Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » 500 words [Stand Alones] » [13-9-15] [Teen Wolf] Wolf of Wallstreet

500 words [Stand Alones]

13 sep 2015 - 16:11

488

0

230



[13-9-15] [Teen Wolf] Wolf of Wallstreet

‘Zak chips, check. Literfles cola, check. Netflix, check.’ De jongen wrijft in zijn handen en springt met een boogje over de bank heen. Met een zucht zakt hij op diezelfde bank en sluit even zijn ogen. Heerlijk dit, eindelijk kan hij van een zondag genieten. Hij pakt de afstandsbediening op en begint door Netflix te zoeken. Teen Wolf, Avatar the last airbender, Vampire Dairies. Hij trekt even een gezicht. Suits, Csi. Hij schudt zijn hoofd en gaat richting de filmsectie. Titanic, Love Actually, Wolf of Wallstreet. De jongen blijft bij het laatste hangen en grijnst.
‘Die wordt het dus.’ Hij klikt de film aan en nestelt zich nog wat verder op de bank.

Net als de eerste scenes zijn verstreken, klapt zijn voordeur open. Hij kreunt luid, knalt zijn hoofd zachtjes een paar keer op de achterkant van zijn bank en zucht.
‘Ooooh Derek!’
‘Wat.’
Stiles verschijnt in de woonkamer en werpt zich half op de bank, half op Dereks schoot.
‘Deeereekkk,’ zingt hij luid. Derek haalt diep adem, slaat zijn hand voor zijn gezicht.
‘Wat wil je?’ vraagt Derek dan. Hij klinkt een beetje bot, maar hij had zich zo verheugd op een vrije zondag.
‘Kom, dan we gaan wat doen. Scott opzoeken of mountainbiken of racen of lekker naar het strand.’
‘Stiles, het regent.’
‘Nou en? Dan hebben we het strand tenminste voor onszelf.’
Derek zucht diep en duwt Stiles van zijn schoot. ‘Vandaag niet. Ik ben Netflix aan het kijken en ben voor het eerst in tijden vrij.’
Stiles pruilt en kijkt zijn vriend aan. ‘Kom op kom op kom op, ik verveel me.’
‘Ik niet,’ antwoordt Derek.

Hij richt zijn blik weer op het scherm en wilt de afstandsbediening pakken, maar die is verdwenen.
‘Stiles,’ zegt hij met een zucht. Hij richt zijn blik op zijn vriend en trekt een wenkbrauw op. Stiles zwaait de afstandsbediening vrolijk door de lucht en Derek gaat even door zijn zwarte haar. Dan vormt een idee zich in zijn hoofd.
‘Als ik je nu beloof dat we iets gaan doen, mag ik dan de afstandsbediening?’
Stiles lijkt meteen geïnteresseerd en overhandigt de afstandsbediening. ‘Wat gaan we doen?’ Hij klinkt als een overenthousiaste puppy en Derek schudt zijn hoofd met een lach.
‘Ga naar boven, steel wat van mijn comfortabele kleding en kom dan weer naar beneden.’
Stiles spurt weg en Derek staat op. Hij loopt naar de keuken, pakt wat meer chips en drinken en loopt weer naar de woonkamer.

Hij hoort Stiles eerder dan dat hij hem ziet.
‘Wat gaan we doen, wat gaan we doen, wat gaan we doen?’ Stiles ploft naast hem op de bank en Derek kijkt hem met een glimlach aan.
‘We gaan iets doen dat heel ontspannend is.’
‘Wat dan?’ vraagt Stiles. Hij wiebelt wat heen en weer en steelt een chipje.
‘We gaan een film kijken. Gewoon hier,’ antwoordt Derek. Hij spoelt Wolf of Wallstreet terug en drukt weer op play. Zo heeft hij toch een rustig middagje, enkel met een iemand meer.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.