Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Super Mario Bros » Super Lila Galaxy? (VOLTOOID) » 21: Bezige bijen

Super Lila Galaxy? (VOLTOOID)

27 feb 2016 - 14:13

618

0

229



21: Bezige bijen

Gras, watervallen, kalmte.. En bijen.

“We zijn er!” zegt Captain Toad vrolijk. “De Honeyhive Galaxy!”

“En compleet vrij van monsters,” zegt Lila glimlachend. “Wat fijn. Geen Boo, geen Kamek en al helemaal geen Bowser. Ik denk dat dit mijn favoriete galaxy gaat zijn.”

Ze springt van het ruimteschip en landt op de planeet. Er heerst een erg kalme sfeer, in tegenstelling tot de Ghostly Galaxy.

“Gaan jullie niet mee?” vraagt Lila als ze ziet dat de Toads het schip niet verlaten.

“Ah, nee,” zegt de kapitein. “Wij wachten hier wel. Er moet iemand op de uitkijk staan voor het geval dat.”

“Bovendien moeten we bepalen waar de volgende Power Star zich kan bevinden,” zegt de blauwe Toad. “Ik heb hier een netwerk van het aantal galaxies die we bezocht hebben.”

“En ik ga slapen,” zegt de gele Toad.

“Genoeg redenen,” zegt de groene Toad, “om hier te blijven. Veel succes, Lila!”

“Heh. Bedankt,” grinnikt Lila. “Dan zie ik jullie zo. En goed uitkijken hè?”

“Aye madam!” zegt Captain Toad.

Lila volgt het pad verder de Galaxy in.

Langs het omhoog lopende pad zweven een aantal bijen, blijkbaar wachters van hun koninkrijk. Eén van hen spreekt Lila aan.

“Welkom in het bijenkoninkrijk,” zoemt de bij vrolijk. “Kan ik u ergens mee helpen?”

Lila glimlacht vriendelijk. “Goedemorgen meneer Bij. Mag ik u vragen, als dit een koninkrijk is, heeft het dan ook een koningin?”

“Natuurlijk! Er is geen bijenkorf zonder honing, toch? Zo is er ook geen koninkrijk zonder koningin.”

Geen rijk zonder heerser, denkt Lila. Dat klopt.

“Zou ik Hare Majesteit iets mogen vragen, meneer Bij?”

“Zeker. Als u de weg volgt, komt u vanzelf bij onze koningin.”

“Ah, hartelijk bedankt!”

Lila klapt in haar handen en loopt verder. Ze moet nadenken en deze planeet als het universum beschouwen. Bowsers onderdanen hebben zich verspreid over het hele universum, zoals deze wachters zich over deze planeet verspreid hebben. De bijenkoningin is nu Bowser. En hoe kun je er beter achter komen waar iemand zich bevindt dan door met die persoon te praten? Al is het maar één hint, dan zou Lila de locatie van de laatste Grand Star al kunnen weten. Eén deductie, en ze is er.

Snel loopt Lila verder.

---

Het duurt niet lang voordat Lila bij een muur van honingraten komt. Het is een reusachtig steile muur, en Lila beseft dat ze hier nooit op kan klimmen. Er komt een bezige bij langs vliegen met een emmer honing. Lila steekt haar hand op.

“Is er een mogelijkheid voor mij om hier naar boven te gaan?”

“Klimmen!” roept de bij. “De honing is kleverig genoeg. Alhoewel, met die handen bent u misschien niet in staat te klimmen.”

Lila kijkt naar haar handen. Maar dan is er dus geen mogelijkheid voor haar om..

Oh.

Ghostly Galaxy, Boo Mushroom.

Honeyhive Galaxy, Bee Mushroom.

“Zou ik een Bee Mushroom mogen gebruiken?” vraagt Lila snel. “Ik wil de koningin namelijk spreken.”

“Uh, ja! Volgens mij heb ik er een bij me…”

De bij zet de emmer honing neer en pakt een Bee Mushroom tevoorschijn. Lila kijkt naar het mysterieuze, paddestoelvormige voorwerp. Ja, het lijkt sprekend op de Mushroom die haar eerder in een Boo veranderde.

“Bedankt,” zegt Lila, en ze twijfelt even. De magie is onvoorspelbaar, maar ze moet het doen.

Ze grijpt de Bee Mushroom vast en haar lichaam absorbeert de magie onmiddellijk. Ze verandert en voelt zich lichter. Twee vleugeltjes steken uit haar rug, en twee voelsprieten staan op haar hoofd.

“Heh. Interessant, die magie,” mompelt Lila zuchtend terwijl ze kijkt naar de haartjes en gele strepen op haar lichaam.

“Nu zul je in staat moeten zijn de honingwand te beklimmen,” zoemt de bij vrolijk.

“Bedankt,” zegt Lila, en ze legt haar poten op de honingraten. Ze voelt meteen hoe haar poten zich aan de honing hechten, en het kost haar niet veel moeite om zich op te trekken. “Okidoki dan maar…”

Ze begint te klimmen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.