Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Super Mario Bros » Super Lila Galaxy? (VOLTOOID) » 20: Op naar de Honeyhive Galaxy!

Super Lila Galaxy? (VOLTOOID)

27 feb 2016 - 14:10

640

0

229



20: Op naar de Honeyhive Galaxy!

De laatste Grand Star. Waar kan hij zijn? Het universum is te groot om compleet te doorzoeken. We hebben dus een aanwijzing nodig. Iets om onze zoekomgeving te kunnen begrenzen. Anders gezegd, waar is die ster zeker NIET? Die vraag is makkelijk te beantwoorden.

Lila schraapt haar keel.

“Zeg Rosalina, heeft het universum grenzen of is het oneindig groot?”

“Niets is oneindig groot. Maar het universum is reusachtig in meer dan drie dimensies. Het bestaat in de lengte in de hoogte en in de diepte. Maar ook in de tijd, en dat maakt reizen door het universum zo lastig. Wat voor jullie op aarde namelijk honderd jaar is, is voor ons tien jaar. Dit komt door de snelheid van het licht. Een snelheid die wij met behulp van het observatorium kunnen bereiken, als het tenminste zijn volle energie bezit.”

Lila schiet in de lach. Al duizend jaar zijn wetenschappers bezig met onderzoeken hoe het universum in elkaar zit, en deze vrouw beantwoordt de vraag alsof het niets is.

“Bedankt, Rosalina.” Lila krabt even op haar hoofd. “Ik heb een ruimer beeld nodig van dit universum. Ik heb ideeën nodig. Er is maar één manier om er achter te komen waar Bowser de laatste Grand Star gevangenhoudt, en dat is door zelf op zoek te gaan naar aanwijzingen. Is er een manier waarop ik naar een andere galaxy kan gaan? Uh, een galaxy waar de pizzabakker al geweest is?”

“Pizzabakker?”

“Oh, i-ik bedoel Mario.”

Rosalina glimlacht en sluit, zoals ze wel vaker doet, haar ogen. Lila houdt haar hoofd schuin. Dit lijkt de eerste keer te zijn dat ze Rosalina heeft zien lachen…
“Er is een galaxy waar het kwaad momenteel uitgestorven is dankzij Mario,” begint ze. “Hij draagt de naam ‘Honeyhive Galaxy’. Er overheerst een bijenpopulatie.”

“Een bijenpopulatie. Laat me raden: grote, sprekende bijen?”

“Dat is correct.”

“Ah, super. Nog meer aardse logica naar de maan. Maar dat is geen probleem!” zegt ze snel. “Die galaxy klinkt als een geschikte plek om onderzoek te doen, hartelijk bedankt, Waakster van het Universum.” Lila buigt diep. “Ik zie u later weer, uwe Majesteit.”

“Oh, dat is niet nodig,” zegt Rosalina snel. Lila kijkt grijnzend op om de uitdrukking op haar gezicht te bekijken. Rosalina kijkt snel de andere kant op, en de zwarte Luma naast haar lacht.

“Schiet op, Lila,” mompelt ze. “We hebben de laatste Grand Star hard nodig. Maak jezelf nuttig.”

Lila grinnikt. “Maar natuurlijk. Ik ben er vandoor.”

Snel loopt ze naar de garage aan de rand van het observatorium waar de Toads nog steeds bezig zijn met het ontwikkelen van het ruimteschip.

“Kapitein!” roept Lila met een strenge stem uit.

De kapitein van de Toad Brigade schrikt op en hij draait zich om. “Oh! Lila! Ahem, waarmee kan ik u van dienst zijn?”

“Ik heb een lift nodig, Captain Toad.”

“Natuurlijk, madam! De Toad Brigade helpt alle EVV’s! Wat is uw bestemming?”

“De Honeyhive Galaxy. Ik moet wat dingen onderzoeken.”

“Geen probleem! Navigatie Toad!”

De blauwe Toad met zijn bril salueert. “Ja, kapitein!”

“Navigeer de route naar de Honeyhive Galaxy!”

“Jazeker, meneer!”

“Techniek Toad!”

De groene Toad kijkt op. “Sir!”

“Maak het schip klaar voor vertrek!”

“Aye sir!”

“Slaap Toad!”

Geen antwoord. Kapitein Toad probeert het opnieuw.

“Gele Toad!”

De gele Toad ligt nog steeds in het gras te slapen. Lila grinnikt.

“Geen probleem, ik haal hem wel even.”

Ze rent snel naar de slapende Toad in het gras.

“Wakker worden, Slaap Toad!”

Hij mompelt wat. “Galaxy.. Reactor…”

“Hé, Toad!!”

“Woah!” De gele Toad schrikt wakker. “Oh, jij bent het, Lila! Hoe is het?”

“We gaan naar de Honeyhive Galaxy. De kapitein wacht op je!”

“Oh, sorry!”

De gele Toad springt op en rent naar het schip. Hij salueert voor de kapitein.
“Goed dat je er bent,” zegt Kapitein Toad. “We gaan vertrekken. Schakel kunstmatige zwaartekracht in!”

“Natuurlijk!”

De gele Toad klimt het schip in, en dan stijgt het langzaam op. De kunstmatige zwaartekracht wordt ingesteld, en Lila en de kapitein springen het schip op.
“Vertrekken, Techniek Toad!”

“Aye!”

Het ruimteschip schiet weg van het kometen-observatorium en zet koers naar de Honeyhive Galaxy.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.