Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen n schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Vele gebeurtenissen maar wie ben ik? » Hoofdstuk 4 Geweldig of niet?

Vele gebeurtenissen maar wie ben ik?

5 juni 2009 - 13:48

1328

4

231



Hoofdstuk 4 Geweldig of niet?

En nu gaat u luisteren naar het geweldige nummer van Jan Smit - stilte in de Laura drukte haar wekker ruit en keek naar de wekker en zag dat het 7 uur was. Ze rekte zich uit en strompelde haar bed uit. Ze liep naar haar kledingkast en deed de deur open en keek de kast in. Ze pakte haar nieuwe skinny jeans samen met haar zwarte T-shirt en een blauw halster topje. Ze kleedde zich om en deed haar haren en make-up goed en pakte haar tas en liep naar beneden. Ze gooide haar tas op tafel en zette te tv op TMF. Ze liep terug naar de keuken en begon haar brood klaar te maken terwijl ze genoot van de muziek van TMF. Terwijl ze genoot van de muziek van TMF. Ze pakte een beker uit de kast en pakte een fles limonade uit de kast en maakte een beker limonade klaar. Ze pakte alles en liep naar de woonkamer en begon te eten. Snel had ze als op. Ze zetten alles keurig op het aanrecht en pakte haar spullen. Tenminste, wat ze onder schoolspullen verstond een notieblok, haar etui en agenda. Ze besloot om haar fiets buiten te zetten, binnen 5 minuten was ze alweer terug. Ze deed de deur van de keuken open en liep naar binnen. En keek naar de klok tot haar schrik zag ze dat het 8 uur was. Snel snelde ze zich en deed de tv uit. Pakte haar tas en jas en ging naar buiten. Ze deed de deur op slot en sprong op de fiets. Ze ging op weg naar school. Haar nieuwe school voor een mbo opleiding vorig jaar had ze haar diploma gehaald. Ze fietste langs het grasveld waar wel eens feesten werden gehouden. Daarna sloeg ze rechts af en na eventjes gefiets te hebben wel geteld 20 meter sloeg ze weer rechts af en fietste weer rechtdoor tot dat ze bij de hoofdweg was, links af en meteen weer echts af en nu fietsen tot ze bij de school was. Na 10 minuten fietsen was ze aangekomen. Ze gooide haar fiets in het fietsenrek en rende het gebouw in. Niet dat ze te laat was of zo. Nee, ze was gewoon enthousiast. HAI LAUW ze keek om SARAH riep ze luidkeels Wat doe jij hier!. ik ging toch niet verhuizen Yeah maar waarom had je dat niet kunnen zeggen verrassing. Sarah was haar beste vriendin van vorig jaar. Ze zouden verhuizen maar dat was blijkbaar niet door gegaan. Samen iepen ze kletsen door de gang naar de kantine. De kantine was eigenlijk wel groot, overal stonden stoelen en tafel waar al mensen aanzaten. Er stonden een paar snoep automaten en er hingen wat posters. Ook stond er op elke tafel een vrolijk gekleurde bak die waarschijnlijk diende als prullenbak. Hier in de kantine werden ze weer verdeeld, Sarah moest naar de andere kant van de school voor haar afdeling maar Laura mocht blijven. Ze ging eenzaam aan een tafel zitten en kijken wie hier bleven. Na ruim een kwartier gewacht begon de baas van de afdeling, ene mevrouw Rodingga, een gesprek over de school en opleiding toen het was afgelopen gingen diverse coaches, eigenlijk mentors, de namenlijst opnoemen en zo kwamen er allemaal namen voorbei. May Bloemendaal, Laura Visserman, Laura Visserman. Werd er weer geroepen. Laura schrok wakker uit haar dagdroom en liep snel naar de groep tot waar de rest stond. Nadat de groep compleet was liepen ze achter hun mentor de kantine uit, langs de wcs de trap op en meteen links af en het 4 lokaal rechts. Laura ging aan een tafeltje zitten zoals de rest. Ze keek de klas rond ze telde zo 18 meiden en 6 jongens. Je keek nu eens beter naar haar klasgenoten. Ze zagen er allemaal wel wat gespannen uit, een paar die kijken gewoon normaal alsof het bekend terrein was. De coach begon te praten, ze stond ondertussen voor het