Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 6

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 16:48

791

0

243



Back to Skyloft ~ 6

Als ze weg zijn zegt Fledge: "Loena.. Ik ben je echt enorm dankbaar."

Loena onderbreekt hem.

"Geen dank," zegt ze. "Laten we teruggaan naar de Knight Acedemy."

Loena loopt de trap af. Fledge komt achter haar aan.

"Loena," begint Fledge. "Hoe wist je dat eigenlijk allemaal van Groose..? Ik bedoel, dat hij altijd maar bij Zelda slijmt en.. Dat zijn echte karakter aardig is enzo.."

Loena twijfelt even. "Dat.. Is makkelijk te zien," zegt ze dan.

Samen lopen ze terug naar de Knight Academy voor de lunch. Ze eten brood, maar dit brood smaakt anders dan wat ze thuis altijd at, vindt Loena. Het smaakt veel zoeter, verser.. Lekkerder. En Groose is opvallend stil aan tafel. Anders probeert hij altijd veel indruk te maken op Zelda enzo. Maar dit keer niet. Na het eten loopt Loena weer naar buiten. Het begint al avond te worden. Wat zal ze nu eens gaan doen? Op dat moment komt Instructor Horwell aanlopen.

"Hé Loena!" Loena draait zich om.

"Oh, hallo Instructor Horwell," zegt ze.

Naast hem zit een wezen op de grond. Een soort kat. Met hele grote oren en een gestreepte staart.

"Dit is Mia," zegt Horwell. "Ze is een Remlit. Overdag zijn ze heel lief, maar 's nachts worden ze heel agressief."

Loena kijkt naar de Remlit. Mia doet haar hoofd schuin en miauwt.

"Ah, dat is schattig.." zegt Loena. Ze aait de Remlit over haar hoofdje.

"Miauw," doet ze weer.

"Waar ga je eigenlijk naartoe, Loena?" vraagt Horwell.

Loena kijkt om zich heen.

"Ik denk.. Dat ik even een rondje ga vliegen," zegt ze dan.

"Oké," zegt Horwell. "Maar wees voorzichtig!"

"Natuurlijk." zegt Loena.

Ze loopt de trap af naar het dichtstbijzijnde platform. Ze gaat op de rand staan en kijkt nog eens naar beneden. Dan laat zichzelf kaarsrecht voorover vallen met haar armen gespreid. Ze schiet als een pijl naar beneden. Heerlijk, dat gevoel van een vrije val.. Denkt ze.

"Woeaaah!!" schreeuwt ze dan.

Daar komt haar Loftwing al aanvliegen. Loena landt op zijn rug. Wat een geweldige ervaring.. Loena vliegt weg van Skyloft. Overal om haar heen ziet ze zwevende eilandjes. Daar ziet ze een klein eilandje met alleen een paar bloemen erop. Ze laat haar Loftwing daar landen. Loena springt van haar Loftwing af en streelt hem door zijn veren.

"Goed gedaan," zegt Loena.

Haar Loftwing knikt alsof hij haar begrijpt en vliegt dan weg. Loena gaat in het gras zitten. Eindelijk rust, denkt ze. Ze moet even tot zichzelf komen. Er is zoveel gebeurd.. En het lijkt allemaal een droom. Loena denkt na over wat ze allemaal nog meer gaat doen. Naar de Lumpy Pumpkin ofzo?

Opeens bedenkt ze zich dat ze eigenlijk in een wereld van oorlog is. De Demon King is nog niet dood en de Demon Lord loopt hier rond over de oppervlakte, op zoek naar de zogenaamde Spirit Maiden. Dat is een hele enge gedachte..

Loena plukt een bloem en gooit het over de rand. Loena ze kijkt het na. Het bloemetje dwarrelt naar beneden en verdwijnt dan tussen de wolken. Opeens bedenkt Loena zich dat ze beter niet zo alleen op een eilandje kan gaan zitten. Ze is niet sterk in haar eentje, en wat als de Demon Lord op de oppervlakte dat bloemetje nou naar beneden zag dwarrelen? Jakkes! Loena veert overeind en springt meteen van het eiland af.

"Woeaaah!" roept ze meteen. "Sneller, sneller, sneller.." zegt ze tegen zichzelf.
Daar komt haar vogel al. Ze landt op zijn rug en vliegt zo snel als ze kan terug naar Skyloft. Het is veel te gevaarlijk om alleen op een eiland te zijn met die Demon Lord op de oppervlakte. Ze zou hem voor geen goud willen tegenkomen. Een koude rilling loopt over haar rug bij die gedachte.

"Loena?" hoort ze opeens naast zich.

Loena kijkt naast zich. Fledge vliegt naast haar op een oranje Loftwing.

"Hé Fledge!" zegt Loena opgelucht.

"Hoi.." zegt hij. "Hoe gaat het met je Loftwing?"

"Goed hoor!" antwoordt Loena. "Ik wou net teruggaan naar Skyloft. Jouw Loftwing is echt cool trouwens!"

Fledge lacht. "Maar niets vergeleken met die van jou."

Loena grinnikt.

Ze is bij Skyloft aangekomen en landt op de grond. Fledge doet hetzelfde.

"Het wordt al avond.." zegt Fledge. "Laten we maar terug naar de Knight Academy gaan."

Loena knikt. Snel gaan ze terug naar de Knight Academy. Het is inmiddels al erg donker geworden. Horwell rent snel met Mia naar buiten, die al een beetje agressief wordt. Na het avondeten gaat Loena naar bed. Ze voelt zich niet helemaal op haar gemak. Ze denkt de hele tijd aan de Demon King en de Demon Lord die nog op de oppervlakte zijn. Gelukkig is ze veilig op Skyloft. Hier kunnen geen demonen komen. Dan valt ze in slaap.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.