Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 16

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 17:09

1224

0

235



Back to Skyloft ~ 16

Loena opent haar ogen. Ze staat op de Light Tower. Is het gelukt? Ja! Ze is weer terug op Skyloft! Nu moet ze deze plek goed onthouden.

Loena kijkt precies op welke tegels ze staat. Als ze zeker weet dat ze alles onthouden heeft klimt ze van de Light Tower af. De zon komt op. Het is nog maar net ochtend. Loena gaat eerst maar eens terug naar de Knight Academy. Vandaag is het een grote dag voor een aantal mensen want vandaag is de Wing Ceremony. Loena gaat snel naar de Knight Academy. Ze loopt naar binnen. Dat is vreemd, haar kamer is er niet meer! De deur is verdwenen! Loena loopt de keuken in. Daar is Henya. Ze kijkt op.

“Loena?” zegt ze verbaasd. “Ben jij het echt?”

Loena knikt.

“Ja, ik ben het.”

Henya krabt op haar hoofd. “Dat is gek, je bent helemaal niks veranderd na zo’n lange tijd! Waar was je?”

Loena twijfelt even. “Dat.. Zeg ik liever niet.”

Henya kijkt haar een beetje wantrouwend aan. “Je bent wel erg mysterieus..”

Loena knikt. “Sorry mevrouw..” zegt ze. Henya begint te lachen.

“Oh, kind, daar hoef je geen sorry op te zeggen! Ik ben gewoon een beetje in de war, het spijt me!”

Op dat moment komt Zelda voorbij lopen. Ze loopt naar buiten. Zij gaat vast naar het standbeeld van de godin, denkt Loena.

“Oh, da’s waar ook!” zegt Henya. “Vandaag is de dag van de Wing Ceremony!”

Loena knikt. “Ja dat weet ik.”

Henya kijkt verbaasd op.

“Je.. Wist het?”

Loena schrikt van wat ze zelf gezegd heeft. “Nou ja, ik dacht het..” Snel kijkt ze om zich heen. “..want het staat op die papieren..”

Ze wijst op de muur naar het prikbord.

“Oh, natuurlijk.” zegt Henya. “In elk geval, ik ben blij dat je weer terug bent.”

Loena knikt. “Ik ook.”

Voor haar is het erg vreemd omdat ze Henya vanmorgen nog gezien heeft. Op dat moment komt Fledge aanlopen. Zodra hij Loena ziet staat hij verbaasd stil. Loena grijnst.

“Hoi Fledge,” zegt ze. Fledge weet niet wat hij moet zeggen.

“L.. Loena?” zegt hij hakkelend.

Loena knikt. Fledge krijgt een lach op zijn gezicht. Hij rent op haar af.

“Ik dacht dat ik je nooit meer zou zien!”

Loena zet een stap naar achter.

“Fledge..” zegt ze. “We moeten praten.”

Fledge kijkt haar niet begrijpend aan.

“Oh, eh.. Oké. We kunnen dat wel op mijn kamer doen,” zegt hij.

Samen lopen ze naar Fledges kamer. Loena sluit de deur achter zich.

“Fledge,” begint ze. “Ik ben weer terug uit de toekomst. Maar ik kan hier maar voor 24 uur zijn.”

Fledge kijkt haar weer vragend aan. Loena zucht.

“Oké, toen ik net terug ging naar de tijd waar ik vandaan kwam.. Dat was voor jou twee jaar geleden.. Maar voor mij waren het maar 2 uurtjes.”

Loena vertelt Fledge over Ghirahim en dat ze over 24 uur op de Light Tower moet zijn omdat ze anders nooit meer thuis komt. Fledge schudt zijn hoofd en zucht.

“Ik word een beetje duizelig van het hele verhaal, en het klinkt er onlogisch.”

Hij heft zijn hoofd op en glimlacht. “Maar ik heb het gevoel dat je de waarheid spreekt.”

Loena knikt. “Laten we gebruik maken van de tijd die we nog hebben.”

Loena loopt Fledges kamer uit. Fledge volgt haar. Link komt voorbij lopen.

“Hé, Link!” zegt Fledge.

Link kijkt om. Hij ziet Loena.

“Loena?” zegt hij verbaasd.

Loena knikt. “Ja,” zegt ze.

Link kijkt haar vreemd aan. “Ik moet snel naar het standbeeld van de godin.. Zelda wacht op me.”

Hij lacht. Loena knikt.

Deze dag zal hem nog lang bijblijven, denkt ze. De Hero of Legend zal..

Fledge maakt Loena wakker uit haar gedachten.

