Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Fight against my own name » 3. brother?

Fight against my own name

27 dec 2015 - 11:47

805

1

249



3. brother?

Pov. Amber
Ik loop weer naar beneden en Narcissa is al aan het wachten. Ze zegt:" Amber, je broer wilt je graag ontmoeten." O nee, mijn broertjes bij mijn vorige ouders waren erg vervelend. Erg schattig maar vervelend. Ik laat mij naar de kamer van mijn broer brengen. Narcissa houd mij nog even tegen om te zeggen:" je bent een tweeling, dus je kan erg op hem lijken. Je vindt hem vast aardig." Dan duwt ze de deur open en daar staat hij. Mijn tweelingbroer. Hij kijkt even en steekt zijn hand uit. Aarzelend pak ik zijn hand aan. Hij stelt zich voor als:" Malfidus, Draco Malfidus." Ik schud zijn hand en zeg, op het zelfde, arrogante toontje:" Malfidus, Amber Malfidus." Hij lacht en zegt:" jij bent overduidelijk mijn tweeling zus. Ga je mee naar beneden, we krijgen straks onze briefen." "Brieven?" "Weet je dat nog niet? We gaan naar Zweinstein!"
"Wat is Zweinstein?" "Zweinstein is een toverschool! Dat is toch super cool en omdat jij een Malfidus bent, kom je vast net als onze ouders in zwadderig!" Ik denk bij mijzelf: OMG!
We lopen naar beneden en ja hoor. Op de zwarte tafel liggen twee brieven. We openen ze en het zijn onze brieven voor Zweinstein. We juichen en Narcissa wilt ons meteen meenemen naar de wegisweg. Dan helpt Draco haar eraan te herinneren dat ik niks van deze wereld afweet. Narcissa verteld dat de wegisweg een plek is waar je allemaal toverspullen kan kopen. Ze loopt naar de haard en zegt tegen ons:" Draco en Amber, jullie kunnen samen. Draco, je weet toch hoe het werkt?" "Ja, moeder." "Mooi, daar gaan we!" Ze pakt een beetje groen poeder en gooit het in de haard. De vlammen worden onmiddellijk groen. Tot mijn verbazing stapt ze in de vlammen en roept ze:" de wegisweg." En *poef*. Ze is weg. Draco pakt ook poeder en pakt mijn hand en zegt:" kijk zussie, zo moet het!" Hij gooit het in de haard en de vlammen worden weer groen en hij trekt mij mee erin en roept:" de wegisweg!" Alles word groen en ik zie allemaal haarden voorbij vliegen. Dan zie ik bij een haard Narcissa staan en trek Draco mee. Als we uit de haard komen, staan we in een smoezelig cafeetje. Narcissa en Draco groeten de waard en ik knik hem snel toe. We lopen naar de open plek achter het cafeetje. Narcissa pakt een stok en tikt een aantal stenen aan en er ontstaat een gat. Wat daarachter ligt, is eigenlijk gewoon bizar. We lopen naar de eerste winkel en ik zie dat je hier voor hun doen "normale" kleding kunt kopen. Narcissa Koot allemaal leuke dingen voor mij met steeds de zelfde zin herhalend:" je kan niet steeds in die dreuzels vodden rondlopen. Nadat we kleren hebben gekocht, lopen we door naar weer een kledingzaak. Hier laat Narcissa ons opmeten en we krijgen drie gewaden. We lopen ontzettend veel winkels in en uit. We hebben een huiself, genaamd Dobby en die draagt onze spullen. We lopen naar een winkel genaamd:" Olivanders." Ik kijk rond en er verschijnt een man. Hij zegt:" ahh, Narcissa en de kinderen." Hij vraagt onze toverstok arm en we zeggen als een echte tweeling allebei tegelijkertijd:" Rechts." We kijken naar elkaar en lachen. De man zoekt in verschillende kastjes terwijl er een behekst meetlint ons opmeet. Hij mompelt dingen zoals:" mmmmh- twijgen-mmmmmh-drakenbloed-mmmmmh." Uiteindelijk komt hij met twee exemplaren aan. Hij geeft er een aan mij en een aan Draco. We zwaaien ermee en die van Draco is meteen goed, maar die van mij niet. Daarna probeert die arme man alles, maar niks lijkt echt te werken in mijn handen. Dan komt hij met een heel erg bijzonder exemplaar aan. "Mevrouw Malfidus, deze toverstok in 27,5 centimeter lang en 2,7 centimeter breed. Gemaakt van donker eikenhout met een kern van....." Hij kijkt twijfelend naar Narcissa en zegt tegen haar: mevrouw Malfidus, ik denk dat dit als enige werkt." Hij geeft mij de toverstok en ik zwaai ermee en het lijkt alsof er puur geluk door mijn bloedvaten stroomt. Ik zie de man met een vergenoegde blik naar Narcissa kijken. We kopen als laatst voor Draco en mij een uil. Die van Draco is wit en hij noemt haar:"Stella." Ik heb een heel donkerblauwe uil en ik noem haar:" nox." Want nox betekend nacht. Stella betekend ster. We gaan weer met de haard terug naar huis. Onderweg naar het cafétje komen we nog een grote familie tegen die met afkeer naar ons kijken. Ik kijk Narcissa vragend aan en zij zegt:" dat is de familie wemel. Niks van aantrekken. We stappen in de haard en even laten zijn we weer thuis. We gaan over een week naar Zweinstein. Ik pak vast mijn koffer in en voel dat ik er ontzettend veel zin in heb.


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 27 dec 2015 - 12:32:
Dit verhaal lijkt me nu al super leuk, alleen zou het beter zijn mocht je wat meer uitgebreid schrijven, zoals Amber haar gevoelens, ze krijgt op een dag zo veel te merken maar buiten een oppervlakkige huilbui leek het haar amper te raken, maar je mag me zeker een melding geven bij een volgend hoofdstuk