Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 17

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 17:10

394

0

219



Back to Skyloft ~ 17

Groose, Cawlin, Strich en Link rennen naar het platform toe en springen er vanaf. Loena weet al hoe deze wedstrijd afloopt; Groose speelt vals, Link wint toch..

Daar komt Fledge aanrennen.

“Ben ik te laat?” vraagt hij hijgend.

Loena schudt haar hoofd. “Ze zijn net van het platform afgesprongen. Kijk, daar gaan ze.” Link vliegt over Groose heen en maakt dan een duikvlucht recht op de gele Loftwing met het beeldje.

“Hé! Weet je niet dat het míjn dag is om alle eer te krijgen?!” schreeuwt Groose. Hij vliegt op Link af en beukt hem aan de kant.

“Ja!” roept Cawlin. “Eens kijken hoe je kunt vliegen met ei in je gezicht!”

Cawlin haalt een ei uit zijn broekzak en gooit het op Link af.

“Oh nee!” zegt Fledge. “Kijk dan wat ze doen!”

Loena knikt. “Geen zorgen, valsspelers verliezen uiteindelijk toch altijd.”

Link vliegt snel omhoog met zijn Loftwing. Cawlin gooit nog een ei. Link maakt op dat moment opnieuw zijn duikvlucht. Groose wordt boos.

“Hier zul je voor boeten, pret verpester!”

Groose schiet op Link af. Op dat moment maakt Link een afwijking naar links en vliegt snel op de gele Loftwing af. Hij grijpt het beeldje.

“Hij heeft hem!” juicht Zelda. Ze springt snel van het platform af. Fledge zucht opgelucht. “Dat scheelde niets..”

Loena knikt. “Ik heb geen Lotwing meer..” zegt ze peinzend. “En toch mis ik het vliegen.”

Op dat moment komt er een Loftwing aanvliegen. Hij is felgroen..

“Dat is jouw Loftwing Loena!” zegt Fledge.

Loena kijkt verbaasd. “Maar.. Dat kan niet..” zegt ze langzaam.

De Loftwing landt vlak voor Loena. Hij kijkt haar aan en houdt zijn hoofd schuin. Loena steekt langzaam haar hand uit en streelt hem door zijn veren.
“Ja, dat is echt jouw Loftwing hoor Loena!” zegt Fledge.

Loena twijfelt even.

“Je hebt gelijk,” zegt ze dan.

Ze klimt op de vogel. De Loftwing slaat met zijn vleugels en vliegt weg.
Loena voelt zich weer vrij. Wat heerlijk om weer een Loftwing te berijden..

Maar opeens maakt de Loftwing een duikvlucht, recht naar beneden.

Loena schrikt.

“Nee!” roept ze wanhopig. “Niet naar beneden!”

Maar de Loftwing luistert niet. Loena is nu vlakbij de wolken.

“Stop!!” roept ze paniekerig.

Opeens lost de vogel op in ruitjes. Loena valt door de wolken heen.

“Aaaaahh!!” schreeuwt ze.

Met een mega snelheid komt de grond dichterbij. Loena sluit haar ogen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.