Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Fight against my own name » 5. That is impossible!

Fight against my own name

29 dec 2015 - 11:31

907

2

201



5. That is impossible!

Pov. Amber
Als we de trein uitstappen, wijst Draco naar een jongen." Kijk, Amber. Dat is Harry potter." Ik kijk Draco's vinger na en zie een jongen met zwart haar. Ik zie ook dat hij naast de wemel jongen loopt." Kijk, Draco. Hij loopt met wemel." Hij kijkt en trekt een vies gezicht. Ik zeg:" laten we mensen die we niet mogen met hun achternaam aanspreken!" Hij lacht en zegt:" dat is een goed idee." Er schreeuwt een grote man:" eerste jaars hierheen!" Ik vindt hem een beestje eng en word bang. Dan schrik ik. Zwadderaars zijn sluw en niet bang! Ik recht mijn rug en loop naar de man toe. Draco volgt. We lopen de man achterna en we stappen in bootjes. Draco kijkt minachtend naar de man en fluistert tegen mij:" waarom moeten wij in bootjes." Ik haal mijn schouders op en kijk dan vol bewondering voor mij uit. Draco volgt mijn blik en ziet ook wat ik zie. Zweinstein. Als we binnen komen, spring ik een gat in de lucht. Alles is heel mooi! De man loopt naar een vrouw die zicht voorstelt als:" professor Anderling. Ik ben jullie docent gedaantewisseling. Achter deze deuren is de grote zaal. Daar worden jullie ingedeeld. Het huis waar jullie worden ingedeeld, fungeert de komende tijd als jullie familie. Jullie wachten hier totdat deze deuren opengaan. Draco loopt ergens heen en ik volg hem. Hij loopt naar Harry potter en wemel. Hij begint het gesprek met:" zozo, het is dus waar wat ik on de trein hoorde. Harry potter. Ik ben Malfidus, Draco Malfidus." Bij het horen van Draco's naam, schoot wemel in de lach. Draco wierp een blik op hem en zei:"hmmm, rood haar met sproeten, versleten mantel, tweedehands toverstok. Jij moet een wemel zijn." Wemel kijkt gekwetst en krimpt in elkaar. Draco richt zijn aandacht weer op Harry potter." Je zult snel merken dat de ene toverfamilie beter is dan de ander, Harry. Hij steekt weer zijn hand uit en zegt:" ik word je vriend en ik help je met de ene toverfamilie te onderscheiden van de ander." Harry potter kijkt twijfelend naar de hand en zegt dan:" ik weet zelf hoe ik vrienden moet maken, Malfidus." Omdat hij Draco bij zijn achternaam noemt, ga ik er vanuit dat hij hem niet mag. Ik word boos. Waarom mag je iemand niet als diegene alleen maar hulp aanbied? Ik stap naar voren en zeg:" als je maar weet, Potter, dat je nu vijanden hebt gekregen. Leuk begin van je eerste schooljaar." Ik weerhoud mij ervan om voor zijn schoenen te spugen en loop bij Potter en Wemel vandaan. Dan gaan de deuren open en we zien een fantastische grote zaal met 4 rijen tafels. We staan met z'n alle op een kluitje. Er worden namen omgeroepen en op een gegeven moment hoor ik:" Wemel, Ron." Ik proest en zeg:" wie noemt zijn kind nou RON!" Wemel komt, tot onze opluchting, bij Griffoendor. Dan gaan de namen nog even door en dan komt:" Potter, Harry." Harry gaat op de kruk zitten en ik denk in mijn hoofd:" alstublieft, doe hem in Griffoendor!" De hoed denkt nog neven na en schreeuwt dan:" GRIFFOENDOR!" De tafel van Griffoendor begint te juichen en potter schuift aan. Nog meer nutteloze namen en dan hoor ik:" Malfidus, Draco." Draco loopt zelfverzekerd naar de hoed en de hoed raakt zijn hoofd nét aan en schreeuwt al:" ZWADDERIG!" Dan hoor ik mijn eigen naam. "Malfidus, Amber." Ik loop met een beetje zenuwen naar de hoed. Hij raakt mijn kruin aan en schreeuwt:" ZWADDE....." De hoed is midden in zijn zin gestopt. Ik kijk naar boven en merk dat die verdraaide hoed in mijn privé zaakjes in mijn hoofd rommelt. Dan is hij klaar en schreeuwt:" GRIFFOENDOR!" Ik val bijna om van verbazing en de hele zaal is stil. Zelfs Griffoendor juicht niet. Niet dat ik dat had verwacht maar toch. Ik loop schoorvoetend naar de Griffoendor tafel toe en ga zitten. Ik staar maar een beetje naar het tafelblad en doe mijn best om niet te huilen. Ik hoor gefluister en geroddel. Ik bijt op mijn lip. Ik hoor Draco roepen:" Perkamentus, dit kunt u niet maken! Amber is een Malfidus en een Malfidus hoort in zwadderig!" Ik voel mijn ogen nat worden en probeer de tranen niet te laten stromen. "Het spijt me, meneer Malfidus, maar de hoed heeft gekozen." Perkamentus zegt nog wat en daarna staan de tafels vol heerlijk eten. Als ik niet zo verdrietig was geweest, had ik mijn bord volgeladen en net als thuis lekker kunnen eten om vervolgens met een volle buik naar bed te gaan. As ik denk dat ik wat kan eten kijk ik voor me en kijk recht in de ogen van potter. Ik kijk snel een beetje opzei om eten te zien, maar kijk dan in de ogen van wemel. Ik kijk weer naar mijn bord en besluit een beetje eten op te scheppen en gewoon hun starende blikken te negeren. Uiteindelijk zijn we klaar en ik loop achter de klassenoudste aan. We staan voor een portret met een dikke vrouw erop. De klassenoudste heeft ook rood haar en sproeten. Weer een wemel, wat énig. Hij verteld dat het wachtwoord:" feniks" is en we gaan naar binnen. Ik ren naar mijn slaapzaal en ik val huilend in mijn kussen. Ik voel blikken in mijn rug prikken maar het boeit me niks. Deze tijd word een hel.


Reacties:


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 1 jan 2016 - 17:44:
+ ik denk dat ik ook in Zwadderich zou worden ingedeeld als ik op Hogwarts zou zitten.


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 1 jan 2016 - 17:43:
Zwadderig met een g? maar dat is het enige wat ik opmerk dat negatief is! Gewoon wow! Nu snap ik pas het perspectief van Draco een beetje. Raak hier wel een beetje in de war van. Ziet ze niet dat Draco het eigenlijk niet zo bedoelt? Maar juist gemeen? Nouja waarschijnlijk omdat ze nu een tijdje met hem omging kent ze niet echt veel anderes en ziet ze alles gelijk van zijn kant ipv beide. Love it! Ik wacht op de rest!! XX