Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » De Duizend Wolven » De waarzegster zegt

De Duizend Wolven

25 april 2017 - 16:31

457

0

185



De waarzegster zegt

"Holy Moly Benoli Obi-Wan Kenobi!"

Barbenusa keek vol verbazing om haar heen toen ze het paleis binnen kwam. Nou ja, om haar heen.. Eigenlijk keek ze meer OMHOOG NAAR DE TRAP VAN MILJOENEN TREDEN. Shen was alvast gaan lopen.

"Geen tijd om te treuzelen," zei hij. "Schiet op."

Barbenusa was al kapot toen ze er naar keek.

"Moeten we heel die trap oplopen?" zeurde ze.

Shen keek om.

"Hoezo? Kun je dat niet?" vroeg hij lichtelijk spottend.

Barbenusa voelde geen drang om zichzelf te bewijzen en rolde met haar ogen.

"Natuurlijk niet! Waar ik vandaan kom hebben ze geen gebouwen van een paar honderd meter hoog, en al helemaal geen gebouwen waar de enige kamer helemaal bovenaan is!"

"Maar dat is juist het belangrijkste, Barbenusa! Mijn kamer hoort helemaal bovenaan in mijn paleis te zijn, zodat ik kan kijken over heel Gongmen City en iedereen zal voor me buigen!"

"Dus je bedoelt dat je je kamer helemaal bovenin dit ding hebt zitten, alleen om je macht te tonen?" Barbenusa zuchtte diep. "Soms snap ik echt helemaal niets van psychopaten." Ze keek op. "Oh wacht. Eigenlijk snap ik nooit iets van ze." Ze krabde op haar hoofd. "Zeg, waarom vermoorden jullie eigenlijk sowieso personen? Vinden jullie dat grappig of wat?"

Shen keek een beetje verontwaardigd op.

"Ik zou nooit moorden om mezelf te amuseren, Barbenusa. Ik dood alleen wanneer het echt noodzakelijk is. Ik dood alleen als mensen in mijn weg staan. En de mensen die in mijn weg staan, gaan recht tegen de wet in." Hij spreidde zijn vleugels. "Ik heb het recht om koning te zijn. En dat recht hebben ze van mij afgenomen.."

Barbenusa leek in zijn ogen even verdriet te bespeuren, maar nog geen seconde later liep hij weer verder te trap op.

"Maar, zoals ik al zei: we hebben geen tijd te verliezen!"

De wolven duwde Barbenusa vooruit en zij begon haar lange, vermoeiende klim naar de top van Shens paleis.

---

"Mijn Odin! Ik ben kapot!" zuchtte Barbenusa.

Ze zette de laatste stap en was eindelijk boven in het paleis. Helemaal vermoeid liet ze zichzelf op de grond vallen en ging op haar rug liggen. Shen keek haar dom aan en Barbenusa hief haar handen.

"Wil iemand nu ALSJEBLIEFT deze handboeien weghalen?!" zeurde ze.

Shen keek haar wantrouwend aan. "Je kan zomaar een spion zijn. Ik riskeer niets."

Hij draaide zich om en keek naar het gigantische wapen dat in het midden van de kamer stond.

"Waarzegster!" riep hij.

Barbenusa ging langzaam overeind zitten en zag hoe er opeens één of andere geit aan kwam lopen. Ze zag er best oud uit, droeg lange kleding liep met een stok. Barbenusa vond haar er niet echt duivels uitzien, zoals de rest van de dieren hier.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.