Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Schrijfwedstrijden II » 1 Afmetingen

Schrijfwedstrijden II

19 okt 2015 - 18:02

806

2

363



1 Afmetingen

Ze hebben duizenden foto’s van overal ter wereld. Foto’s van het publiek, foto’s van hun mede bandmaten, foto’s van de steden, foto’s van hun twee. Die foto’s, de foto’s van hen twee, willen ze uitprinten en ophangen in hun huis, als herinnering aan alle plekken waar ze zijn geweest. Weken hebben ze gedaan over het uitspitten van alle foto’s. Daarna deden ze nog eens een week over het selecteren van de foto’s die zij in de lijsten willen hebben. Nu zijn ze klaar en weten ze precies welke foto’s zij willen hebben.

Ze stellen het al weken uit om de foto’s dan ook echt te bestellen. Ze hebben dan wel heel veel optredens gehad, maar volgens Harry is dit geen excuus. Nu heeft Harry besloten om het heft maar in eigen hand te nemen. Nadat hij heeft gedoucht, vertrekt hij naar hun slaapkamer, waar hij tussen alle troep op zoek gaat naar zijn laptop.

Louis zit beneden naar voetbal te kijken en Harry ligt boven op bed, gevonden laptop op zijn schoot. Zijn haar is nog wat vochtig van de net genomen douche. De jongen surft wat over het internet, op zoek naar een goede site waarbij zij de foto’s kunnen laten afdrukken. Als hij een site heeft gevonden, glimlacht hij blij. Vervolgens zoekt de jongen tussen de afmetingen. Hij fronst even, zoekt opnieuw tussen de afmetingen. Met een tuit van zijn lippen surft hij het internet weer over, op zoek naar een andere site. Ook op deze site zoekt hij tussen de afmetingen, maar vindt niet de juiste. Harry plaatst de laptop naast zijn benen, trekt zijn haar naar achteren en doet het in een knot. Vervolgens loopt hij naar beneden, een pruil rond zijn lippen.

‘Louie,’ roept hij, ‘Louieeee.’
Hij opent de deur naar de woonkamer en stapt naar binnen. Zijn verloofde hangt op de bank, een biertje staat op de salontafel en de tv is aan. De wedstrijd is niet te zien, het is rust.
‘Hazza!’ Louis springt op en rent richting Harry. Hij plaatst een kus op zijn lippen en Harry glimlacht licht.
‘Wat is er?’ vraagt Louis dan. Hij sleept Harry mee richting de bank en duwt hem met zachte hand in de kussens. Vervolgens gaat hij zelf ook weer zitten.
‘Ik was opzoek naar een site waarbij de foto’s konden laten afdrukken, maar ze hebben de juiste afmetingen niet,’ zegt Harry. Hij speelt wat met een van de ringen rond zijn vingers.
‘Hoe bedoel je, Haz?’ vraagt Louis. Hij werpt een halve blik op het scherm, maar het is nog steeds rust.
‘Ze hebben wel tien bij vijftien, maar ik kan nergens vijftien bij tien vinden.’
Het is even stil. Dan lacht Louis. En lacht. En lacht. En lacht.

Uiteindelijk weet hij zichzelf te kalmeren en Harry kijkt hem met een grote pruillip aan.
‘Niet grappig, Lou. Zo kunnen we de foto’s niet afdrukken.’
Louis giechelt, drukt een hand tegen zijn mond. Zijn ogen stralen met ingehouden pret en Harry pruilt nog wat harder. ‘Lou.’
‘Haz, hazza babe,’ hij grinnikt. Een lachgolf overvalt hem weer en Louis lacht weer. Dan bijt hij op zijn lippen, grinnikt wat. ‘tien bij vijftien en vijftien bij tien zijn hetzelfde.’
Louis lacht dan weer en Harry fronst. Na een tijdje zucht de jongen diep en laat hij zijn hoofd in zijn handen rusten.
‘Oh ja.’
Louis legt zijn hoofd op Harry’ schouder. ‘Ik houd nog steeds van je, maar dit was wel een beetje dom.’
Harry schudt zijn hoofd, lacht kort. ‘Een beetje wel.’
Louis glimlacht en dan begint de wedstrijd weer.

Drie dagen later komen de foto’s dan eindelijk binnen. Harry pakt het pakketje op en rent enthousiast richting de woonkamer. Hij ploft naast Louis op de bank.
‘Daar zijn ze dan!’ zegt Louis vrolijk. Harry knikt en rukt het pakketje open. Een briefje valt er als eerste uit.
‘Speciaal voor jou, vijftien bij tien. Kus, Louis,’ leest Harry voor.
‘Lou!’ Harry lacht en schudt zijn hoofd. ‘Ik ga dit zeker nooit meer vergeten?’
Louis schudt zijn hoofd. ‘Nooit en te nimmer.’
Harry glimlacht en leest het briefje nog eens over. ‘Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?’
‘Ik heb de bestelling wat aangepast. Kijk maar goed naar het briefje.’
Harry bestudeert het, voelt het nog eens. ‘Het is een foto.’
Louis knikt.
‘Vijftien bij tien?’ zegt Harry met een glimlach. Louis knikt weer en Harry lacht, plaatst een kus op Louis’ lippen. ‘Ik houd van je, dat weet je toch?’
Louis knikt en Harry trekt de jongen dicht tegen zich aan.

Dan opent hij het pakketje verder en haalt de stapel foto’s eruit. De eerste foto die te zien is, is de foto uit de toiletten van X-factor. Piepjonge gezichtjes staren ze met een glimlach aan en Louis pakt de foto beet.
‘Vijf jaar later en nog steeds ben je even schattig.’
‘En nog steeds een beetje dom soms,’ vult Harry aan.
Louis knikt. ‘En toch houd ik nog steeds van je. Net zoals toen.’


Reacties:


xCalPal
xCalPal zei op 20 okt 2015 - 18:33:
tbh dit is wie ik ben

x


Bodine
Bodine zei op 20 okt 2015 - 13:01:
HAhahahahaa. Oh my god. Is dit echt gebeurd? x)
Honestly, ik zie het mezelf ook doen hoor, maar hahaha