Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Fight against my own name » 8. Visiting dumbledore

Fight against my own name

11 jan 2016 - 17:50

600

1

223



8. Visiting dumbledore

Pov. Amber
Ik en hermelien zitten bij het meer
Het is zaterdag en het bleke septemberzonnetje schemert door de grauwe wolken en de wind waait zachtjes door ons haar. Ik zit lekker en hermelien begint over het huiswerk van sneep."Amber, heb jij dat opstel al af?" Ik knik langzaam. Ik zie in de verte iets vliegen." Ik bijna." Het iets komt dichterbij."maar ik weet niet wat ik er bij toe moet voegen." Het iets komt heel dichtbij en ik zie dat het een uil is." Kun jij mij helpen?" Ik kijk haar verward aan en op dat moment laat de uil een pakketje op mijn schoot vallen." Wat is dat?" "Een brief." "Voor wie?" Ik draai de brief om en zie dat het voor mij is. "Maak open!" Ik scheur langzaam de kaart open en pak het kleine briefje."lees voor!" Ik begin voor te lezen." Beste Mevrouw Malfidus. Bij deze wil ik u uitnodigen om vanavond naar mijn kantoor te komen. Albus Perkamentus." Ik kijk verschrikt naar hermelien. "Ownee, wat heb ik gedaan?" Die avond ga ik naar het kantoor van Perkamentus. Ik sta voor de waterspuwer maar ik weet het wachtwoord niet. Ik besluit te blijven wachten. Ik hoor stemmen vanachter de deur en leg mijn oor tegen het beeld om het beter te kunnen horen.
"Ik vind dat ze het moet weten!" "Maar Narcissa, daar komt ze zelf achter." "Ik heb anders nog geen brief van haar gehad." Narcissa is in het kantoor van Perkamentus? Ik duw mezelf helemaal tegen het beeld aan. "Narcissa, ik kan haar wat hints geven. Meer kan ik echt niet doen." Ik hoor gesnuif. Ik klop aarzelend op het beeld en Perkamentus verschijn in de opening. Hij zegt:" kom binnen!" Ik kijk ok mij heen, maar zie Narcissa nergens. Ik ga op een stoel zitten en Perkamentus zegt:" ik heb je voor twee redenen naar mijn kantoor geroepen. Reden 1. Morgenavond is de eerste zwerkbal training." Ik glimlach als ik denk aan zwerkbal. "Het probleem is, dat je nog geen bezem hebt. Ik probeer wat voor je te regelen. Reden 2. Je ouders hebben mij laten weten dat je de reden mag weten waarom je ter vondeling bent neer gelegd." Ik ga op het puntje van mijn stoel zitten. "Het was vanwege Voldemort." "Wie is voldero-." De deur gaat open en Anderling komt binnen."kan ik u even spreken, professor?" "Tuurlijk. Amber, je kunt gaan." Beteuterd ga ik weg. Ik ga naar de leerlingen kamer om hermelien te vertellen waarom ik naar Perkamentus moest, maar ze is nergens te vinden. Met een nors gezicht loop ik naar potter en wemel en vraag:" weten jullie waar hermelien is?" "Ja, in de bibliotheek maar ze wilt niet gestoord worden." "Jammer, ik wilde haar vertellen waarom ik naar Perkamentus moest." "Ik hoop dat je straf hebt." Dat was wemel natuurlijk. Ik word witheet van woede en val boos tegen hem uit. "als je het echt wilt weten, ik krijg een bezem en ik zit in het zwerkbalteam!" De hele leerling kamer is stil. Ik heb het niet in de gaten en ga gewoon door tegen wemel. "En jij zult dat nooit komen, hypocriete klootzak! Jij word een slaafje van het ministerie en gaat nooit iets doen met je leven, omdat je toch niks leert hier! Je schrijft het allemaal over van hermelien! En trouwens, ik moest ook voor privé zaken naar Perkamentus!" Ik weerhoud mijzelf ervan om in zijn gezicht te slaan en loop stampvoetend naar mijn kamer, de verbijsterde wemel en potter achterlatend. Ik heb nu al zin in morgen. Dan kan ik lekker mijn agressie eruit vliegen.


Reacties:


hpyasmine12
hpyasmine12 zei op 6 feb 2016 - 23:08:
WAUWWWW