Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » healing in the past, » another traveler?

healing in the past,

6 aug 2016 - 9:20

939

3

265



another traveler?

'Wat is jouw band met Claire Beauchamp ?'
De stem van Black Jack Randall weerklonk door haar hoofd.
Claire Beauchamp. Daar was die verdomde naam weer.
'Wie is ze?'
'Wat?' Herhaalde Dougal verbaast.
'Ik vroeg. Wie is dat verdomde mens? En waarom is iedereen er van overtuigd dat we elkaar kennen?'
Dougal leek even niet te weten wat hij moest zeggen, hij leek vele antwoorden verwacht te hebben. Maar dit hoorde er duidelijk niet bij.'
'Eerst Jack Randall, en nu jij? Wat is er toch met die vrouw dat we altijd aan elkaar worden gelinkt?'
'Dat zou ik eigenlijk ook wel eens willen weten?' Vroeg Robert senior. 'Dougal, waar komt dit vandaan? Wie is die vrouw?'
'Claire Beauchamp. Een Engelse vrouw die we enkele maanden geleden gevonden hebben in het bos. Met enkel en alleen haar onderjurk nog aan.'
Rob floot bewonderend.
'Dat moest me een uitzicht geweest zijn.'
'Eeuh, dat was het inderdaad ja.'
Natuurlijk, de reactie van iedere man. Gefrustreerd trapte Cat de man in de knieholte. Even dreigde de man zijn evenwicht te verliezen, maar herstelde zich.
'Wat is jouw probleem?'
'Zou je je mannelijke hormonen even onder controle kunnen houden en je verhaal verder vertellen?'
Robert senior wist maar net een glimlach te onderdrukken.
'Heb ik het niet gezegd? Een pittige jongedame.'
'Inderdaad ja.'
Voor een ogenblik wreef hij over de pijnlijke plek. Maar toen hij haar vrolijke gezicht zag besloot hij maar snel om verder te gaan.
'Ze vertelde dat ze was overvallen. Dat haar mannelijke bediende vermoord was en dat ze zelf van al haar bezittingen beroofd was, inclusief de jurk die ze aan had.'
'Maar daar klopt natuurlijk niets van.'
'Inderdaad, we hebben de omgeving afgezocht en hebben niets gevonden. Geen verlaten koets, geen lichaam van de vermoorde bediende. Bovendien gedraagt ze zich alles behalve als een dame van stand. Ze geeft een bijna bovennatuurlijke kennis over geneeskunde. En ze vloekt nog erger dan een godsverlaten bedelaar.'
Cat zag hoe de tweeling haar schalks aankeek. Ze leken de vergelijking steeds beter te begrijpen.
'Maar wat mij nog wel het meest opvalt is dat deze vrouw de interesse gewekt heeft van een bepaalde Engelse officier. Jonathan Wolverton Randall. Beter bekend als Black Jack Randall.'
'En wat bewijst dat? Die kerel houd er gewoon van om vrouwen te mishandelen.'
Wierp Cat tegen.
'Daar houd hij inderdaad van.' Bevestigde hij tot haar grote verbazing. 'De laatste keer dat die twee een confrontatie hadden heb ik haar net op tijd kunnen redden of hij had haar tot moes geslagen.'
'En hij liet zomaar toe dat je haar mee nam?'
'Nee. Hij eiste dat ik haar de volgende dag naar fort William zou brengen voor ondervraging. Kon ik natuurlijk niet laten gebeuren. Was ze een spion, kon ze informatie doorgeven. En zo niet, dan gooide ik haar in de handen van een duivel. Toen bedacht Ned Gowan iets. Black Jack had helemaal de macht niet om een schotse te ondervragen. Dus maakte ik een Schotse van haar. Door haar te laten trouwen met mijn eigen neef.'
Dit bracht enige commotie onder de mannen.
'Dit meen je niet. Jamie? Getrouwd?' Riep Hadley duidelijk onder indruk.
'Wie had dat ooit gedacht? Die rode reus, met een Sassenach dan nog wel.'
'Klinkt allemaal erg leuk, jongens. Maar dit doet er even niet toe. Ik vrees dat we hier voor een dilemma staan. Of onze gast hier liegt en dan weten we allemaal wat er met haar gedaan moet worden...'
'Ik lieg verdomme...'
'Of ze spreekt de waarheid en dan dreigen we een potentiele bondgenoot te verliezen als we haar ook maar een haar krenken. Iemand een idee hoe we dit het best aanpakken?'
'Lijkt me simpel.' Zei Dougal. 'We kunnen haar niet laten gaan. Maar ik denk wel dat clan MacGregor haar als een gast zal behandelen tot we genoeg informatie verzameld hebben. Spreekt ze de waarheid, dan verenigen we haar met haar vader. Liegt ze...Nou, dan zal ze wensen dat ze nooit geboren was.'


'Nou dat was me nog eens een interessante bijeenkomst.' Zei Rob laconiek, terwijl hij Cat aan haar ene arm door de gangen sleurde.
'Zeg dat wel. Nooit eerder heb ik iemand tegen Dougal Mackenzie zien ingaan, die het daarna nog kon navertellen.'
'Wat wil je? Iedereen valt gewoon voor mijn onweerstaanbare charme.'
'Dit blijkt inderdaad jouw grote talent te zijn.' Antwoorde Rob, tot haar grote verbazing met een zweem van bewondering.
'En dan nog dat nieuws over Jamie. Getrouwd. Wie had dat ooit gedacht?'
'Met een Engelse. Hij moet toch wel begrijpen dat hij nu niet langer clanhoofd kan worden?'
'Jamie kenende, was dit nu net zijn bedoeling.'
Cat liet de twee verder mijmeren over de bruidegom. Haar aandacht was gericht op de bruid. Claire Beauchamp. Een vrouw zo vreemd dat ze de aandacht van vele mensen had weten te trekken. Het was omwille van die vrouw dat Jack Randall haar had gearresteerd. Omdat Claire Beauchamp blijkbaar even vreemd was als Cat? Omdat deze vrouw net als Cat niet wist hoe ze zich in deze wereld moest gedragen? Omdat ze net als Cat moest bekomen van het feit dat ze in de verkeerde tijd beland is? Hoe meer Cat er over nadacht, hoe meer ze er van overtuigd raakte dat Claire Beauchamp een mede tijdreiziger was. En ze wist het nu wel zeker. Ze moest deze vrouw ontmoeten.
'Hadley? Hadley hoor je me wel? Hadley...?'
Verschrikt keek Cat op. Hij zweette nu zo hard dat zelf Rob het niet langer kon negeren. Het enige beetje kleur in zijn gezicht was afkomstig van de koortsige blosjes op zijn wang. En toen, totaal uit het niets voelde Cat de greep op haar arm verslapen. Meteen trok ze haar andere arm los, en kon de man maar net opvangen voor hij op de grond viel.


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 8 aug 2016 - 14:04:
Tja....
Get well soon Hadley...


narcissa
narcissa zei op 7 aug 2016 - 15:27:
Ach ja daar was ik al bang voor. Arme man, ik hoop maar dat het niet al te ernstig is.


WTlover
WTlover zei op 6 aug 2016 - 17:11:
Ochjee arme man. Misschien dat Claire er maar eens naar moet kijken.
En dan kan Cat ook gelijk met haar praten. Als ze voorzichtig doet natuurlijk.
Je bent echt super bezig!

~XxX~