Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Super Mario Bros » Super Lila Galaxy? (VOLTOOID) » 22: Bowsers locatie is bekend

Super Lila Galaxy? (VOLTOOID)

27 feb 2016 - 14:14

537

0

192



22: Bowsers locatie is bekend

Het duurt niet eens zo lang voordat ze de honingwand beklommen heeft, en ze hijst zichzelf omhoog. Voor haar ziet ze het hoogtepunt van het bijenkoninkrijk, met tientallen zoemende bijen en in het midden de reusachtige koningin. Lila kijkt haar ogen uit, en ze loopt naar haar toe.

“Gegroet, uwe Majesteit,” zegt Lila, en ze buigt.

“Oh, hallo!” antwoordt het immense insect. “Welkom in mijn koninkrijk! Ben je een nieuwe bij?”

“Zo kunt u het wel stellen.”

“Wat fijn! Waar kan ik je mee helpen?”

“Nou,” begint Lila, ze slaat met haar vleugeltjes en zweeft omhoog op hoogte van de koningin te komen. “Ik vroeg me af…”

De koningin is Bowser.

“…waarom u de loodgieters zo vaak lastig valt.”

De bijenkoningin kijkt verbaasd. “Huh?”

Lila schiet in de lach en slaat zichzelf voor haar gezicht. “Het spijt me, uwe Majesteit! Dat was niet wat ik wilde zeggen!” Ze kijkt even naar de zoemende bijen, en dan weer naar de koningin. “Mag ik u vragen wat volgens u de beste plek is om een koninkrijk te besturen? Uh, bijvoorbeeld vanaf het hoogste punt, of juist ergens in een hoek, of helemaal aan het einde van het rijk zodat indringers u niet meteen kunnen aanvallen..”

De koningin kijkt om haar heen. “Dat is een curieuze vraag, nieuwe bij,” zegt ze. “Maar ik heb zo mijn vaste plek in het regeren van een koninkrijk: het midden. Zo kan ik alles in de gaten houden, en weten de andere bijen mij altijd te vinden. Het midden van het koninkrijk is gewoonweg het handigst, en uitbreiding van het koninkrijk gaat ook makkelijker.”

Lila stopt met het slaan van haar vleugeltjes. Ze zakt langzaam naar de grond en blijft dan stil staan. Ze kijkt even voor zich uit.

“Het midden…” mompelt ze tegen zichzelf. “Het centrum.. Het..”

Wat zei Rosalina ook alweer?

Niets is oneindig groot. Maar het universum is reusachtig in meer dan drie dimensies. Het bestaat in de lengte in de hoogte en in de diepte.

“Het centrum van het universum!” Lila springt op. “Bedankt, uwe Majesteit! Zonder u was het niet gelukt!”

De koningin lijkt geen idee te hebben waar ze haar zojuist mee geholpen heeft, maar ze glimlacht vriendelijk en zwaait als Lila over de rand springt en langs de honingwand terug naar beneden klimt.

Ik weet de locatie van de laatste Grand Star, denkt Lila. Ik weet de locatie van Bowser.

---

“Kapitein!!”

Captain Toad kijkt op. Er komt een bij op hem af vliegen.

“Aaaahh!! Een bij! Snel, pak de emmer!”

De groene Toad pakt een emmer water en gooit die over het insect heen. Meteen valt de bij neer en verdwijnen haar strepen, vleugels en voelsprieten. Lila zucht diep en kijkt met een droge blik naar de Toads. Haar kleren zijn compleet doorweekt.

“Oh! Lila!” zegt Captain Toad geschrokken. “Ik dacht dat je een bij was!”

“Ik WAS ook een bij,” zegt Lila, “maar NU ben ik GEEN bij meer.

Ze wringt mompelend haar haren en kleren uit en de Toads lachen onschuldig.

"Toads,” begint Lila als ze uit de plas water gestapt is, “het is me gelukt. Ik weet Bowsers locatie.”

De Toads kijken elkaar verschrikt aan. “Maar dan moeten we snel terug naar het observatorium! Mario en Rosalina moeten dit weten!”

“Correct.”

Lila springt op het kleine ruimteschip en de Toads gaan aan het werk. Het schip keert terug naar het observatorium.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.