Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Harry Potter and the One Shots » Albus

Harry Potter and the One Shots

15 maart 2017 - 12:21

849

1

132



Albus

Sorry dit zat in mijn hoofd; er komt geen vervolg!

De deuren stonden uitnodigend open. Vrolijk volgde een jongen met gitzwart haar en groene ogen de rest naar binnen. Even keek hij verknocht naar boven, de grote marmeren trap, de honderden trappen erboven, de lokalen, schilderijen, alles. Hij werd aan zijn mouw getrokken door zijn nicht en volgde haar de Grote Zaal in. De vier tafels stonden klaar voor het feestmaal voor het begin van het schooljaar. De vele leerlingen dwarrelden van tafel naar tafel. Begroetingen die in de trein nog niet gemaakt waren werden nu uitbundiger gedaan. Hij sprong opzij toen een vriendin van zijn nicht haar besprong met een uitgelaten "Bookworm!" Albus lachte en omhelsde haar ook, want wier er vrienden was met de een, had gelijk de rest erbij.
De vriendin werd weggeroepen door een huisgenoot en nam aan de tafel van Hufflepuff plaats. Zijn nicht nam bij de tafel van Ravenclaw afscheid en hij zette zichzelf neer bij de tafel van Griffindor, zijn broer zat een paar plaatsen verderop, in een geanimeerd gesprek verwikkeld met drie vrienden.
Tegenover hem kwam zijn zusje te zitten die voor een of andere reden niet blij keek.
"What's up sis?"
"This year...it will be weird..."
"Why?"
"Because it's James's, Fred's, Molly's, Lucy's and Roxanne's last year..."
"So?"
"Well next year...it's just you, me, Rose, Hugo, Scorpius, Dominique's and Louis..."
"Just? Do realize how insane that is? Most people have just one or two relatives here..." Hij grijnsde "If not less!"
Lily knikte "Yeah I know, but still..."
"Okay, we can write them, we have the two-way mirrors, and we see them in the Christmas holiday!"
"I know..."
"Then what in the world is your problem?"
"I gonna miss their pranks..." Dat ene zinnetje gaf hem een lachstuip.
"Then ask them to teach you to make those pranks yourself!"
"I will do that, thanks Al"
"One condition, though"
"And that is?"
"I am in too"
"Okay"
Op dat moment stond het schoolhoofd op en werd het stil in de zaal, de laatste leerlingen namen haastig plaats aan hun tafels. Dat er nu een gemixte toestand was maakte niks meer uit, voorheen hadden de leraren het nog wel geprobeerd maar nu waren er zoveel vrienden in verschillende huizen dat er geen beginnen aan was.
"Welcome! Welcome to another year at Hogwarts. There is a time for speeches, but that's not now, please welcome the new students this year!" De deur aan de zijkant ging open en kwamen er ongeveer honderdvijftig eerstejaars binnen.
"Honestly," James zei het hard genoeg om door een deel van de tafel gehoord te worden, "they become smaller each year!" Gegrinnik.
Het duurde een poos maar uiteindelijk waren ze allemaal gesorteerd, Albus had niet echt opgelet, zijn boek over planten was interessanter.
"Now," Albus keek op, het schoolhoofd professor Stewart stond met gespreide armen achter de oppertafel.
"for each student here are a few rules that have to be mentioned aloud. For one; the forest on these grounds are forbidden area. Unless you have my or your head of the house permission. Secondly, the concierge mrs Tuber wants me to mention that using of witchcraft is not alowed in the corridors. And last but not least; it's not alowed to sleep in a different house or room than your own. The amercement will be no fun, you are warned." Hij pauzeerde even keek de zaal rond, met een nostaligische glimlach. "The lessons will start tomorrow and if you've any interest in learning to fly, professor Wood is giving them in the end of this week and you can sign up by your head of the house, for Gryffindor is that professor Longbottom, Hufflepuff professor McDonald, Ravenclaw professor Hoult and for Slytherin professor Slughorn. And now I know you are hungry so my final words: Bon Apetit!" En met die woorden verscheen het uitgebreide feestmaal. Al gauw waren de gesprekken weer op volle gang en raakten de schalen leger. Albus had net zijn laatste stukje taart op toen het schoolhoofd opnieuw opstond.
"Now that everyone is satisfied with pancakes and apple pie, I ask to rise on your feet,-" gestommel "thank you, and of we go!"
Magisch versterkte muziek begon te spelen en in koor zong de zaal:
"Hogwarts, Hogwarts,
Hoggy, warty, Hogwarts,
Long have you stand by our side.
Long have we stand with pride.
One more time we ask of you.
Teach us something new.
Hogwart, Hogwarts,
Hoggy, Warty, Hogwarts.
Seven year our home!"
Een laatste galm echoede lang na en Stewart dirigeerde de stilte terug. "That was wonderful! And now; of you go! We see each other tomorrow at eight o'clock for breakfast, and now of to bed!"
De duizend leerlingen stonden op en schuifelden naar de uitgang, nog altijd anderen begroetend. Albus zwaaide enkel, moe, tevreden volgde hij zijn huisgenoten naar de zevende verdieping; de Dikke Dame, geen spat veranderd sinds haar portret hier verscheen, liet hen na het wachtwoord (otiosi) binnen.
Albus vertrok met de anderen jongens naar de slaapzaal. Toen hij eenmaal in bed lag besefte hij dat hij echt weer thuis was. En met een glimlach viel hij in een diepe, droomloze slaap.
Niet bewust van het feit dat zijn vader op wacht stond bij de poort van de school.


Reacties:


Rukia
Rukia zei op 9 april 2017 - 15:50:
en geen vervolg!!!
kom op, wat doet Harry daar? Je bent gemeen, weet je?