Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Alex Evans » What I like About You Is What You Like About Me. » What I Like About You Is What You Like About Me. (1)

What I like About You Is What You Like About Me.

7 okt 2008 - 21:43

620

1

335



What I Like About You Is What You Like About Me. (1)

Vrijdag 1 september.
7:00
18°C
Zacht briesje

Zacht opende Melody haar ogen. Ze was al bijna weer vergeten hoe het geluid van haar wekker klonk. Na 2 maanden hoorde ze het rotding weer afgaan. Zo zou het de komende 10 maanden wel meer gaan, aangezien het de eerste schooldag was. Die dag het voor haar de eerste dag op het Dawson College. Eigenlijk was ze wel blij dat ze naar Montreal verhuist was. Het was hier lekker rustig, in vergelijking met Brussel, waar ze als kind in België werd opgevoed. Haar moeder had haar vertelt dat ze gingen verhuizen, vlak voordat de zomervakantie begon. Eerst voelde ze zich er slecht bij, maar ze was blij dat ze naar een plek zouden verhuizen, waar ze hopelijk nooit meer gepest zou worden. De reden daarvoor was dat ze een aparte stijl had. Ze was niet zoals de gewone meisjes van tegenwoordig. De meesten droegen nu bijna allemaal skinny jeans, maar Melody niet. Al van kinds af droeg ze broeken met wijde pijpen. Niet zo heel wijde pijpen, maar toch, het was breder onderaan haar lievelingsbroeken. Verder hield ze er niet van om zoals de meest meisjes scene of emo truien en T-shirts te dragen. Nee, voor Melody hoefde het niet. Zij was blij met haar gewone truien met rits en zonder patroon op. Meestal waren die kleuren wit, zwart, grijs, blauw, rood of roze. Desondanks werd ze toch uitgescholden voor emo. Omdat ze eyeliner droeg. Wat een stomme reden!

Nog steeds slaperig, kwam ze haar bed uit, en slenterde naar de badkamer. Ze bekeek zichzelf eens vluchtig in de spiegel, waarna ze een diepe zucht slaakte. Dit zou een lí nge dag worden. Ze was best zenuwachtig. Je gaat niet elke dag naar een school waar je niemand kent. Voor haar was dit een nieuwe start. Nieuwe dag, nieuwe school, nieuwe vrienden...Het kan niet stuk! Of wel soms? Ze nam een douche en droogde zich daarna af met de handdoek aan het rekje. Snel wikkelde ze zich in haar zachte lichtblauwe badjas, en ging terug haar kamer binnen. Ze ging haar inloopkast binnen en vond wat ze zocht. Haar favoriete T-shirt. Het was er eentje van het merk Abbey Dawn. Juist ja, dat was het merk van Avril Lavigne’s kledinglijn. Ze had een heel pak van haar T-shirts, maar dit was absoluut haar favoriete. Ze pakte ook haar Lee broek en haar adidassen. Daarmee vertrok ze naar de badkamer. Ze opende daar een lade en haalde schoon ondergoed uit. Ze begon zich om te kleden en wanneer dat achter de rug was, begon ze aan haar haren. Ze nam een lik wax in haar handen, verspreidde het een beetje, en begon toen in haar haren te kneden. Daarna nam ze een borstel en begon haar haar lichtjes te touperen. Ze was erg blij met het eindresultaat. Dan was haar make-up aan de beurt. Er kwam enkel eyeliner, mascara en een ietsepietsie oogschaduw aan te pas. De oogschaduw gebruikte ze voor onder haar oog. Want, ze was nog niet heel erg goed in oogschaduw aanbrengen op het ooglid. Dus om een groot fiasco te voorkomen, hield ze het maar bij wat oogschaduw onder haar oog. Wanneer haar make-up op haar gezicht zat, haar haar mooi was, en ze haar kleren aanhad, ging ze naar beneden. Daar zat haar moeder al in de keuken de krant te lezen. “Goeiemorgen mam!”¯ zei Melody. Haar moeder keek op van haar krant en glimlachte, zoals ze altijd deed. “Goeiemorgen liefje, goed geslapen?”¯ vroeg ze. “Ja, goed geslapen, maar te weinig.”¯ Gniffelde Melody. Haar moeder schudde lachend haar hoofd. Melody gaf haar moeder een kus op haar wang en vergezelde haar aan tafel. Daar nam ze een toastje en begon boter te smeren.


Reacties:


Mango
Mango zei op 8 okt 2008 - 20:02:
Echt mooi geschreven. Snel verder!
Wil je me trouwens zeggen wanneer de nieuwe er is?
xX