Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » a cursed legacy » (no subject)

a cursed legacy

22 aug 2017 - 22:00

352

0

211



(no subject)

Gellert Grindelwald? Wat voor een naam was dat nu weer? En had ze het nu werkelijk goed gehoord? Haar grootvader?
Ze zocht de ogen van haar broer. Daar las ze de zelfde vragen die haar bezig hielden.
'George? Wat is dit?'
'Niets, Elena. Gewoon weer een van zijn vuile leugens.'
'Ben je dat zeker? Heb je je dan nooit afgevraagd waarom ze nooit naar Zweinstein zijn gegaan? Om dat die seniele idioot van een Perkamentus gewoon te laf was om het nageslacht van zijn oude vijand toe te laten.'
'Laf? Bij mijn weten was het Perkamentus die Grindelwald uiteindelijk verslagen heeft.' Beet George terug.
Werkelijk, waar hij plots het lef vandaan haalde om zo een grote mond op te zetten tegen een van de gevaarlijkste dooddoeners ooit? George begreep er niets van. De man leek de kleine opfrissing van zijn geheugen trouwens niet te smaken.
'Geloof wat je wil, Wezel. Maar dit is ook niet ter zake. Ik ben hier voor de tweeling. En voor jullie eigen goed doen jullie dit ook.'
George voelde de adem van Elena in zijn nek. Bijna instinctief greep hij haar hand en kneep er in.
'Dat gaat niet gebeuren. Let maar op.'
Hij wist ook wel dat het een loos gebaar was, en hij begreep niet waar het plots vandaan kwam.
'Hoe galant. Ik vraag me alleen af hoe onze koene ridder gaat reageren als hij het lichaam van een van zijn beste vrienden te zien krijgt.'
Het leek wel alsof alle lucht uit George zijn longen werd geslagen.
'Remus? Waar is hij?'


Elena voelde de grond onder haar voeten wegzakken. Dit was het dan. Ze kon toch niet verwachten van haar beschermers dat ze het leven van iemand zouden opofferen die duidelijk een goede vriend van hen was?
'Jij vuile...Als je ook maar een haar op zijn hoofd krenkt dan...'
De man met het zwarte haar liep op de man af, maar werd maar net tegen gehouden door de donker getinte man.
'En daar hebben we Sirius, onze favoriete bloedverrader en dierenliefhebber. Ben je het nu nog niet beu om de heilige uit te gangen? Zodra het ministerie je vind doden ze je toch.'


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.