Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Emo(tion) » Hoofdstuk 14.

Emo(tion)

7 aug 2016 - 12:13

1082

0

215



Hoofdstuk 14.

Het is 10:56 en Mike, Myra en Scarlett zijn aangekomen bij Brad's huis. Het geeft een dubbel gevoel. Het is best eng om ineens weer voor het grote huis te staan. Maar ze doen dit voor hun vriend.

"Wie belt er aan?" Vraagt Myra. "Ik doe het wel." Zegt Mike terwijl hij de bel in drukt. Scarlett's hart bonkt in haar keel. Er word pas na 2 minuten opengedaan. "Oh.. Hallo." Zegt Brad's vader. Hij ziet er slecht uit. Hij loopt in zijn ochtendjas, stinkt een beetje en heeft zich al een hele tijd niet geschoren. "Hoi.. we komen even vragen of u het al weet van Brad.." Begint Myra. "Kom maar binnen." Zegt Brad's vader, en even later zitten ze met z'n vieren op de bank. Het huis ziet er onverzorgd uit. "Ik heb Brad al een maand niet gezien of gehoord.." Zegt Brad's vader somber. "We.. we hadden ruzie. Ik had tegen hem gezegd dat hij om 2 uur thuis moest zijn.. hij kwam om half 4 pas thuis.. daarna werd ik kwaad op hem en..." Brad's vader neemt even een pauze tussen zijn verhaal door. "En toen begon hij ineens over zijn moeder en ik.. Ik raakte de controle kwijt en toen heb ik..... hem een klap gegeven.." zegt Brad's vader somber. "Dus dat is waar die wond op zijn hoofd vandaan kwam!" zegt Myra. "Ja... daarna is hij weggegaan en heb ik hem niet meer gezien.." Zegt Brad's vader weer. De tieners zijn er stil van. "In dat geval heb ik niet zo goed nieuws meneer Matthews.." Zegt Scarlett voorzichtig. Brad's vader is een en al oor. "Brad heeft een ongeluk gehad... hij werd geschept door een auto toen hij de snelweg wilde oversteken.. Hij ligt nu in coma in het ziekenhuis.." Zegt ze. Scarlett moet haar best doen om haar tranen te onderdrukken. Brad's vader trekt wit weg. "Nee.. dat kan niet... wat moest hij op die snelweg?" vraagt hij. "Er is XTC en veel alcohol in zijn bloed gevonden." Zegt Mike. "Waarschijnlijk had het daar mee te maken." Brad's vader kan het nauwelijks geloven. "Maar.. Ik heb nog nooit drugs in zijn kamer gevonden.. hoe kwam hij daar dan aan?" vraagt Brad's vader. Ze zijn allemaal stil. "Wacht! Ik denk dat ik het weet!" Roept Mike. "De dag nadat Brad weg was gelopen kwam hij terug naar mij. Hij zei toen dat hij even om sigaretten ging. Misschien is het toen begonnen? Ik heb hem namelijk niet zien roken dus hoe kan hij dan sigaretten hebben gehaald? Misschien heeft hij toen die XTC gekocht?" Zegt Mike. "Omg..." zegt Myra. "Wat??" vraagt Mike verbaasd. "Bij de tabakzaak zit toch altijd zo'n jongen tegen het muurtje? Ik ken zijn naam niet maar volgens mij handelt hij in drugs." zegt Myra. "Zou hij het daar gekocht hebben??" vraagt Scarlett. "Ik denk het wel. Beter gaan we er straks heen! Misschien zit hij er wel!" zegt Myra. De tieners staan op. "Sorry Meneer Matthews maar we moeten gaan. Dankuwel voor de informatie. Oh en als u Brad wilt opzoeken, hij ligt op kamer 147 op de eerste verdieping. Doei!" Zegt Myra. Ze lopen terug naar buiten. "Doei." Zegt Brad's vader en doet de deur dicht. "Misschien is hij zo'n slechte vader nog niet. Je kon wel aan hem zien