Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » All The Little Lights » Bedvredebreuk [Harry Potter]

All The Little Lights

28 sep 2015 - 23:17

468

1

213



Bedvredebreuk [Harry Potter]

Schrijf een dialoog, en niets meer dan een dialoog. Geen omschrijvingen, geen derde persoon. Laat het hele verhaal zien door enkel de gesproken woorden van A en B.

“Hé, Remus.”
“Hmmph.”
“Mooi, je bent dus wakker..”
“Ga James lastigvallen, ik wil slapen.”
“Helaas, zoveel geluk heb je vandaag niet. James is niet wakker te krijgen zonder hem te vervloeken, dat weet je.”
“Ik wil hem wel voor je vervloeken. Hé, hou je koude voeten uit mijn bed!”
“Te laat, hierbuiten is het nog veel kouder. Schuif eens op!”
“Dit is bedvredebreuk!”
“Roep niet zo, je maakt de hele slaapzaal wakker.”
“Graag, dan kun je James en Peter lastigvallen en kan ik weer fijn verder slapen.”
“Doe het niet. Alsjeblieft? Je bent nu toch al wakker.”
“Snel dan. Wat heb je?”
“Teveel, eigenlijk. Ken je dat? Dat je gedachtes maar blijven kolken en je niet weet waar je met ze heen moet?”
“Sirius!”
“Wat?”
“Ik wil slapen, hou het kort.”
“Aah, Remus, luister nou even.”
“Laten we gewoon afspreken dat ik je m’n bed uittrap als het dat niet is.”
“Als jij nou stopt met door me heen blaten, ben ik een stuk eerder klaar. Waar was ik? Oja, mijn kolkende gedachtes. Zoals over ons transfiguratiehuiswerk. Kwam jij uit vraag zestien? Want die was echt onmogelijk!”
“Ga slapen!”
“Graag, het liefst in Anderlings les. Maar zoals jij ook wel weet, gaat dat extra lastig worden als mijn huiswerk niet af is. Dus: vraag zestien, kon jij er wat mee?”
“Ik kan er heel fijn over dromen.”
“Heb je wel eens op die kattenogen van haar gelet? Alsof ze je aan stukken wil scheuren.”
“Dat ligt toch echt aan jou. Misschien dat als je je zou gedragen…”
“Kom, kom, je weet zelf best dat ik dat niet kan maken. Stel je voor! Het kasteel zou prompt in slaap vallen als ik dat maar in mijn hoofd zou halen! Dan zou Anderling me zeker aan het spit willen rijgen!”
“Probeer het anders een uit. Nu, bijvoorbeeld. Zodat ik kan slapen.”
“Nee! Wacht! Er kolken nog veel meer gedachtes door mijn hoofd! We zijn nog lang niet uitgepraat, jij en ik.”
“Praat dan sneller. Zeg op: wat is er?”
“Euhm, vond je het eten vanavond ook zo heerlijk?”
“Lig ik al te pitten of kraam je nu complete onzin uit? O nee, wacht, als ik lag te slapen, en er is werkelijk waar niets wat ik nu liever zou doen, zou ik jou stem niet de hele tijd zulke kolder horen verkondigen! Natuurlijk was het eten lekker! Het is Zweinstein.”
“Sorry, ik maakte een grapje. Ik vroeg me eigenlijk af of…”
“Of? Zoals ik al zei: houd het kort.”
“… je morgen wil helpen James en Peter compleet te verslaan in een verassingssneeuwballengevecht? Het wordt perfect! We lokken ze na de lessen naar buiten - als we zeggen dat Lily met haar vriendinnen richting het meer ging, komen ze zonder twijfel mee - en dan veranderen we ze in sneeuwmannen voor ze er erg in hebben!”
“Alsof James dat niet door zou hebben. Ga, alsjeblieft slapen.”
“… Ik wil best stil zijn, maar mag ik dan wel hier blijven?”
“Best, zolang je je kop maar houdt.”


Reacties:


xNadezhda zei op 28 sep 2015 - 23:18:
Oh my god <3
Ik dacht aan 't begin dat het established-wolfstar zou zijn, maar het einde doet me vermoeden dat het niet zo is? En het is zo CUTE en zo fluffy en aaaah. Het moment waarop ik besefte dat Sirius gewoon onzindingen verzint om in Remus' bed te mogen blijven - aaaaaaah. <3