Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Het Huis Anubis » Het Nieuwe Meisje » Hoofdstuk 5: Wolf

Het Nieuwe Meisje

10 nov 2016 - 12:14

863

0

214



Hoofdstuk 5: Wolf

Wolf vertelde zo geweldig geschiedenis. Iedereen hing aan zijn lippen. Terwijl Nevermore wel kon raden van wie geschiedenis niet echt een favoriete vak is. Ze zuchtte diep. Ze kon het Wolf niet uit haar gedachten krijgen. Die leren jas van hem stond hem ook zo gaaf. Ze zag Amber ook zwijmelen.

De bel ging. "Never, kan ik je even spreken?", vroeg Wolf. Nevermore knikte. "Never, hij noemt haar nu al Never", hoorde ze Amber mopperen tegen Nienke. "Amber", zei Nienke sussend. "Wat nou Amber, eerst Jason, nu Wolf", zei Amber. "Amber, ze is ouder dan wij zijn, bovendien straks meerderjarig", zei Nienke die Amber meesleepte naar de gang.

Nevermore liep naar het bureau van Wolf waar hij net al zijn papieren aan het opbergen was. "Goede les", zei ze terwijl ze op zijn bureau ging zitten. "Dankje, ik wilde eigenlijk vragen of je vandaag zin hebt om na school ergens koffie te drinken", zei Wolf. "Ja, gezellig", zei Nevermore.

"Wat ben jij vrolijk", zei Amber toen ze naar het drama lokaal kwam. "Ben ik niet altijd vrolijk", zei Nevermore lachend. "Dat is waar, als er iemand vrolijk is is het Nevermore wel", zei Patricia. "Hoe ken je Wolf?", vroeg Amber. "Amber, wat doet het er toe of ze Jason en Wolf kent", zei Patricia. "Veel", zei Amber. "Jason heb ik toch al uitgelegd, maar Wolf ken ik net zo min als jullie, ik had hem alleen vannochtend naar zijn lokaal begeleid", zei Nevermore. "Oh is dat hoe je het noemt", zei Amber boos. "Amber, doe 's even normaal zeg", zei Patricia.

"Hey Never", zei Jason voor de les begon. "Hey Jason", zei Nevermore glimlachend. "Oh player", zei Amber. "Amber!", zei Patricia waarschuwend. "Sorry", zei Amber. "Moet je niet tegen mij zeggen", zei Patricia.

Drama was de laatste les. Daarna gingen de meeste naar huis, Nevermore bleef wachten voor de school op Wolf. "Kom je niet mee", zei Nienke. "Nee, ik uh heb een afspraak", zei Nevermore. "Oke, er is vanavond trouwens een vergadering, we gaan proberen het raadsel op te lossen", zei Nienke. "Hoe laat?", vroeg Nevermore. "11 uur", zei Nienke. "Ik zal er zijn", zei Nevermore.

"Waarom komt Never niet met ons mee?", vroeg Amber wantrouwend terwijl ze hun fietsen pakte. "Ze zei dat ze een afspraak had", zei Nienke. "Met Jason zeker", zei Amber nors. "Amber, wanneer dringt het tot je door dat Nevermore ouder is dan wij, 2 jaar ouder. Ze wordt volgende week 18", zei Nienke. "Oh, dan moeten we een verjaardagsfeestje organiseren", zei Amber plotseling. "Nu wil je ineens wel aardig doen?", vroeg Amber. "Hallo, het is haar verjaardag, goed ik besef dat ik wat wispelturig ben, maar een verjaardag is de perfecte manier om haar echt bij het huis te laten horen", zei Amber enthousiast.

"Nog steeds zo enthousiast", zei Nienke toen ze Wolf zag aankomen die samen met Nevermore naar de fietsenstalling ging lopen. "Wat!", zei Amber verrast. "Amber, kom we gaan, ze wilt vast niet dat we haar zien", zei Nienke. "Nou en", zei Amber. "Verjaardagsfeestje Amber, denk daar maar aan", zei Nienke die haar geduld begon te verliezen.

Jeroen en Appie waren een plan aan het bedenken hoe ze weer eens een goede grap konden uithalen zonder betrapt te worden door Victor. Appie was een beetje beangstigend hiervoor, gezien hij al zijn laatste waarschuwing van Victor had gekregen, nog een waarschuwing en hij moest het huis uit. Dat was niet de bedoeling. Hij had het hier veel te veel naar zijn zin.

Nevermore liep samen met Wolf in het park met een broodje en een koffie in haar handen. "Hmm wil je proeven", zei Nevermore. Ze hield haar broodje vlakbij Wolfs mond. "Lekker", zei Wolf met volle mond. Nevermore had net haar koffie opgedronken toen ze besefte dat ze nog dorst had. Ze trok haar stoute schoenen aan en griste Wolf's koffie uit zijn handen.

"Hey", zei Wolf lachend. "Pak me dan als je kan", zei Nevermore lachend. "Nevermore Winsbrugge Hennegouwen, geef me mijn koffie terug", zei Wolf lachend achter haar aan rennend. "Agossie, kan je me niet bijbenen", zei Nevermore lachend.

Het park waar zij waren was echter vlakbij het huis Anubis, Amber kon zien vanuit een afstandje dat het Wolf en Nevermore waren die speels in het park aan het rennen waren. Nienke ergerde zich dood. "Waarom vindt iedereen haar toch zo geweldig", mopperde ze. "Ze is leuk, spontaan, mooi, wat is er niet leuk aan haar Amber", zei Nienke. "Alles", zei Amber. "Dat zeg je alleen omdat Wolf geintereseerd is in haar en Jason toevallig haar jeugdliefde was", zei Nienke. "Niet waar", zei Amber. Nienke zuchtte en gaf het op.

"Laten we een stinkbom maken", zei Appie. "Appie, hoe vaak hebben we dat al niet gedaan, nee echt iets orgigineels", zei Jeroen. Ze hoorde gelach bij de deur. "Is dat Nevermore?", vroeg Jeroen verbaasd. "Never, ja en, nee is dat Wolf", zei Appie zijn ogen uitkijkend. Jeroen was niet zo heel erg verbaasd. Hij had al het idee dat ze voor oudere mannen ging, niet dat Wolf zoveel ouder was dan zij. Waarschijnlijk 5 of 6 jaar ouder. Hij zuchtte. Nevermore wordt zeker niet zijn vriendinnetje. Daar was hij zeker van.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.