Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » healing in the past, » An unexpected guest

healing in the past,

3 aug 2016 - 21:58

737

2

274



An unexpected guest

En dit, dames en heren, is wat je noemt een voltreffer. Robert senior sprong verbluft uit zijn stoel. De tweeling bekeken haar alsof ze de koningin van Engeland was. Maar toen gebeurde er iets waar ze niet op had gerekend.
'Wat willen ze dat hij doet?'
Het duurde enkele ogenblikken voor Cat besefte dat deze vraag niet gesteld werd door Robert senior of de tweeling.
Verbaast keek ze over haar schouder, net op tijd om te zien hoe een man uit de schaduw stapte.
De lengte van de MacGregor mannen had haar altijd indrukwekkend geleken, maar toen ze de vreemdeling beter bekeek besefte ze dat ze haar mening moest herzien.
Die kerel was pas wat je noemde een reus van een vent. Zeker twee meter lang, met de lichaamsbouw van een bodybuilder. Zijn hoofd was net een kaal ei maar het gebrek aan haar maakte hij meer dan goed met een dikke witte baard, die Cat deed denken aan een Schotse versie van de Kerstman. Maar dit was geen goedheilige man, die hier gekomen was met een zak vol met speelgoed.
'Wat willen ze dat hij doet?' Vroeg hij haar nog eens, met een rood aangelopen gezicht.
'Waar kom jij vandaan?' Was Cat haar verbaasde antwoord. Hoe kwam het toch dat ze hem niet eerder had opgemerkt? Hij was niet bepaald iemand die te missen was.
'Wanneer leer je het toch eens? Jij bent niet de gene die hier de vragen stelt. Dus vertel me. Wat heeft je vader te maken met de zaak?'
'Wat denk je? Hij wou hem steunen natuurlijk. Hij is een erg rijke handelaar en hij is bereid om jullie zaak financieel te steunen.'
De man stond nu zo dicht bij haar dat ze letterlijk oog in oog stonden.
'Wat is zijn naam?'
'Brian Cooper. Een drankenhandelaar uit Virginia.'
Eigenlijk had haar familie nog nooit eerder een voet in deze stad gezet. Maar het was een van de weinige steden waarvan ze zeker wist dat ze in deze tijd ook al bestonden. En niemand zou haar vragen naar details over haar woonplaats. Ze had kunnen beweren dat er draken rondliepen, niemand zou er vragen bij stellen.
'Brian Cooper? Van die naam heb ik nog nooit gehoord.'
'Kan zijn. Hij opereert namelijk via een schotse tussenpersoon die ook in Virginia woont. Ik weet niet of het zijn echte naam is, maar hij noemde zichzelf...Billy Boyd.'
'Billy Boyd?' Herhaalde de man, en keek toen op naar Robert.
'Lijkt me een schuilnaam.' Bevestigde die. Niet beseffend dat binnen iets meer dan twee eeuwen een acteur met die naam geboren zou worden.
'Maar dan is er nog natuurlijk een andere vraag. Waarom zou een handelaar, aan de andere kant van de oceaan interesse hebben in dit land?'
'Dat heb ik al enkele keren uitgelegd. Hij was een Engelsman, mijn moeder was een Schotse. Maar omdat zijn familie het niet eens was met deze verbintenis zijn ze naar Amerika gevlucht. Mijn vader kon er best aarden, maar mijn moeder is haar vaderland nooit echt vergeten. Dus toen hij te horen kreeg dat haar geliefd Schotland eindelijk zou opstaan tegen de Engelse tirannie twijfelde hij geen seconde.'
En daar sloeg ze de spijker op de kop, ze kon het gewoon lezen in zijn ogen. De twijfel tussen de mogelijkheid dat ze zijn zaak kon vernietigen of net helpen.
'Hoeveel geld wou hij dan schenken?'
'Niet dat ik veel van zijn geldzaken afweet, maar toen die Boyd kerel langskwam heb ik hem ooit een bedrag horen noemen. Zo een vijftig duizend?'
Het was het eerste bedrag dat in haar opkwam. Zou dit genoeg zijn?
'Vijftigduizend?' Riep senior opgewonden. 'Dougal! Stel je eens voor wat we daar allemaal mee kunnen bereiken!'
Ja hoor, een heel goed bedrag.
'Ik weet het, Rob. Maar wie verteld ons dat deze dame de waarheid spreekt? Als deze dame ontvoert is? Hoe is ze dan kunnen ontsnappen? En waar is jouw vader dan op dit moment?'
'Ik hoop dat hij ook in Schotland is. Maar ik weet niet wat de plannen waren. En over die ontsnapping, ik was er in geslaagd om een mes van een van hen te stelen, en daar mijn boeien mee door te snijden. Een truckje dat ik herhaald heb bij Randall.'
'Dan is onze jongedame hier een ware ontsnappingskoningen.' Lachte de man sarcastisch.
'Een ware Houdini.' Voegde Hadley er aan toe.
De lege blikken van de andere mannen legden hem het zwijgen op.
'Maar dan heb ik eigenlijk nog een vraagje. Wat is jouw band met mevrouw Claire Beauchamp ?'


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 8 aug 2016 - 14:00:
OMG!
Dit is... AAAAHHH
Arme Billy, eerst wordt meegesleept naar Middle-earth en vervolgens wordt hij in deze wereld van zijn voorouders gedropt.
Top gedaan!


WTlover
WTlover zei op 3 aug 2016 - 21:42:
CLAAAAAIRE! Enne goed gedaan Cat. Het woord is soms beter dan je vuist.
Erg benieuwd weer naar het vervolg c;

~XxX~