Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Het Tweede Griffel Zusje » Elizabeth Griffel

Het Tweede Griffel Zusje

21 okt 2018 - 19:51

452

0

244



Elizabeth Griffel

Ik ben Elizabeth Griffel, maar mijn vrienden noemen me Liz of Lizzie. Ik ben het één jaar jongere zusje van Hermelien Griffel. Net als Harry Potter en mijn zus ben ik opgenomen in de Wemel familie. Zijn de broers van Ginny mijn boers en de ouders van Ginny mijn tweede ouders. Zelfs toen ze erachter kwamen dat ik in Zwadderich terecht was gekomen. Natuurlijk was Hermelien even geschrokken en baalde Ginny flink, toen ze haar toekomst plannen (die we in de zomervakantie hadden besproken) in rook op zag gaan. Ze herstelde snel, toen we onze rooster kregen en we erachter kwamen dat veel lessen gewoon samen hadden. ~

Derde persoon

'Dus, Lizzie, vertel.' begint Ginny terwijl ik naast haar op haar bed plof. 'Nog leuke Zwadderich jongens aan de haak geslagen vorig jaar?'
Elizabeth werpt een blik op haar zus, die op haar opklapbed zit te lezen. 'Ieuw, nee...' en kijkt met een doordringende blik naar Ginny.
Ginny giechelt. 'Hermelien heeft wel iemand op het oog, toch Hermy?'
Dezelfde blik werk nu gehooid door de oudere Griffel, over haar boek heen. Ginny stopt met giechelen en kijkt naar haar schoot.
'Wat zijn jullie saai, zeg.' mompelt ze.
Elizabeth zucht. 'Oké, er is wel iemand.' Ginny springt opgewekt op en zelfs Hermelien haar ogen schieten weg van haar boek.
'Wie, wie, wie? Is het Greg? OH, het is Robbie. Of NEE, Hermes!' Lizzie opent haar mond, maar sluit hem gauw. Ginny zit bijna op haar schoot. 'ZEG NOU!'
'Hermy, wie vind jij leuk dan?' zegt Elizabeth, snel het onderwerp veranderend.
Hermelien haar ogen schieten terug naar haar boek en doet net alsof ze aan het lezen is. Voordat iemand nog wat kan zeggen vliegt de deur open en staat Bill Wemel in de deuropening. Elizabeth staat gauw op en springt hem in zijn armen.
'Bill!' piept ze enthousiast en plant een kus op zijn wang.
'Hé, Lizzie, mama zei al dat jullie hier waren. Hoi, Hermelien.' zegt Bill lachend. 'Ik kwam jullie halen voor het eten.'
'Blijf jij ook eten?' vraagt Elizabeth, als ze gauw mee de gang oploopt.
'Natuurlijk, ik moet toch even bijkletsen met mijn lievelings Zwadderichje.' Elizabeth trekt speels aan Bill zijn staat en hij laat lachend zijn hand door haar haar gaan.
Iedereen zit beneden al klaar, met honger in hun ogen. Hermelien duikt gauw weg van Ginny, met één laatste waarschuwende blik en gaat tussen Percy en Harry inzitten. Ginny loopt achter Elizabeth aan en gaat snel naast haar zitten. Ze wacht geduldig tot Bill en Elizabeth klaar zijn met praten over zijn baan als vloekbreker voor Goudgrijp.
'Lizzie,' fluistert Ginny, als Bill zich omdraait naar zijn moeder. Elizabeth draait zich met een vork in haar mond om naar Ginny. 'Wat?' vraagt ze met een mond vol aardappel.
'Wie vindt je nou leuk?'
Elizabeth rolt met haar ogen en schenkt haar aandacht weer aan haar bord. Ginny ziet dat ze rood wordt en begint haar te porren. 'Zeg nou. Zeg nou.'
'Het is Malfidus.' fluistert ze heel zachtjes.
'Je vindt Malfidus leuk?' schreeuwt Ginny.
Iedereen aan tafel valt stil en kijkt van Ginny naar Elizabeth.
'Nee!' zegt Hermelien vol afschuw, meteen begrijpend wat er aan de hand is, en lijkt misselijk te worden.
Elizabeth staat op van de tafel, haar gezicht een Griffoendor rood.
'Wie vindt wat van die sukkel?' vraagt Ron, een kippenpoot voor zijn mond houdend.
Elizabeth draait zich met een ruk om en vlucht naar de tuin.


Reacties:

Er zijn nog geen reacties op dit verhaal.