Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Fight against my own name » 7. First flying lesson

Fight against my own name

4 jan 2016 - 20:30

702

1

192



7. First flying lesson

Pov. Amber
We lopen vol spanning naar buiten. Er zijn intussen een paar dagen voorbij gegaan. Iedereen in Griffoendor haat me, behalve hermelien. We lopen nu ook samen. Wemel en potter sjokken achter ons aan. Ik snap niet waarom ze het niet spannend vinden, we hebben tenslotte onze eerste vliegles! Misschien zijn ze zo humeurig omdat ik en hermelien meteen de " wingardium leviosa" konden. Of omdat Anderling zo te spreken is over mijn resultaten met gedaantewisseling, maar ik denk dat het gewoon is omdat zwadderig er ook is. We stappen het veld op en er staat een vrouw. Als we er allemaal zijn, zegt de vrouw:" welkom bij jullie eerste vliegles! Strek je rechterhand over de bezem en roep OP!" We doen het allemaal. Overal hoor je:" OP!" Potter en ik krijgen meteen de bezem in onze handen. Hermelien als tweede en wemel doet er heel lang over. Uiteindelijk krijgt hij hem in zijn gezicht. De vrouw zegt:" ga nu op de bezem zitten en zet je af met je voeten. Zweef dan een klein stukje een paar centimeter boven de grond en kom dan weer neer." Ze is nog niet uitgesproken, of Lubbermans stijgt veel meer dan die paar centimeter. Hij vliegt omhoog en lijkt niet meer naar beneden te komen. Ik kijk er naar en hoop dat hij niet valt. De docent roept:" meneer Lubbermans, kom onmiddellijk naar beneden!" Hij vliegt een rondje en valt dan uiteindelijk. Ik kan het niet aanzien en houd mijn toverstok op hem gericht en mompel:" wingardium leviosa." Lubbermans kwam wel hard terecht, maar als ik die spreuk niet had uitgesproken, had hij wel wat meer dan alleen een gebroken pols. Hij werd door de professor meegenomen naar de ziekenzaal. Terwijl Lubbermans werd afgevoerd, viel er een balletje uit zijn zak. Ik wou hem oppakken, maar Draco was mij voor. Hij hield het in zijn handen en riep naar potter:" wat een leuk balletje!" Potter sprong op zijn bezem en wou het balletje afpakken. Draco ging ook op zijn bezem en ik deed hetzelfde. Ik gebaarde naar Draco dat hij het balletje naar mij moest gooien. Hij begreep het en gooide het met een boog over potter heen. We gooien een tijdje over en dan vlieg ik een stukje verder. Draco laat de bal uit zijn handen vallen en potter neemt een duikvlucht. Ik geef een ruk aan mijn bezem en neem de zelfde duikvlucht. Ik weet niet wat er gebeurd maar het lijkt, net als bij mijn toverstok, alsof er puur geluk door mijn aderen stroomt. Ik maak de duikvlucht sneller dan potter. Ik word een beetje bang, maar mijn gevoel zegt:" doorgaan met die duikvlucht!" Potter haakt af maar ik ga door. Ik raak bijna de grond als ik optrek. Ik sluit mijn vingers om het balletje en rem af. Ik stop voor hermelien en ze zegt:" jeetje, je bent echt geboren om te vliegen!" Ze klapt en een aantal mensen van Griffoendor klappen mee. Dan hoor ik een scherpe stem:" mevrouw Malfidus!" Ik draai me langzaam om en daar staat professor Anderling. Ze kijkt mij aan en zegt: "nu al de regels aan je laars lappen? Mee naar mijn kantoor, mevrouw Malfidus." Draco zegt nog:" maar pot-" "ik wil er niks over horen, meneer Malfidus!" En ze trekt mij mee naar binnen. Eenmaal binnen loopt ze naar een lokaal en vraagt ze:" hallo, professor banning. Kan ik plank even lenen?" Er komt een jongen naar buiten die even mij in zich opneemt, en dan zich naar professor Anderling kijkt en zegt:" waarvoor hebt u mij nodig?" "Plank, ik heb een zoeker voor je!" Hij kijkt blij naar Anderling en dan naar mij en zegt tegen mij:" jij bent vast die zoeker! Je wilt niet weten hoe blij ik ben!" Ik ben stomverbaasd. Hij is de tweede Griffoendor die aardig tegen mij doet. "Hoe heb je haar gevonden?" "Ze dook achter een balletje aan met een duikvlucht die zelfs Kruml haar niet zou nadoen!" Ze kijkt naar mij en zegt:" vanmiddag laat plank je het veld zien en legt het spel uit." Ik kijk naar plank en stel mezelf voor. "Ik ben Amber Malfidus." "Ik ben Olivier plank. Nou, Amber. Ik zie je vanmiddag."


Reacties:


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 5 jan 2016 - 15:46:
Woowwwwww weer een nieuw hoofdstuk!! Looove ittt