dat hij om Brad geeft." zegt Scarlett. "Ja maar ik wist niet dat hij Brad had geslagen." zegt Myra. "Ja das best erg maar misschien had Brad hem gewoon uitgedaagd?" zegt Mike. "Nou ja, maakt niet uit. Het belangrijkste is dat hij wakker word en dat we weten hoe hij aan die drugs kwam. Ga je mee naar de tabakzaak Scar?" vraagt Myra. "Gaat niet, ik moet over 10 minuten thuis zijn. Maar stuur maar een berichtje als jullie meer weten." Zegt ze. Ze geeft Mike en Myra een knuffel en loopt terug naar huis. "Oke dan zijn het wij met z'n tweetjes" zegt Mike. Hij vind het eigenlijk niet zo erg dat Scarlett niet mee komt. Nu kan hij even alleen zijn met Myra. "Yep. Ik hoop wel dat we die gast kunnen vinden." zegt Myra. "Ja.. Ik ook." zegt Mike. "Zullen we met de fiets gaan?" vraagt Myra. "Oke maar waar zie jij hier een fiets?" vraagt Mike. "Gewoon hier." Ze wijst naar een fiets die in een rek op slot staat. "En hoe ga je die open krijgen?" vraagt Mike. Myra pakt haar haarspeltje uit haar haar en begint in het slot te peuteren. 'Klik!' "Nou, zo dus." Lacht ze. Mike lacht terug. "Spring achterop dame." zegt hij. En even later fietsen ze samen door de stad naar de tabakzaak. Myra springt van de fiets af. "Kijk! Daar heb je hem!" zegt ze tegen Mike. Hij gooit de fiets op de grond en loopt samen met Myra naar de jongen toe. "Kan ik jullie helpen?" vraagt Parker. "Misschien. Ik ben Myra en ik vroeg me af of hier toevallig een jongen met zwart haar langs is gekomen?" zegt ze. "Bedoel je Brad?" vraagt Parker. "Ja hij! Is hij hier langs geweest??" vraagt Myra. "Ja hij kwam hier twee weken geleden om pillen. Hoezo?" vraagt Parker. "Heb je hem XTC verkocht??" vraagt Myra. "XTC? Ik verkoop geen XTC. Alleen kalmeringspillen en anti-depressiva." zegt Parker. "Hoe komt hij dan aan die XTC?" fluistert Mike tegen Myra. Ze haalt haar schouders op. "Misschien heeft hij het ingenomen op het feest." zegt Parker. "Welk feest??" vraagt Myra. "We gaven een feest in het oude schuurtje achter de snackbar. Hij kwam eerst naar me toe toen z'n pillen bijna op waren en hij vroeg om iets sterkers. Dus Ik zei: kom naar het feest vanavond dan geef ik het je. Dus Brad kwam naar dat feestje en dronk aardig wat biertjes en we gaven hem wat drugs waar hij zelf om vroeg. En daarna brak er een gevecht uit tussen twee jongens, toen kwam de politie en moest iedereen weg." zegt Parker. "Daarna is hij natuurlijk naar de snelweg gelopen." Zegt Mike. "Naar de snelweg?" vraagt Parker. "Ja. Brad heeft een ongeluk gehad. Hij ligt in coma in het ziekenhuis." zegt Mike. "Shit.. das klote." zegt Parker. "wacht eens... Ik ken maar een iemand die XTC verkoopt.. Ben!" zegt Parker. "Wie is die Ben??" "een vriend van me. Hij heeft Brad vast die XTC gegeven omdat hij met Sarah aan het dansen was. Hij is verliefd op Sarah en nogal snel jaloers." zegt Parker. "Ik heb geen idee waar hij is, sorry." zegt Parker. "Kom we gaan naar huis." zegt Myra tegen Mike. Ze springen op de fiets "Bedankt gast waarvan ik de naam niet weet!" Roept Myra. "Graaggedaan! ... En ik heet trouwens Parker!" roept Parker. Maar ze zijn al weg.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.