Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Super Mario Bros » Super Lila Galaxy? (VOLTOOID) » 31: Vaarwel, aartsvijand

Super Lila Galaxy? (VOLTOOID)

25 juni 2016 - 13:29

565

0

178



31: Vaarwel, aartsvijand

Lila wordt wakker. De zon schijnt in haar gezicht. Ze ligt in het gras en ze voelt zich niet meer vermoeid.

“Ugh, waar ben ik…”

Ze komt overeind en kijkt om zich heen. Overal waar ze kijkt ziet ze Toads vrolijk rondlopen. Het kasteel van prinses Peach staat op zijn originele plek en vuurwerk wordt de lucht in geschoten. Lila glimlacht.

“Ik zie al waar ik ben,” zegt ze. “Mushroom Kingdom.”

Dan ziet Lila dat Mario een meter of twee naast haar ligt en ook wakker wordt. Hij schudt zijn hoofd verward en bewondert de omgeving.

“Het is ons gelukt,” zegt hij zodra hij Lila ziet.

Dan wordt Peach wakker. Ze kijkt op en knippert een paar keer met haar ogen.

“We zijn weer terug,” zegt ze glimlachend.

En dan staat er nog iemand op. Grommend en snuivend komt hij overeind, maar hij valt meteen weer om en grijpt naar zijn hoofd. Peach en Mario kijken hem even aan. Langzaam opent Bowser zijn ogen en hij snuift opnieuw. Hij kijkt naar Peach en Mario met een vreemde blik op zijn gezicht. En tot Lila’s verbazing vindt ze geen haat op zijn gezicht.

“Bowser,” zegt ze dan.

Het is vreemd om hem te zien in dit vredige landje, tussen deze vredige mensen.

Bowser kijkt naar Lila en hij houdt zijn hoofd schuin.

“Ugh.. Jij…”

Hij steekt zijn klauw naar haar uit.

“Jij hebt mijn overwinning verziekt op werkelijk iedere manier. Je hebt mijn zoon in de duisternis gegooid, de prinses meegenomen, mij belachelijk gemaakt…”

Hij probeert opnieuw op te staan en hij zet een stap naar Lila toe.

“Jij… JIJ…”

Lila slikt. Bowser grijnst.

“Mijn aartsvijand.”

Dan kijkt Lila op. Ze kijkt hem even vol ongeloof aan.

“W-wat zei je?”

Bowser doet grinnikend zijn armen over elkaar. “Je hoorde me wel. Van nu af aan ben jij mijn aartsvijand.” Hij kijkt naar Mario. “Maar dat betekent niet dat wij vrienden zijn, Mario,” zegt hij.

Mario lacht alleen en zet zijn pet recht.

“Niet te geloven,” mompelt Lila. “Ik heb een aartsvijand.”

Peach en Mario kijken elkaar verbaasd aan en halen dan hun schouders op.

Lila springt opgewekt overeind. “Het is tijd om naar huis te gaan,” zegt ze. “Ik eh, weet alleen niet precies hoe.”

“Zei iemand daar iets over naar huis toe gaan?!”

Lila draait zich om en er komt een klein paddenstoelvormig ruimteschip op haar af vliegen. Captain Toad salueert.

“De Toad Brigade, tot uw dienst, mevrouw Holmes!”

Lila salueert terug met een glimlach. “Aye, kapitein! Wat moet ik nou toch zonder uw hulp?”

“H-het is me een genoegen u te helpen,” zegt de Toad snel. “Kom met ons mee wanneer u klaar bent voor vertrek!”

Lila steekt haar duim op en richt zich op Mario.

“Misschien tot later,” zegt ze. “Zorg dat de prinses veilig blijft, oké? Oh, en doe de groeten aan Luigi!”

Mario knikt. “Komt voor elkaar!”

Lila kijkt naar Peach. “Prinses, het was een eer u te ontmoeten.”

“Nee, Lila, de eer is volledig aan mijn kant,” zegt de prinses met een buiging.
Lila glimlacht en kijkt dan naar Bowser. Ze zegt niets, zet een stap naar voren en steekt haar hand uit. Bowser kijkt even naar haar hand en pakt hem dan met grijns vast.

“Vaarwel, aartsvijand,” zegt Lila en ze wil zijn hand loslaten, maar Bowser laat nog niet los.

“Volgens mij bedoel je 'tot snel’,” zegt hij met een duistere lach.

Lila doet zijn lach na. “Eerlijk gezegd hoop ik dat niet,” zegt ze dan.

Bowser kijkt haar nog even aan en laat dan haar hand los. Lila draait zich om naar de Toads.

“Tijd om te gaan.”


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.