Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Duizend Wolven » China's toekomstige koning

De Duizend Wolven

25 april 2017 - 16:29

774

0

201



China's toekomstige koning

"Wat is dat voor wezen?" klonk een stem.

Het klonk niet erg vriendelijk en ongeduldig.

"En waar is die rare, niet sprekende vogel? Breng dat ding naar mij!"

"Sorry, sire, de vogel is verdwenen."

"Nonsens! Onmogelijk! Ga op zoek naar die vogel en snel een beetje!"

"Ja, sire!"

Barbenusa hoorde de eigenaar van de gehoorzamende stem wegrennen. Ze hoorde de andere stem ongeduldig mompelen. Barbenusa besloot haar ogen nog maar even dicht te houden en begon na te denken over in welke wereld ze zou kunnen zijn beland.

Goed, de personen die ik hoorde praten weten niet wat voor 'wezen' ik ben, en dus zijn dit vast geen mensen. Ze weten blijkbaar wel wat vogels zijn, en dus ben ik waarschijnlijk wel op aarde. Wat zouden dit kunnen zijn? Aliëns? Ben ik in een wereld waar aliëns de aarde hebben overgenomen? Oh, die vreemde stem heeft blijkbaar een aantal handlangers. Dus waarschijnlijk is het een belangrijk iemand. Een koning misschien? Hij klinkt alleen niet echt vriendelijk.. Een slechte koning? Ugh, het zou me sowieso niets verbazen als dit een duivels iemand was..

Op dat moment hoorde ze de persoon stoppen met mompelen. Het was even doodstil. Barbenusa hield haar adem in.. Wat geen goed idee was.

"Hahaha.. Ha ha ha!" hoorde ze de stem. "Dat daar ligt ons gewoon af te luisteren! Sla haar in de boeien.."

Barbenusa opende snel haar ogen en voor ze wist wat er gebeurde werd ze overeind getrokken door een paar grijze klauwen. Barbenusa werd in de handboeien geslagen en ze keek verschrikt naar de wezens die haar vasthielden. Het waren hondachtige wezens, wolven leken het, lopend op twee poten. Ze droegen kleding, alsof ze mensen waren! Barbenusa verbaasde zich hier even over. Ook waren de wolven ongeveer net zo groot als zij. Bizar.. Een wereld waarin iedereen een weerwolf is..

"Tjonge, dit heb ik nog nooit in mijn leven gezien!" zei ze terwijl ze de wolven vrolijk aankeek.

Opeens voelde ze een scherpe punt tegen haar rug gezet worden. Barbenusa slikte.

"Dus.. Het wezen kan praten. Mag ik je vragen wie je bent en waar je vandaan komt..?" zei de stem achter haar.

Is dat een mes?
dacht Barbenusa. Oh nee hè..

"I-ik ben Barbenusa. En.. Ik ben een mens. Ik k-kom hier ver vandaan, meneer- sire- w-wat u ook mag zijn.."

De persoon achter haar grinnikte even. "Een mens? Hm, dat is compleet nieuw voor mij.. Ach ja.."

Barbenusa zuchtte opgelucht toen ze voelde dat het mes van haar rug werd afgehaald.

"M-maar wie bent u eigenlijk?"

Op dat moment voelde Barbensua een windvlaag over haar heen komen en plotseling stond er iemand voor haar die haar met een duivelse blik aankeek.

"Mijn naam is Lord Shen. Ik ben de toekomstige heerser van China. Het is vreemd dat je me niet kent, mens.. Maar binnenkort zal iedereen mijn naam kennen!"

Barbenusa keek nog steeds verbaasd en ze bekeek Shen even.

"U bent een.. Pauw?" zei ze langzaam terwijl ze naar zijn witte veren keek en de lange staart die hij achter zich aan sleepte. Zijn staart werd gedeeltelijk bedekt door de lange, grijze mantel die hij droeg.

"Inderdaad," zei Shen. "Breng de gevangene mee naar mijn paleis. Misschien weet onze waarzegger wel wie ze is.."

Barbenusa staarde even voor zich uit terwijl de wolven haar vooruit duwden.

---

Het paleis van deze 'Lord Shen' was erg groot. Het had nogal een Chinese stijl en enorm veel verdiepingen. Barbenusa snapte echt niet wat hier de logica van was; een witte pauw die kan praten, wonend in een Chinees paleis met sprekende wolven als slaafjes. Ze schudde haar hoofd. Voor het paleis zag ze een groot, diep spoor en daarachter een hamer die in de grond stond. Het had een erg lange stok, waarschijnlijk dus niet om spijkers mee in de grond te slaan. Een gevechtshamer, moest het wel zijn. Er hing een rood lint omheen dat wapperde in de wind. Het zag er nogal sentimenteel uit.

"Wat is dat?" vroeg Barbenusa en ze richtte haar geboeide handen op de hamer.

Lord Shen draaide zich om.

"Dit was de hamer van onze zeer geliefde Meester Neushoorn.. De onrechtmatige heerser van Gongmen City," zei hij met een kleine grijns op zijn gezicht. "Maar gelukkig is de rechtmatige heerser teruggekeerd."

"En wie is dat?" vroeg Barbenusa met een domme blik op haar gezicht.

Shen keek haar droog aan. "Ik natuurlijk!"

Barbenusa schrok even. "Heb jij.. Hem vermoord?!"

Shen keek even naar de hamer. "Mijn prachtige wapen heeft hem vermoord."

"Dus JIJ hebt hem vermoord!"

Shen glimlachte. Zijn rode ogen schitterden in de avondzon.

"Ja."

Barbenusa slikte en ze werd het paleis ingeleid door de wolven.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.