Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Harry Potter » Naamloos... » Hoofdstuk 20

Naamloos...

7 juni 2009 - 18:53

378

2

198



Hoofdstuk 20

Dit ieniemienie stukje even om te laten weten dat ik dus absoluut niet stop (wat ik eerst wel van plan was) en dat ik weer lekker veel ga schrijven - dankzij Phae. Dus bedankt daarvoor. Echt heel erg bedankt.

‘Sam! Geef je bord even, wil je?’ riep Tops.
Sam keek haar even raar aan en stak toen zijn gouden bord vol afgekloven kippenboutjes in de lucht.
‘Nee, niet dat bord. Dat andere.’
Sam snapte het nog steeds niet.
‘Sukkel. Hoe traag van begrip kun je zijn? Je schaakbord, slimmerd!’
‘O! Zeg dat dan.’
‘Dat zei ik.’
‘Nee. Nee, dat zei je niet.’
‘Ach, laat maar. Geef gewoon.’
Sam haalde zijn schaakbord onder de tafel vandaan en gaf het aan Tops, samen met een katoenen zakje vol schaakstukken.
‘Oké, nou jij begint,’ zei May.
‘Ja. Oké. O, kijk! Ik kan de maan zien!’
‘Maan? Ik - ga even naar de WC!’
En weg was May. Met opgetrokken wenkbrauwen keek Tops haar na. Van waar die haast? Tops besloot maar even te wachten en zette de schaakstukken neer. Een paard, een toren, een loper, pionnetjes, nog een loper, een koning -
‘Shit!’
Alles was op de grond gevallen. Tops zuchtte en raapte het weer op.
Zes pionnetjes, een loper, twee paarden, een koning, twee koninginnen, een toren, een tweede loper; bijna alles stond. Tops zette de laatste pion neer en keek op de klok. Al vijf minuten voorbij. Waar bleef May? Nou ja, vijf minuutjes was niet zo lang. Nog vijf minuutjes gingen voorbij en Tops begon zich echt af te vragen waar May bleef. Ze zuchtte en liep naar de tafel van Ravenklauw, waar Sam aan het Knalpokeren was.
‘Hoi. En, wie gaat er winnen?’
Sam maakte een chagrijnig knor-geluidje en Tops glimlachte. Sam dus niet. Ze leunde op Sam rug en keek over zijn schouder mee. Tegenover haar zaten drie jongens, een met zwart haar, een met bruin haar en - en Pablo! De jongen naast hem stootte hem aan en wees naar Tops. Pablo knikte en keek haar vuil aan, wat Tops op de een of andere manier vrolijk maakte. Ze grijnsde en streek met haar hand door Sam’s zachte haar.
‘Leg die aas neer!’ fluisterde ze in zijn oor en Pablo zag bijna groen van jaloezie. Vlug liep Tops weer weg, want ze was bang dat Pablo iets naar haar hoofd zou gooien als ze langer bleef. Zuchtend liep ze weer naar de tafel van Huffelpuf. May was nu al twintig minuten weg. Misschien was ze gaan slapen of zoiets. Nee, dat zou je wel gezegd hebben.

Wie weet waar May is? In een PB’tje graag!


Reacties:


Eef95
Eef95 zei op 9 juni 2009 - 17:35:
ikkeeeeee!!


Phae
Phae zei op 8 juni 2009 - 23:16:
deze is echt suuper.
Hihi, omdat jij hem zo leuk vind.
niks aan mij te danken.. jij schrijft het toch?
tot morgeauh! x