uiteindelijk kunnen we het kasteel zien staan en het is echt prachtig. Alle lichtjes zijn aan en daardoor lijkt Hogwarts net een kerstboom, maar dan veel mooier. Als we er zijn moeten we eerst een tijdje wachten, en ondertussen zijn James en ik in een discussie over drie geleden toen hij zijn teddybeer kwijtwas: of hij we of niet moest huilen. Er komt een vrouw aan en terwijl ze gebaart dat we mee moeten komen zegt ze: 'ik ben proffesor Mcgonnagall en jullie lerares transfiguration, maar ook plaatsvervangend schoolhoofd.' Het verbaast me dat Mcgonnagall nog steeds les geeft, maar dan bedenk ik me dat ze een kleindochter heeft. Sowieso is deze vrouw in de twintig. Uiteindelijk zijn we in de Grote Zaal, waar ik lang moet wachten totdat ik eindelijk word geroepen: 'Melissa Potter '. Zenuwachtig loop ik naar voren. Ik ga op het krukje zitten, de hoed wordt op mijn hoofd gezet. Meteen al wordt er 'Griffoendor' geroepen, en vrolijk ga ik naast James zitten, die voor mij werd ingedeeld.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.