bord. Welkom allemaal op deze opleiding en voor de meeste op een nieuwe school. Ik zal zo nog wat over de opleiding vertellen maar eerst zal ik me even voorstellen voor degene die niet hebben opgelet en haar blik bleef op Laura hangen. Ik ben dus Renate van Dijk, jullie coach de andere coach zal Carla Post jullie zullen haar een van deze dagen zien. Maar verder over de opleiding, Volgende week maandag begin jullie eerste les dag deze week zal in het teken staan van een introductie week om elkaar beter te leren kennen. Renate deelde de boekjes uit over de introductie week. Jullie kunnen straks het boekje door lezen maar eerst gaan we een voorstellingsrondje doen en haar blik bleef bij Laura hangen. Begin jij maar. Laura zuchtte waarom ik nu weer. Ik ben Laura Visserman, ik ben 16 jaar en ik kom de mavo af en ja.., hobbys eigenlijk niets bijzonders. Zei ze. Okay zei Renate Als de persoon voor je is geweest mag je er na. Laura jij mag kiezen welke kant we op gaan. Laura kijkt naar haar linker buurvrouw. Ik ben Katja Jansen, 17 jaar, kom ook van de mavo zei ze. Ze had lang blond haar en was enorm slank. Zo ging de volgende Gino Verweij en Lizz de Graaf en als laatste kwamen Debby en Chloe Schut, een tweeling. Okay zei Renate vervolgens heb ik nog een paar kennismakings spellen. Ik wil dat alle tafels aan de kant gaan en de stoelen in de kring. Zo ze gezegd zo gedaan. Laura schoof haar eigen tafel aan de kant en zette haar stoel in de kring. Katja en Chloe kwamen ook weer naast haar zitten. Zo zei Renate. Nu mogen jullie in de kring gaan staan en we gaan met een bal over gooien en elkaar namen noemen. De hele klas begon te kreunen. Nee hè riep Ferdie een jongen met blonk stekeltjes haar. Iedereen ging in de kring staan en gooide de bal over tot iedereen elkaars naam zo beetje kon. Na nog een paar duffe spelen te hebben gedaan, en een uitleg gekregen over de opleiding en de school en regels mochten ze gaan. Laura? Lizz liep naar haar toe. Ze had Lizz al vaker gesproken vandaag. Ik ga met May, Verle en Lara de stand in. Misschien wil je mee? Ik bedoel het is nog maar 2 uur Laura begon even na te denken. Nee, sorry ik kan niet zei ze tenslotte Jammer zei Lizz misschien een andere keer. Laura smste Sarah of ze al uit was. Snel kreeg ze antwoord:. Nee, denk dat ik er zit tot een uur of 4 srry Saar. Laura fietste weer terug naar huis zich maar vervelen. Ze deed haar fiets in de schuur en ging naar binnen toe. Ze liep naar boven en pakte een boek genaamd Het leven volgens Linda, door ene Kate Sarah. Ze raakte helemaal verdiept in het boek.
Plots ging de bel. Laura keek op de klok. NEEEEEE riep ze hard. Ik ben me date vergeten met Maikel. Okay, het is maar kwart over 8 maar toch. Ze liep naar beneden om waarschijnlijk Maikel binnen te laten. Snel keek ze nog in de spiegel en deed haar haar eventjes goed. Ze open de deur. Hay, lekker ding! klonk er toen ze net de deur open deed. Maikel! zei ze blij. Kom dan gaan we zei hij. Wacht nog ff! Ik wil me nog eventjes omkleden. Zei ze. Nee, dat hoeft niet je bent mooi genoeg al hier in. Zei hij. Laura begon lichtjes te blozen. Ik doe het toch! Zei ze uitdagend en liep naar boven toe. Ze trok snel haar speciaal neergelegd voor deze date snel deed ze nog een laagje mascara op haar wimpers en liep weer naar beneden, de woonkamer in. Ooo! Riep hij. Laura begon weer te blozen. Kom dan ga we zei hij. En hij liep naar de deur. Laura liep ook achter hem aan om te gaan bowlen met ze twee.


Reacties:


neversay
neversay zei op 25 okt 2009 - 15:30:
*Kan geen goede reactie verzinnen*
Sorry :'(
Njaa moet maar eens verder lezen

Xxx,


Sweetlady
Sweetlady zei op 5 juni 2009 - 13:31:
Waneer ga je nou verder????? HVJ


Asjeuhh
Asjeuhh zei op 3 juni 2009 - 18:49:
verder! (:
X


Sweetlady
Sweetlady zei op 3 juni 2009 - 17:45:
snel verder xxx