Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Harry Potter oneshots » Hufflepuff Pride!

Harry Potter oneshots

6 aug 2016 - 18:33

276

0

183



Hufflepuff Pride!

Ik ben een proud Hufflepuff, en iedereen lijkt maar te denken dat Hufflepuff de 'slechtste' afdeling is. Dus hier: Waarom Hufflepuff minstens even goed is als de andere afdelingen.

Het lijkt misschien of in Hufflepuff alleen watjes zitten, gewoon de afvalbak voor mensen die niet dapper, slim of sluw zijn. Maar als je verder kijkt dan je neus lang is, zul je zien dat dit niet klopt. Wij Hufflepuffs kunnen best de slimste van de klas zijn, of de sluwste trucjes uithalen, of de meest risicovolle stunts doen. We scheppen er alleen niet over op. Het boeit ons niet zoveel wat anderen van ons denken, en wij vinden dat er dingen belangrijker zijn dan moed, wijsheid en sluwheid. Zoals vriendschap. En hard werken. Wij zijn niet in Hufflepuff gekomen omdat we nergens anders pasten, maar omdat we het simpelweg belangrijker vinden om goede vrienden te hebben en aardig te zijn dan om moedig, slim of sluw te zijn. Onze eerste prioriteit is bijna altijd de ander, en je zult dus zelden een egoïstische Hufflepuff tegenkomen. We willen anderen blij maken, we behandelen iedereen gelijk en als we eenmaal een doel hebben, geven we niet op. We zijn harde werkers en hebben over het algemeen veel geduld, dus ook al zijn we niet slim of sluw of dapper, we bereiken ons doel wel met wilskracht. En als je ons eenmaal als vriend hebt, kom je niet zo makkelijk van ons af. We zijn trouw aan degenen waarvan we houden en zullen alles doen om hen te beschermen. We verschillen helemaal niet zoveel met Gryffindors, Slytherins en Ravenclaws, net zoals dat zij onderling ook veel overeenkomsten hebben. Uiteindelijk blijven we allemaal mensen. We hebben misschien andere prioriteiten en aanpakmethodes, maar uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel. Een zo goed mogelijk leven, voor zowel onszelf als voor anderen.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.