Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 9

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 16:52

833

0

218



Back to Skyloft ~ 9

"Waah!" Loena schrikt wakker. Ze ligt in bed. Wat is er gebeurd? Ze was zojuist toch nog op de oppervlakte? Of was dat een droom?

"L-Loena?" hoort ze naast zich. Loena kijkt opzij. Het is Fledge.

"Fledge?" zegt Loena verbaasd. Fledge zucht opgelucht.

"Oh Loena, ik ben zo blij dat je wakker bent.. Je Loftwing bracht je hier.. Bewusteloos. Wat is.. Wat was er gebeurd?"

Loena krabt op haar hoofd. Op dat moment voelt ze iets in op de rug van haar hand. Ze kijkt en schrikt: er staat een zwarte ruit op haar hand.

"Ik.. Ben op de oppervlakte geweest.." zegt ze zacht.

Fledge kijkt haar vragend aan. "Wat.. Wat zei je?"

Loena schudt haar hoofd. Het is beter dat Fledge dat niet weet.

"Wat bedoel je, Loena?" zegt Fledge vragend.

"Nee, niks. Ik denk.. Dat ik door een tornado bewusteloos ben geraakt," zegt Loena bedenkelijk.

Fledge lijkt het niet helemaal te geloven. "Oh.. Oké.. Nou eh.. Ik ben blij dat je weer wakker bent. Ik was nogal bezorgd om je.."

Loena onderbreekt hem. "Ja.. Het gaat wel weer beter met me," zegt ze. Ze stapt uit bed. "Ik voel me goed, echt. Hoe laat is het eigenlijk?"

"2 uur.. Je bent wel lang weg geweest.." zegt Fledge. "Maar Loena.. Wat is er nou precies gebeurd?"

Loena zucht.

"Nou.. Beloof je dat je het aan niemand gaat vertellen?"

Fledge knikt. Loena glimlacht.

"Oké, nou.. Ik was op weg naar de Lumpy Pumpkin.. En opeens verscheen er een tornado. Ik viel van mijn Loftwing af en we belandden op een zwevend eilandje. Mijn Loftwing had zijn vleugel verstuikt en toen konden we dus niet verder vliegen. Plotseling begon het eilandje te schokken.."

Loena vertelt het hele verhaal aan Fledge. Fledge luistert aandachtig. Als Loena klaar is zegt Fledge:

"Dus.. Er is een oppervlakte.. Dat betekent dus dat alle legendes over Skyloft waar zijn.. En wie is die Ghirahim waar je het over had?"

Loena kijkt nog eens naar de ruit op haar hand.

"Dat is de Demon Lord. Hij is op zoek naar de godin Hylia.. Om de Demon King uit zijn gevangenis te bevrijden. Hij leeft op de oppervlakte en is de leider van alle monsters die daar leven. Maar hij kan niet op Skyloft komen hoor!" zegt ze snel. Ze wil Fledge niet bang maken. Fledge denkt na.

"Ik weet niet of het waar is wat je zegt.." zegt Fledge. "Maar ik geloof je, Loena."

Hij glimlacht voorzichtig. Loena doet hetzelfde.

"Weet je Fledge.. Ik ben geboren op de oppervlakte. Ik kom ervandaan. Ik kom uit de toekomst."

Loena slaat verschrikt een hand voor haar mond. Ze heeft te veel gezegd. Fledge kijkt verbaasd.

"De toekomst? Maar.. Waarom ben je hier dan?"

Loena krabt op haar hoofd. "Ik heb een Gate of Time gevonden.. En de legendes over Skyloft gehoord. Het was mijn grote droom om dit ooit met mijn eigen ogen te zien. Dus ging ik door de Gate of Time.. En kwam ik hier. Maar Fledge ik.. Kan hier niet voor eeuwig blijven. Morgen moet ik weer terug.. Ik moet terug naar de toekomst."

Fledge schrikt. "Maar.. Maar.. Loena ik.. Ik heb zoveel vragen en.. Waarom? Waarom moet je weg?" zegt hij.
"Fledge, ik heb familie. En vrienden die op me wachten. Ik kan hier echt niet blijven," antwoordt Loena.

Fledge slaat zijn ogen neer en knikt begrijpend. "Nou.. Laten we dan maar gebruik maken van de tijd die we nog hebben." zegt hij met een trieste toon in zijn stem.

Loena knikt. "Ja, laten we gaan. Maar vertel tegen niemand wat ik tegen jou verteld heb, alsjeblieft. Dat zorgt alleen maar voor chaos en het kan de hele toekomst veranderen.. Het kan mij veranderen."

Fledge knikt. Ze lopen de Knight Academy uit. Loena kijkt bezorgd om zich heen. Ze zal deze plek zeker gaan missen.

"Loena.." begint Fledge. "Zullen we even rond gaan vliegen? Ik wil jouw Loftwing nog wel eens zien."

Loena twijfelt even. Ze is een beetje bang geworden om te gaan vliegen, maar dit is misschien haar laatste kans.

"Ja, graag," zegt ze dan.

Samen met Fledge loopt ze naar een platform. Ze springen er vanaf en roepen hun Loftwings. Even later vliegen ze samen over de wolken.

"Loena," zeg Fledge. "Je bent erg aardig. Niemand heeft me eigenlijk ooit eerder geholpen als ik gepest werd door Groose."

Loena lacht. "Ik vind jou ook heel aardig."

Fledge lacht ook. Ze vliegen verder met hun Loftwings. Een poosje later komt er een Knight aanvliegen.

"Hee jullie!" zegt hij. "Het wordt al avond! Jullie kunnen maar beter naar huis gaan, alleen goedgetrainde Knights zoals ik mogen vliegen in het donker, weet je!"

Loena en Fledge knikken en keren terug maar de Knight Academy. Het avondeten is weer pompoen soep, zoals bijna altijd. Maar het smaakt lekker. Loena zal dit echt gaan missen. Ze gaat hier heimwee naar krijgen. Maar ze kan hier niet blijven. Dat kan gewoon niet. Morgen moet ze weg. Morgen vroeg. Ze gaat naar bed.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.