Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 500 words [Stand Alones] » [31-8-2015] [Teen Wolf] Spookhuis

500 words [Stand Alones]

31 aug 2015 - 9:45

485

0

243



[31-8-2015] [Teen Wolf] Spookhuis

‘Kom op! We moeten naar buiten, het is zo’n mooi weer,’ roept Stiles opgewonden.
‘Hoeveel energy drankjes heb je nu weer op?’ vraagt Scott met een rol van zijn ogen. Stiles haalt zijn schouders op, springt van de bureaustoel en begint aan Scott’s arm te trekken.
‘Geen idee. Drie? Vier? Maakt het uit?’
Scott schudt lachend zijn hoofd en staat op van zijn bed.
‘Waarom wil je naar buiten dan? Wat wil je überhaupt doen? We zijn de hele zomer al buiten geweest.’
‘Kom op nou, Scott. Het is de laatste dag van de vakantie, het is mooi weer. Morgen zitten we weer opgesloten op school in de lokalen. Laten we nou gaan.’
Scott slaat een zucht en knikt dan. ‘Goed, maar geen energy drankjes meer voor jou.’
‘Deal!’ roept Stiles. Hij sprint de kamer uit en Scott volgt hem. Stiles roept gedag tegen Scott’s moeder, Scott volgt wat minder druk. Zijn moeder glimlacht alleen maar.

Als ze buiten zijn, rent Stiles richting zijn jeep.
‘Serieus?’
Stiles haalt alleen maar zijn schouders op en Scott stapt in. Stiles start de jeep, draait de oprit af en begint richting de bossen te rijden.
‘De bossen?’ vraagt Scott.
Stiles knikt. ‘Ja, het is mooi weer, nog lang licht. Nu kunnen we ze wat verder ontdekken.’
Scott haalt zijn schouders op en gooit zijn voeten op het dashboard.
‘Dude!’ roept Stiles verontwaardigd. Hij veegt Scott’s voeten van het dashboard en kijkt hem strak aan. Verdedigend steekt Scott zijn handen op. ‘Sorry, sorry.’

Ze arriveren uiteindelijk bij de bossen en Stiles parkeert zijn jeep. Beide jongens stappen uit en Stiles doet de jeep op slot.
‘En nu?’ vraagt Scott.
‘Nu gaan we lopen, duh.’ Stiles loopt naar links, de bossen in en Scott volgt met een zucht.

De zon wordt gefilterd door de groene bladeren aan de bomen, laat het lijken alsof er een prachtig licht in de bomen hangt. Scott wilt een foto nemen, het aan Allison laten zien. Misschien had hij Allison mee moeten nemen, dan had ze foto’s kunnen maken. Wat ze ook zegt, haar foto’s zijn goed.
‘Scott!’
Scott schrikt op uit zijn gedachten en kijkt naar Stiles, die een paar meter voor hem staat.
‘Kom op! Dit moet je zien.’
Scott loopt zo snel als hij kan richting zijn vriend, staat dan verrast naast hem stil.
‘Een huis?’ vraagt hij verbaasd. Stiles knikt en Scott staart verbaasd naar het vervallen huis.
‘Het lijkt wel een spookhuis,’ zegt hij zacht. De zon verergert de enge aanblik alleen maar.
‘Het lijkt wel alsof het achterste deel ingestort is. Kom, dit moeten we bekijken.’ Stiles begint richting het huis te rennen. Scott neemt snel zijn puffer en volgt hem dan.
‘Misschien is dit niet zo goed idee, Stiles,’ zegt Scott. Hij heeft het idee alsof ze worden bekeken. Er klinkt wolvengehuil en beiden staan stil.
‘Laten we gaan.’
Stiles knikt en de jongens lopen snel weg. Zij zien niet hoe een eenzaam figuur ze vanaf de tweede verdieping met zijn ogen volgt.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.