Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » The Legend of Zelda » Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword » Back to Skyloft ~ 18 (EINDE)

Back to Skyloft ~ The Legend of Zelda: Skyward Sword

27 okt 2015 - 17:12

1038

0

232



Back to Skyloft ~ 18 (EINDE)

"Laat me los!" schreeuwt een stem.

Loena opent haar ogen. Al snel ziet ze dat ze in een kooi zit. Ze rent naar de tralies toe. Daar ziet ze..

"Ghirahim!" zegt Loena kwaad. Ghirahim staat buiten de kooi, en hij heeft Zelda vast bij haar pols.

"Oh, hallo Loena." zegt hij grijnzend. "Ik had nooit gedacht dat ik Zelda niet zou kunnen vangen.. Tot ik het van de toekomstige Demon Lord hoorde.."

Loena schudt verward haar hoofd.

"Wat bedoel je?!" Ghirahim grinnikt. "Ik bedoel dat ik zojuist mezelf uit de toekomst ontmoet heb. Hij zei dat Demise verslagen zou worden door die zogenaamde "held" Link.. En hij zei dat Link gedood zou moeten worden als hij nog zwak is. Dus.. Dat is wat ik gedaan heb," zegt hij duivels.

Loena schrikt. "Nee.. Nee dat kan niet!" Ze schudt aan de tralies. "Je had het beloofd!"

Ghirahim schudt zijn hoofd.

"Ik had het niet beloofd, de Demon Lord uit de tóekomst had het beloofd. Dan moet je bij hem zijn.." Hij grinnikt. "Maar ja, nu ga ik even jouw toekomst vernietigen, als je het niet erg vindt."

Ghirahim richt zich op Zelda. "Eindelijk is het dan zover, godin Hylia.."

Hij heft zijn handen en spreekt een spreuk over Zelda uit. Ze schreeuwt en valt op de grond.

"Stop daarmee!" roept Loena wanhopig.

Ghirahim kijkt haar kwaad aan. "Leid me niet af zeg! Dit is mijn moment! En ik laat jou lekker toekijken hoe ik je toekomst vernietig.. En trouwens, zonder jou was dit nooit gelukt. Ik moest je nog bedanken."

Loena voelt een traan langs haar wang rollen. Wat?! Ze wil helemaal niet huilen! Loena schreeuwt zo hard ze kan. Maar Ghirahim laat zich niet meer afleiden. Het duurt niet lang voordat Zelda’s ziel verslonden is door The Imprisoned..

---

"Welkom terug bij ons, meester."

Ghirahim buigt zijn hoofd. Demise staat voor hem, in al zijn glorie. Loena staart naar deze gang van zaken. Ze weet wat er gaat gebeuren.. Demise kijkt naar zijn eigen hand. Hij grijnst kwaadaardig. Oh nee, nu komt het. Demise richt zijn hand met een snelle beweging op Ghirahim.

"Ghirahim kijk uit!" roept Loena vanuit haar kooi.

Maar het is al te laat. Ghirahim bevriest en valt dan achterover op de grond. Loena kijkt er naar. Demise grijpt in Ghirahim’s lichaam en trekt er een groot, zwart zwaard uit. Ghirahim valt dood op de grond.

Loena valt op haar knieën. Ze ziet hoe Demise het zwaard in zijn hand neemt. Hij kijkt er kwaadaardig naar. Opeens ziet hij Loena in de kooi zitten. Hij loopt langzaam naar haar toe. Loena krimpt in elkaar en schuifelt snel naar de andere kant van de kooi.

"En wie hebben we hier?" zegt Demise met een grommende stem en een duivelse blik.

Loena zegt niets. Ze weet dat haar toekomst kapot is, en dat niemand haar meer kan helpen. Nu moet ze sterven. Demise grinnikt.

"Jij ziet er niet echt uit als een machtig wezen.. Ik vraag me af waarom mijn Demon Lord jou in leven heeft gelaten. Dat is niets voor hem. Je bent vast wel iets speciaals.."

Loena zit angstig in de kooi. Ze durft niets te zeggen.

"Hahaha, ik zie niets gevaarlijks aan jou. Het zal niks uitmaken als ik deze kooi zou openen."

Op dat moment hakt Demise de tralies kapot met zijn zwaard. Loena doet haar handen snel voor haar ogen. Dan ziet ze dat de tralies weg zijn.

"Kom eens, mens." zegt Demise. Hij heeft een vurige blik in zijn ogen.

Loena schuifelt naar hem toe. Ze gaat toch dood, dat is zeker. Demise kijkt haar onderzoekend aan. Langzaam begint hij om haar heen te lopen. Loena blijft recht voor zich uit kijken.

"Hm.." Demise mompelt iets. Loena durft zich niet te verroeren.

"Wacht eens.." zegt hij opeens.

Hij pakt haar bij haar schouder en draait haar naar zich toe. Loena schrikt. Demise kijkt haar met vurige ogen aan.

"Wacht.." zegt hij langzaam. "Ben jij niet.. Loena?"

Loena knikt voorzichtig. Demise begint spontaan duivels te lachen. Zijn zware stem dreunt in haar hoofd.

"Ik wist het!" zegt hij. "Jij bent dat mens dat ervoor gezorgd heeft dat ik ben teruggekeerd nietwaar? Je hebt je eigen toekomst verwoest, weet je dat?"

Demise kijkt haar duivels aan. Loena wordt opeens heel boos.

"Ik heb nooit gewild dat dit zou gebeuren!" schreeuwt ze boos. "Maar Demise, de Triforce zal nooit aan jou toebehoren, jij zal nooit een koning zijn!"

Demise duivelse blik verandert in een kwade blik. Hij richt zijn zwaard dreigend op Loena.

"De meeste mensen zouden voor me kruipen.. Jij blijkbaar niet. Nou, dan moet je sterven."

Hij heft zijn zwaard en..

Opeens verschijnt er een fel licht tussen Demise en Loena. Loena valt op de grond. Zodra ze opkijkt ziet ze een vorm van een mens in het witte licht.

"Ik spreek tot jou, Loena. Ik ben één van de goden die deze landen beschermen.. De toekomst is vernietigd, maar ik kan ervoor zorgen dat dit niet gebeurd is. Ik kan je terugsturen naar de toekomst, maar je zult dit alles nog wel herinneren. Vrees niet, want wat jij je straks herinnert, is nooit gebeurd. Houd dat in je achterhoofd.."

Loena ziet een vreemde vorm van een hand uit het licht komen.

"Accepteer je dit?"

Loena hoeft daar niet lang over na te denken. Ze pakt de lichtgevende hand vast.

---

Loena zit in het gras naast een weg. Ze kijkt om zich heen.
Ze is terug.. Loena staat op. Dit.. Dit is de dag dat ze de Gate of Time gevonden had!

Loena loopt door een bosje heen, en ja. Er staat een Gate of Time achter de bosjes. Ze weet nog goed wat ze dacht toen ze dit voor het eerst zag. Eerst kon ze haar ogen niet geloven.. En toen ging ze er doorheen. Zomaar, zonder na te denken. Maar nu weet ze wel beter.

Ze richt haar hand op de Gate of Time en sluit haar ogen.
“Deze Gate of Time is niet langer meer noodzakelijk,” zegt ze in zichzelf.
Op dat moment lost de Gate op in het niets. Het is voorbij. Loena draait zich om en loopt weg. Ze gaat verder met haar normale leven.

Maar dit avontuur vergeet ze nooit meer.

Einde


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.