Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » healing in the past, » making plans

healing in the past,

27 dec 2016 - 21:36

730

1

184



making plans

'Geen idee wat er door pa zijn hoofd gaat. Maar nu is hij echt doorgeslagen! Een prijs op het hoofd van zijn eigen zoon?'
'Ik heb vast iets fout gedaan. Ik ben blijkbaar zo een grote teleurstelling dat hij het niet langer kan verdragen.'
Woedend trapte Rob tegen een kruk, zo hard dat het meubel uit elkaar spatte.
'Wil je wel eens ophouden met de hele tijd de martelaar uit te gangen? Je hebt je hele leven gewijd aan die man. Meer nog, wij hebben ons leven gewijd aan een zaak waar we niet eens achter staan. En dan steekt hij zo een mes in onze rug?'
'Het zit me niet lekker om dit te zeggen, Hadley. Maar je vader is niet meer dan een gestoorde psychopaat.' Voegde Cat er aan toe.
Een paar gezichten keken vreemd op bij het horen van dit vreemde woord.
'Een wat?' Vroegen de mannen in koor.
'Een psychopaat.' Herhaalde ze.
'Hij is gek. Gestoord. Compleet doorgedraaid.' Voegde ze er aan toe, toen het tot haar doordrong dat niemand haar leek te begrijpen.
'Daar heeft ze gelijk in,' Beaamde Jamie. 'Wat onze situatie er natuurlijk niet veel beter op maakt. Hij is werkelijk tot alles in staat.'
'Kunnen we niet naar jullie oom gaan? Hij zal toch niet toestaan dat er moorden gebeuren onder zijn eigen dak?'
Rob uitte een vreugdeloze lach.
'Mijn oom? Die is dan misschien het officiële hoofd van de MacGregor clan. Maar als het er op aan komt is het mijn vader die alle touwtjes in handen heeft. Waarschijnlijk heeft die hem er al van overtuigd dat wij drie moeten sterven. God mag weten waarom.'
Zuchtend liet Hadley zijn hoofd in zijn handen rusten. Rob nam plaats naast hem, en sloeg troostend zijn arm om zijn schouder.
'Ze nemen jou niet zomaar van me af. Niet over mijn dode lijk.'
Voor enkele seconden keken de broers elkaar in de ogen. Op dat moment konden de omstaanders gewoon voelen hoe sterk de band tussen de twee broers wel niet was. Met weemoed dacht Cat terug aan Lauren. En aan de eindeloze keren dat haar zus geprobeerd had om Cat bij te staan, om elke keer het deksel op de neus te krijgen. Nu ze Rob zo zag, die zijn broer met dit simpele gebaar zo wist te steunen, overviel haar een gevoel van spijt en gemis.
'Er duidelijk niets anders op. We moeten hier weg.' Zei Jamie.
'Klinkt goed, maar hoe wil je dat doen? We worden deze avond op het banket verwacht. Als we niet komen opdagen gaan ze zeker achter ons aan.'
'Een banket lijkt mij anders een goede manier om van een paar ongenode gasten af te komen. Zou het te hard opvallen als drie personen tegelijk vergiftigd worden?' Viel Hadley tegen.
'Ik weet het. Maar Rob heeft ook gelijk. als jullie er nu meteen vandoor gaan, dan hebben ze je in de korstte keren te pakken. En dan heeft Coll zijn bewijs dat jullie niet zuiver op de graat zijn. Na deze avond zal iedereen daarentegen te dronken zijn om het maar op te merken.'
'Allemaal goed en wel. Maar wat met Claire?'
'Ik ben voor het moment wel veilig. Ik ben een gast bij de clan Mackenzie, weet je nog? Ze gaan het echt niet wagen om mij onder de ogen van een groep Mackenzie mannen iets aan te doen.' Antwoorde die rustig.
'Ben je zeker? Wie weet zitten ze ook in het complot.'
Jamie trok een verontwaardig gezicht, en Claire kon een schaterlach niet onderdrukken.
'Jij beseft echt niet in hoe veel waarde Schotten wel niet hechten aan gastvrijheid. Een moordpoging kunnen ze wel eens als een grove beledeging opvatten.'
'Als jij het zegt.' Antwoorde Cat, duidelijk niet overtuigd.
'Ik weet het niet. Dit is onze thuis. Waar kunnen we naar toe?' Zei Hadley.
'Wat een vraag? Jullie gaan terug naar Lallybroch.' Riep Jamie, nu echt beledigd omdat hij er niet eens aan had gedacht. 'Jenny zal het misschien niet graag toegeven. Maar ze heeft jullie gemist.'
Veelbetekenend keken de broers elkaar aan.
'We gaan naar huis.' Zei Rob duidelijk opgelucht. 'Nog een avond overleven, en dan kunnen we eindelijk naar huis.'
'Naar huis.' Mompelde Hadley, het verlagen was duidelijk in zijn stem te horen. 'We gaan naar huis. Maar eerst hebben we nog een taak te volbrengen.'
'O ja? En die is?' Vroeg Cat.
Veelbetekenend keek hij haar aan.
'Wat denk je? Jou naar huis brengen natuurlijk.'


Reacties:


WTlover
WTlover zei op 27 dec 2016 - 21:24:
Oh. Ehm. Ja. Huis. Is het niet veeeel gezelliger als Cat met hen mee gaat? En verder hopen dat het werkt