Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Overige » Hell Hol. Ft. Shawn Mendes » Hoofdstuk 5.

Hell Hol. Ft. Shawn Mendes

17 sep 2018 - 16:34

872

0

108



Hoofdstuk 5.

liedje: Shawn Mendes - A little to much.

'Laat haar even slapen Shawn. Ze heeft maar een uurtje ofzo geslapen vannacht.' Ik hield mijn ogen dicht. Ik was blijkbaar in slaap gevallen. 'Hoe weet jij dat?' 'ik slaap niet diep, dat weet je. Ik hoorde Aaliyah weg lopen. Aaliyah was bang en iedereen sliep behalve Lieneke. Lieneke heeft met haar gepraat en uiteindelijk is Aaliyah bij haar in slaap gevallen. Ik heb af en toe even gegluurd maar alle keren dat ik mijn ogen open deed, keek lieneke gewoon voor zich uit. Een uurtje voor jij wakker werd is ze in slaap gedommeld. het is een goede meid, Shawn.' Het was even stil. Ze stonden dicht bij, maar niet naast me. 'Ze heeft hem vermoord mam.' ik hoorde een zachte snik van zijn kant komen. 'Denk je dat ze dat zomaar zou doen? zonder reden bedoel ik dan?' 'Dat weet ik niet. ik ken haar verder niet.' 'leer haar dan kennen. Ik weet wel dat Aaliyah gehecht is aan haar. Dus haal je zusje niet bij haar weg oké? wat jij doet moet je zelf weten.' Ik hoorde Shawn hmm-en. Ze liepen beide weg en voor even dommelde ik weer weg.

Zodra ik weer wakker werd zag ik Aaliyah over het podium lopen. Iedereen lag te slapen.
Ik stond op van mijn stoel en legde mijn tas onder mijn stoel neer samen met mijn stok.
Mijn mes stopte ik weer in mijn koppel en liep daarna naar Aaliyah toe.
'Wat doe jij kleine meid?' 'Waken, net zoals jij deed gister.' Ik begon zachtjes te lachen.
'en nu eerlijk?' Haar gezicht betrok. 'Ik ben bang.' Ik ging op mijn knieën bij haar zitten. 'Dat snap ik.' 'Ik wil zoals jou zijn. Jij bent helemaal niet bang. Jij gaat alleen de deur uit. Jij beschermt ons. Ik wil ook zo zijn.' Dit keer verdwijnt mijn lach. 'Zal ik je een geheimpje vertellen?' Aaliyah knikte. 'Wacht hier.' Ik sprong het podium af en pakte voorzichtig de gitaar van Shawn die naast hem lag en liep vervolgens het podium weer op.
Ik ging in de kleermakerszit bij haar zitten en begon te spelen en te zingen:

She would not show that she was afraid
But being and feeling alone was too much to face
Though everyone said that she was so strong
What they didn't know is that she could barely carry on
But she knew that she would be okay
So she didn't let it get in her way

Sometimes it all gets a little too much
But you gotta realize that soon the fog will clear up
And you don't have to be afraid, because we're all the same
And we know that sometimes it all gets a little too much


Ik keek even naar Aaliyah, waar een traan over haar wang liep.

She would always tell herself she could do this
She would use no help it would be just fine
But when it got hard she would lose her focus
So take my hand and we'll be alright
And she knew that she would be okay
So she didn't let it get in her way

Sometimes it all gets a little too much
But you gotta realize that soon the fog will clear up
And you don't have to be afraid, because we're all the same
And we know that sometimes it all gets a little too much, yeah
A little too much, I said a little too much, oh

Sometimes it all gets a little too much
But you gotta realize that soon the fog will clear up
And you don't have to be afraid, because we're all the same
And we know that sometimes it all gets a little too much yeah

Sometimes it all gets a little too much
But you gotta realize that soon the fog will clear up
And you don't have to be afraid, because we're all the same
And we know that sometimes it all gets a little too much


Nadat ik de laatste akkoorden had aangeslagen en het laatste woord had uit gesproken, vloog Aaliyah me weer om mijn hals. 'Het blijft ons geheimpje oké?' Ze knikte enthousiast.
'Ik wist niet dat jij gitaar speelde.' Ik haalde lachend mijn schouders op. 'Nu wel. Nog een liedje?' Ze knikte vrolijk. 'Welke?' Aaliyah begon na te denken. 'Ken je liedjes van Shawn?' ik tuitte mijn lippen. 'Alleen het nummer Nervous omdat een vriendin van mij die wou horen. Die is van Shawn toch?' Aaliyah knikte. 'Dan die.' 'oké dan.' Ik zocht de juiste akkoorden weer op en begon te spelen. Aaliyah zong met mij mee.
Toen we klaar waren schrokken we beide van geklap. De manager, Shawn zijn ouders en hemzelf stonden bij de rand van het podium. Maya, Jayden en Rick zaten nog bij elkaar in de zaal. Ik keek naar Shawn die ook mee stond te klappen. Ik stond op en gaf hem zijn gitaar weer terug. Ik voelde me ongemakkelijk worden. 'Ik ga even naar mijn plek oké?'zei ik toen maar tegen Aaliyah. Ik gaf haar een knipoog en liep terug naar mijn stoel.
Ik was de aandacht niet meer gewend en ik wou er ook niet aan wennen. Want diep van binnen wist ik dat we hier niet eeuwig konden blijven. Het eten was al bijna op en het zou ook niet lang duren voor dat de elektriciteit er mee op zou houden. Dit was van korte duur.
Ik moest een oplossing zien te vinden. En wel snel.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.