Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » a cursed legacy » 6

a cursed legacy

15 juli 2017 - 14:20

833

2

191



6

De tweeling kon maar net een aankomende rolstoel vermijden. De oude man schold hen de huid vol, maar de twee besloten hem te negeren. Buiten waren er nog meer rolstoelen, voortgeduwd door verpleging of familie. Van Tops was er geen spoor.
'Verdorie, denk je dat ze haar hebben onderschept?' Vroeg Fred nu echt nerveus.
'Weet ik het? Was het Geërgerde antwoord.
In lichte paniek schande George ieder gezicht. Bij Tops wist je natuurlijk nooit. Als een Transformagiër kon de vrouw haar uiterlijk naar hartenlust veranderen. En Tops kenende zou ze er alles aan doen om de twee de stuipen op het lijf te jagen.
En ja hoor.
Toen de tweeling werkelijk de moed begonnen te verliezen, werden ze benaderd door een oud vrouwtje dat bloemen leek te verkopen.
'Jullie zien er uit alsof jullie ergens naar op zoek zijn.' begroete ze hen met een krakende stem.
'Een vriendin. Die als ze niet gauw tevoorschijn komt een trap onder haar kont krijgt.'
Meteen keek het oude vrouwtje hen recht aan.
'Problemen?'
Hoe vaak George dit ook zou zien. Hij kon er maar niet aan wennen waar Tops wel niet toe in staat was.
Haar ogen waren bijna kleurloos als bij een blinde. Haar huid was gerimpeld als een oude appel en was bezaaid met leverplekken. Haar kauwgom roze haar had ze voor de gelegenheid thuis gelaten. Het beetje haar dat ze nog op haar hoofd had was muisgrijs en zag er uit alsof het elk moment uit kon vallen.
'Is dit niet wat overdreven?'
'Dit is geen tijd voor grapjes. Hebben jullie iets ontdekt?'
'Antonin Dolochov. hij houd de ingang van het hospitaal in de gaten.'
Tops schrok zo hard dat haar haar spontaan weer roze werd.
Snel duwde Fred haar achter een boom.
'Voorzichtig. Wil je ons aan iedereen verraden?'
'Sorry oké! Bij Merlijn 's baard als ze er al iemand als hem op afsturen. Ze menen het serieus.'
'Is het niet beter dat we Elena nu weg halen? Ze ligt hier open en bloot.'
'Geloof het of niet. Maar op dit moment is ze veilig. Dooddoeners willen onder de radar blijven. En een aanval op een openbaar gebouw als dit, dat kunnen zelf die idioten van het ministerie niet negeren. Nee, ze zullen wachten tot ze naar huis gaat.'
Het klonk aannemelijk. George voelde dat hij voor het eerst weer kon adem halen.
'Goed, dan hebben we tijd om Elena hier eerder weg te halen.'
'Inderdaad ja. Misschien kunnen we...'
Verbijsterd keken Fred en Tops naar George.
'Elena?' Vroegen ze in koor.
George leek plots erg veel interesse te hebben in de punt van zijn schoen.
'Waarom spreek je over dat meisje, alsof je haar kent?'
De blik van zijn broer boorde zich recht in zijn ziel.
'Het kan misschien zijn dat we enkele woorden met elkaar hebben gewisseld.' Haf hij met tegenzin toe.
Een stevige vuist tegen de schouder was Fred zijn antwoord.
George deinsde naar achter. Wie had gedacht dat zijn broer zo een stevige rechtse had.
'Wees discreet en vooral geen contact met de familie! Welk onderdeel heb je daar niet van begrepen?'
'Het was niet met opzet. Ze dwongen me plots haar te gaan verzorgen. Voor zover iedereen weet is dat mijn werk hier.'
Fred stond op het punt volledig gek te worden, maar Tops stapte in.
'Waar hebben jullie over gesproken?'
'Niets bijzonder. Ze sprak over haar tweelingbroer. Ik sprak over de mijne.'
'Je sprak over mij?'
Tops hief haar hand op.
'Hoe denkt ze over je? Vertrouwde ze je?'
'Ze verwachte dat ik haar zou verzorgen. Maar blijkbaar wist ze zelf meer over dreuzel geneeskunde dan ik. Dus heb ik haar maar in slaap gedaan voor het werkelijk tot haar doordrong.'
'Je hebt magie op haar gebruikt?'
'Fred, bedaar nu even. Denk je dat ze je aardig vond?'
Dit was een vraag die de tweeling niet had zien aankomen.
'Tops. Wat is de bedoeling?' Vroeg Fred.
'Zoals ik al zei. Er zal een moment komen dat we het meisje en haar familie moeten weghalen uit haar vertrouwde omgeving. Wat natuurlijk niet gemakkelijk zal gaan. Wat kan helpen is als ze op dat moment een vriend heeft die ze kan vertrouwen.'
Een tweede demonstratie van Fred zijn rechtse raakte Tops frontaal in haar zei.
Enkele voorbijgangers keken verbijsterd op naar de jongen die net een oud vrouwtje had geslagen.
Tops moest hen tegen houden, voor Fred de volle lading kreeg.
'Je wilt dat mijn broer die obscurial gaat bevrienden? Heb je enig idee hoe gevaarlijk dat is?' Siste hij woedend.
'Fred! Het is een gewoon meisje. Geen Hongaarse Hoornstaart.'
'Een Hongaarse Hoornstaart is onschuldig in vergelijking met wat we hier te maken hebben. George, je hebt de verhalen toch ook gehoord?'
'Inderdaad ja. Ik weet dus ook wat er kan gebeuren als dat meisje in de handen van de vijand valt. Als vrienden met haar worden helpt om haar in veiligheid te brengen dan doe ik dat.'
Fred zag er uit alsof hij elk moment een hartaanval kon krijgen. Tops lachte goedkeurend.
'Gesproken als een echt lid van de orde.'


Reacties:


Rebella
Rebella zei op 15 juli 2017 - 23:55:
Ik moet dit echt even laten inzinken...
Wat een karakteristiek hoofdstuk!
Hoe je Tops beschrijft, ik zie het gewoon helemaal voor me, zoals dat met goede verhalen gebeurd.
De interactie tussen de tweeling is ook zo eentje. Fred, bezorgd over zijn broer, George rationeel en bereid tot het uiterste te gaan.
Prachtig neer gezet!
Ik kijk uit naar de rest, ms Rowling


narcissa
narcissa zei op 15 juli 2017 - 23:01:
Ik vond die beschrijving van Tops als oud vrouwtje echt geniaal. Haar huid gerimpeld als een oude appel, hoe bedenk je het toch.
En ik vind het goed dat George vrienden met haar moet worden. Denk dat het juist voor Elena fijn is als iemand heeft een te vertrouwen. En je kunt veel over Fred en George zeggen ,maar ze wel trouw.

Leuk hoofdstuk dit