Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 10

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 16:54

559

0

212



Back to Skyloft ~ 10

Loena loopt naar de deur van de Knight Academy. Het is pas heel vroeg, maar Loena moet snel weggaan. Voordat iemand haar ziet. Snel loopt ze naar buiten, naar een platform. Moet ze hier nog iets doen? Nee, ze heeft alles gezien en gedaan wat ze wilde. Nu moet ze gaan.

"Loena! Wacht!" hoort ze plots achter zich.

"Fledge?"

Fledge komt aanrennen. "Loena! Je.. Je kan nog niet weggaan."

Loena schudt haar hoofd. "Fledge, ik moet echt gaan. Ik kan hier niet blijven."

"Mag ik dan mee? Ik wil hier niet alleen blijven," zegt Fledge vastbesloten. "Want ik.. Ik weet nu eindelijk hoe het is om echt een vriend te hebben.."

"Nee Fledge," zegt Loena. "Je kan niet mee. Jij hebt nog een taak hier. En ik heb een taak in mijn tijd. Het is jouw lot om hier te blijven. En het is mijn lot om terug naar de toekomst te gaan."

"Maar.. En Groose dan? Nu is er weer niemand die mij zal helpen.. Net toen ik dacht dat ik eindelijk van hem af was.."

Loena legt haar hand op zijn schouder. "Fledge, je moet begrijpen dat Groose op een dag zichzelf ook zal realiseren wat een idioot hij was geweest. En jij moet sterker worden."

Fledge wrijft in zijn ogen. "Ik zal weer alleen zijn.." zegt hij verdrietig.

"Nee," zegt Loena. "We zien elkaar vast nog een keer.. In een ander leven. En als iemand zich afvraagt waar ik ben.. Zeg dan maar dat ik weer terug ben naar waar ik vandaan kwam."

Fledge knikt. Dan springt Loena van het platform. Ze roept haar Loftwing en vliegt recht naar beneden, door de wolken heen, naar de oppervlakte.

Daar is de Gate of Time, vlakbij de Eldin Vulcano. Haar vogel landt en Loena springt van hem af.

"Tot ziens, Loftwing," zegt ze. "Jouw taak is volbracht. Je kunt gaan. Ga terug naar de godin."

Loena aait de vogel over zijn snavel en op dat moment lost hij op in het niets. Loena draait zich om en rent snel naar de Gate of Time. Maar als ze er bijna is hoort ze opeens een vreemde lach achter zich. Loena draait zich verschrikt om. Ze staat weer oog in oog met Ghirahim, de Demon Lord.

"Waar ga je zo snel naartoe, Loena?" vraagt hij.

Loena rent snel op de Gate of Time af. Dit is niet het juiste moment, ze moet terug naar haar eigen tijd! Snel opent ze de poort. Maar voordat ze erin kan lopen grijpt Ghirahim haar bij haar arm.

"Nee!" schreeuwt Loena. "Laat me met rust!"

Ghirahim lacht duivels.

"Oh natuurlijk, rustig maar," zegt hij. "Ik wou alleen maar even doei zeggen."

Hij laat Loena langzaam los. Loena rent meteen de Gate of Time in.

"Zie je in de toekomst, Loena! Hahahahaa!" hoort ze nog ver achter zich.

Loena rent de poort uit. Ze is weer terug in haar eigen tijd. Achter haar explodeert de Gate of Time. Nu kan ze nooit meer terug. Met een vreemd verdrietig maar toch tevreden gevoel gaat ze naar huis. Hey, de rupees die ze van Instructor Horwell had gekregen zitten nog steeds in haar zak! Een leuke herinnering aan Skyloft..

Opeens voelt ze iets op haar handrug. Snel kijkt ze ernaar. Er hangt een vreemd aura om de zwarte ruit heen. Loena zucht.
"Heel slim Ghirahim.. Heel slim."

Wordt vervolgd..


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.