“Vandaag is de Wing Ceremony,” zegt hij. “Ik doe niet mee dit jaar.. Misschien volgend jaar maar ik ben nog niet ervaren genoeg.”

“Ja,” zegt Loena. “Ik ga zeker kijken.”

Op dat moment roept Henya vanuit de keuken.

“Fledge? Fledge?! Je zou me toch helpen?!” zegt ze.

“Uh, ja ik kom!” zegt Fledge terug. “Sorry Loena, ik had Henya beloofd een paar tonnen naar de keuken te sjouwen..”

“Geeft niet,” zegt Loena snel. “Als de Wing Ceremony begint ben ik daar.”

Fledge knikt. “Oké, tot straks.”

Loena loopt de Knight Academy uit. Waarschijnlijk komt Link er nu achter dat zijn vogel weg is. Snel gaat ze naar het standbeeld van de godin. Bij het platform ziet ze Zelda staan, ze kijkt omlaag. Hoofdmeester Gaepora loopt naar haar toe en kijkt ook.

“Hmm..” zegt hij. “Zijn vogel doet er wel erg lang over..”

Zelda schrikt. “Er is iets mis!”

Ze springt van het platform. Een paar tellen later komt ze terug op haar Loftwing die Link vasthoudt. Ze landen allemaal met een smak op de grond. Loena loopt naar ze toe.

“Ik geloof dat Links Loftwing niet kwam opdagen.. Of wel?”

Zelda, Link en Gaepora draaien zich verschrikt om.

“Loena?!” zeggen Zelda en Gaepora verschrikt. “H..hoe lang sta je hier al?” vraagt Link.

“Net pas,” antwoord Loena. “Maar heb ik gelijk of niet? Je Loftwing kwam niet opdagen hè?”

Link knikt. “Inderdaad..”

Loena lacht. “Maak je maar geen zorgen,” zegt ze. “Je vindt hem snel.”

Ze draait zich om en loopt weg. Dit is grappig, denkt ze. Dat ze deze dag nog zou mogen meemaken had ze nooit gedacht. Snel gaat ze naar de Sparring Hall. Fledge en Pipit zijn er ook.

“Hallo jongens,” zegt ze. “Wat zijn jullie aan het doen?”

Pipit kijkt verbaasd. “Loena? Hoe kan het dat je weer terug bent? Je was toch.. Weggegaan?”

Loena knikt. “Ja, maar nu ben ik weer terug.”

Ze kijkt naar Fledge. Hij kijkt bezorgd.

“Wat is er Fledge?” zegt Loena. Ze wacht even. “Heeft Groose je verteld dat als je Link vertelt waar zijn vogel is, dat hij er dan voor zal zorgen dat je nooit meer een Loftwing zal kunnen berijden?”

Pipit en Fledge kijken haar met open mond aan.

“Hoe.. Hoe weet je dat?” vraagt Fledge verbaasd.

Pipit doet zijn armen over elkaar. “Dat zou ik ook wel eens willen weten.”

Loena grijnst. “Daar kom je nog wel achter. Denk ik. Hoop ik. Misschien. In de.. Toekomst.”

Snel gaat ze terug naar de Knight Academy. Dit is haar laatste keer op Skyloft, dus moet ze er gebruik van maken ook. Pompoen soep, daar heeft ze zin in.
“Hallo Henya,” zegt ze. “Zou ik misschien wat pompoen soep mogen?”

“Natuurlijk,” zegt Henya. Ze schenkt wat soep in een kom en geeft het aan Loena.

Loena gaat aan tafel zitten en eet het op. Ze kijkt op de klok. De Wing Ceremony gaat zo beginnen. Snel eet ze de soep op. Op dat moment luidt de bel. Henya kijkt op.

“De Wing Ceremony gaat beginnen!” zegt ze.

Loena knikt. “Ik ga er snel naartoe!”

Ze springt op en rent de Knight Academy uit, naar de Light Tower. Daar zijn de kanidaten: Groose, Cawlin, Strich en Link. Ook zijn Instructor Horwell, hoofdmeester Gaepora en Zelda er. Loena komt aanrennen. Instructor Horwell is net bezig met het vertellen van de regels.

“Het is verboden om aan te vallen met je Loftwing, of de tegenstander op een ongepaste manier tegen te houden..”

Groose grinnikt een beetje. Op dat moment schreeuwt hoofdmeester Gaepora:

“Dat geldt dubbel voor jou, Groose!”

Groose schrikt.

“Oké, ga allemaal klaar staan..” zegt Horwell. “En.. Af!”


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.