Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Super Mario Bros » Super Lila Galaxy? (VOLTOOID) » 26: Red de prinses!

Super Lila Galaxy? (VOLTOOID)

25 juni 2016 - 13:20

704

0

214



26: Red de prinses!

De kleine Bowser kijkt verbaasd naar de omgevallen Lila en Bowser negeert haar compleet.

“Bowser Jr.! Hoe staat het ermee, zoon?” zegt hij opgewekt.

De kleine Bowser lacht opnieuw. “Ik hou de prinses nog steeds gevangen! Goed huh?”

“Perfect! Ga zo door! En jij, Lila, zeg eens hallo tegen mijn zoon.”

Lila reageert niet.

“Brutaal,” grinnikt Bowser terwijl hij naar de half-dode Lila kijkt. “Maar goed, het maakt niet uit! Bowser Jr., ik maak zo een einde aan het leven van dit meisje hier. Zorg dat je de prinses goed verstopt. Ik spreek je later, zoon.”

“Aye, pap!”

Prinses Peach kijkt bezorgd naar Lila en zet haar handen aan haar mond. “Lila! Word wakker! Het spijt me dat je in deze situatie beland bent, maar geef niet op!”

Wat een puur licht, denk Lila. Het verblindt mijn ziel…

Ze springt overeind en wijst met een hysterische blik naar Bowser Jr. en dan naar Bowser.

“HIER WIL IK DUS HELEMAAL NIKS OVER WETEN!!!” schreeuwt ze uit waardoor iedereen zich helemaal kapot schrikt. “Maar waar zijn mijn manieren, aangenaam, kleine Bowser! En aangenaam Peach! Wat goed om jullie te zien!”
Bowser gromt. “Wat ben jij van plan, Lila? Ik zie aan je gezicht dat je van plan bent iets doms te gaan doen.”

Lila grijnst. Ze kijkt naar de afstand tussen het schip van Bowser en het schip van Bowser Jr.. Ze schat de afstand in. Ze denkt na over hoeveel moeite het zou kosten. Ze denkt na over de gevolgen, mocht ze falen, en of deze het waard zijn. Maar de titel 'aartsvijand’ klinkt zo verleidelijk dat ze bereid is alle gevolgen te doorstaan. Ze kijkt nog een keer naar Bowser.

“Je kent me goed,” zegt ze grinnikend. “Maar je bent één ding vergeten.”

Bowser doet zijn schouders over elkaar. “Oh? En wat mag dat dan wel zijn?”

Lila glimlacht.

“Ik ben vele malen slimmer dan jij.”

En met die woorden neemt ze een aanloop, springt op de rand van het dek en maakt meteen daarna een grote sprong richting het schip van Bowser Jr..

Bowsers ogen worden groot en hij rent naar de rand om Lila te grijpen, maar hij is te laat. Lila springt over het donkere, eindeloos diepe gat dat zich tussen het ene schip en het andere schip zit.

Niet naar beneden kijken, Lila, zegt ze tegen zichzelf. Kijk naar je doel. Kijk naar… Kijk naar de prinses.

En met een klap landt Lila op het schip van Bowser Jr. en Peach. Snel krabbelt ze overeind en Bowser Jr. deinst terug wanneer Lila haar blik op hem richt.
“P-pap? Waarom zit zij opeens op mijn schip..?”

Bowser gromt kwaad en drukt zichzelf tegen de rand van zijn schip. “Lila! Ga weg bij mijn zoon, NU!”

Lila haalt haar schouders op, pakt zijn zoon bij zijn slab en gooit hem in één beweging overboord. Het kleine schip kantelt.

Peach slaat haar handen voor haar mond, Bowsers ogen worden nog groter en roder dan ze al waren, en hij springt vervolgens met een oorverdovend gebrul achter zijn zoon aan, de duisternis in.

Lila grijpt snel het roer van het kleine schip vast en stuurt hem weer recht.

“Sorry daarvoor, prinses,” zegt ze. “Maar ik weet hoe het is om vastgehouden te worden door een schildpad-monster. Ik had geen andere keus. Oh, en het spijt me dat dit misschien iets te ruw overkwam voor u, maar ik moest Bowser Jr. wel van boord gooien om u in veiligheid te brengen. Ik begrijp het als u…”

Prinses Peach houdt een kopje thee voor Lila en glimlacht. Lila kijkt naar het kopje thee en dan naar de prinses.

“Uh… Dank u.”

Ze neemt de thee aan en begint te drinken.

“Jij bedankt,” zegt Peach, “voor het komen. Nu kan ik even genieten van de rust.”

Lila trekt een wenkbrauw op en kijkt Peach even aan. “Dus… u vindt het niet erg dat ik baby Bowser zo heb weggegooid?”

Peach lacht. “Maar nee. Als ik erop was gekomen, had ik het zelf gedaan. Maar meestal doet Mario het altijd, dus hoef ik niets te doen.”

“Een lui leventje,” grinnikt Lila en ze neemt nog een slok van de thee. “Nou, ik denk dat we maar eens op zoek moeten gaan naar je loodgieter. Hij moet hier ergens in de Galaxy Reactor zijn.”

“Aye kapitein,” zegt Peach glimlachend en ze salueert.

Lila grinnikt en begint verder te reizen in het schip.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.