Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » 5 Seconds Of Summer » Broken Home » <1>

Broken Home

29 mei 2016 - 20:42

516

0

189



<1>

<Lisa>

Ik kom thuis van school als ik geschreeuw hoor uit de keuken. "Het is weer zover," denk ik bij mezelf, "papa en mama hebben ruzie." Ik zet mijn fiets is de schuur en loop via de voordeur meteen door naar boven. Ik begin meteen aan mijn huiswerk, eerst Frans dan maar. Ik snap er helemaal niks van. Als ik klaar ben zet ik mijn tv aan en zet MTV op. Het ruziën van papa en mama is gelukkig afgelopen. Terwijl ik Catfish kijk komt mama mijn kamer op. "Ben je er al lang lieverd?" Vraagt ze. "Een tijdje." "Heb je...?" Voordat mama haar zin afmaakt zeg ik al "ja, ik heb jullie ruzie gehoort." "Het ging nergens over, maak je maar geen zorgen alles komt goed," zegt mama als ze de tranen in mijn ogen ziet staan, ze geeft me een knuffel en zegt "het eten is over vijf minutjes klaar kom je naar onder?" "Ja ik kom," antwoord ik. Ik loop samen met mama naar onder, maar papa is er niet, ik vraag maar niet waar hij is. Weeten pizza, als we klaar zijn gaat de bel, het is Luke mijn beste vriend maar stiekem, heel stiekem vind ik hem ook wel een beetje leuk en hoop ik dat hij mij ook leuk vind. Het probleem is alleen dat hij vijf jaar ouder is, maar goed. Hij vraagt of ik mee naar buiten kom, natuurlijk zeg ik ja. We gaan naar het voetbalveld, hij gaat in de goal staan en ik ga schieten. Ik zit al ongeveer zeven jaar op voetbal, sta spits en voetbal bij het nationaal elftal onder 15. Als we moe zijn gaan we in de goal zitten en praten over van alles. Plots pakt hij mijn hand vast, en dan.....

<Luke>

Ik kom thuis van school en begin meteen aan mijn huiswerk, zodat ik straks nog even naar Lisa toe kan. Lisa is mijn beste vriendin ik ken haar als super lang en eigenlijk hoop ik al jaren dat zij mij even leuk vindt als ik haar. Ik durf haar steeds niet mee uit te vragen, bang voor het antwoord. Maar vandaag, vandaag ga ik haar mee uitvragen.
Na het eten ga ik meteen naar Lisa toe, als ik aanbel doet Lisa's moeder open, "Lisaaaaa, Lukee is hierrrrr!!" Roept ze. Lisa komt aanlopen en haar moeder gaat weg. "Hey, heb je zin om mee... Naar buiten te gaan." "Shit, heb ik haar weer niet emee uitgevraagt!" Denkik bij mezelf. "Ja leuk," antwoord ze en we lopen naar het voetbalveld. Lisa zit op voetbal al heel lang en ze is super goed. Ik ga keepen maar krijg erbijna geen bal uitgehouden. Dan gaan we zitten en we praten over vanalles, school, thuis, onze ouders -die hebben trouwens erg veel gemeen, vaak ruzie, houden van voetbal en zo hebben ze nog wel wat gemeen- en we praten over elkaar. "Ik moet zo haar hand vasthouden en mijn kans grijpen," denk ik bij mezelf. Haar hand ligt naast de mijne in het gras, als ik haar hand pak kijkt ze geschrokken, maar daarnaheel lief en dan,dan......


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.