Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » A Million Little Pieces » [28/09/2015][Harry Potter] Oogkleppen

A Million Little Pieces

28 sep 2015 - 23:08

443

2

243



[28/09/2015][Harry Potter] Oogkleppen

“Je zult merken dat sommige tovenaarsfamilies beter zijn dan andere, Potter. Je moet niet aanpappen met de verkeerde soort. Daar kan ik je bij helpen.”
“Ik kan heel goed zelf beslissen wie de verkeerde mensen zijn, dank je.”

“Soms denk ik dat het anders geweest zou zijn als ik hem gewoon de tijd gegeven zou hebben om aan hem te wennen. Denk je ook niet?”
“Ik denk dat het niet uitmaakt.”
“Maar wat als –”
“Het is gebéúrd, Draco. Je kunt allicht proberen nu nog iets met hem aan te pappen, maar het heeft echt geen nut om nu nog door te blijven gaan over dingen die je bijna een jaar geleden hebt gezegd.”
“Maar –”
“Hij is veel buiten, rondom Hagrids huisje. Als je hem daar een keer onderschept, kun je misschien nonchalant beginnen over… iets interessants.”
“‘Goh, Potter, vind jij het gras ook zo groen?’”
“Jouw keus.”
“Ik weet het gewoon niet, Benno.”

“Misschien moet je gewoon open kaart spelen.”
“Maar wat als hij niet –”
“Je bent bijna net zo erg als hij. En maar zeuren tegen mij, maar nooit zelf een keer iets doen. Dat hij zich blind staart, wil niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Geef hem een bril, zodat hij jóú kan zien.”
“Ik heb geen bril.”
“Figuurlijk, sukkel.”
“Hmm.”
“Als je het vrijdag nog niet gedaan hebt, geef ík hem een bril.”
“Bedankt, Patty.”

“Hey, Draco?”
“Hmm.”
“Ik heb gemerkt hoe je naar die Harry Potter staart.”
“Ik moet toch in de gaten houden dat hij niet –”
“Met iemand anders flirt?”
“Wat?”
“Je verbergt het minder goed dan je denkt.”
“Hoe –”
“Ik wil niet vervelend zijn en ik gun je je crush, maar laten we eerlijk zijn: het gaat nooit iets worden tussen jullie.”
“Ik weet niet wat je denkt, maar –”
“Wil je een eerlijk antwoord? Ik denk dat je je oogkleppen af moet doen en je moet realiseren dat er iemand is die veel leuker is, veel beter bij je past en wél naar je omkijkt.”
“Patty, ik vind je –”
“Doe je oogkleppen af.”

“Jíj was het! Jij hebt het haar verteld! Het is níét aan me te zien en jij bent de enige die het weet! Biecht op! Jij hebt het haar verteld!”
“Ik –”
“Ik ga je vermoorden.”
“Draco, rustig, ik wilde niet –”
“Misschien moet je de volgende keer nadenken voor je iets doet.”
“Wat heeft ze gezegd?”
“Dat ze het wéét.”
“Wat?”
“Van Potter.”
“En?”
“Ja, gebazel over dat ik háár leuk zou moeten vinden omdat ze me wel ziet staan.”
“Háár?”
“Nou ja, ze zei het niet expliciet, maar wie kan ze anders bedoelen?”

“Sorry dat ik zo stom was.”
“Geeft niet.”
“Niet zo lachen!”
“Ik ben gewoon blij.”
“Ik ook.”
“Niet zo lachen!”
“Sorry. Hoe kan ik het goedmaken?”
“Hmm. Bij me blijven zou een goed begin zijn.”
“Een begín?”
“En een eind.”
“Ons eind?”
“Voor mij ben jij het einde.”
“Benno, niet zo lachen!”
“Lach zelf niet zo, Draco!”


Reacties:


Kayley
Kayley zei op 29 sep 2015 - 23:54:
Ik... snap hem niet. Niet helemaal.
Eindigen Benno en Draco samen?

Maar ja, wat Dezh zegt: jij bent zo goed in dialogen. En daarom ben jij de enige die deze prompt echt pérfect gedaan heeft. In my honest, humble opinion.
Teach me your ways, senpai.
<3


xNadezhda zei op 28 sep 2015 - 23:21:
Ik wist natuurlijk van tevoren dat dit een goed stuk zou zijn, want jij schrijft altijd amazing dialogen.
En asdfghjkl <3 Het is zo cute en het is leuk dat het puzzelstukjes zijn en ik vind het aan al deze stukken (van jou & Kay & Elise) leuk dat de bijpersonages -Patty, Benno (+ Karel & Vincent, maar dan niet hier)- zoveel aandacht krijgen en en en. Ja. <3