Welkom op FanFic.nl

De Nederlandse website waar je fanfiction kunt lezen én schrijven.

Nu on-line: (0)

Home » Pokémon » Pokemon: New Legend » Episode 15: Zo vader, Zo Andrew

Pokemon: New Legend

15 juni 2009 - 19:38

1608

1

274



Episode 15: Zo vader, Zo Andrew

Nadat onze vrienden Cerulean City hebben verlaten zijn ze nu op weg naar Vermillion City, waar de volgende Pokémon Gym zal zijn. Ze liepen richting het zuiden tot opeens een bekend gezicht hun pad kruiste. Het was Pikachu. Hij sprong op Andrews hoofd en bleef er zitten.
"Pika!" zei hij. Daarna hopte hij naar beneden en begroette Bulbasaur.
"Hey, Pikachu, das een tijd geleden." zei Andrew. "Waar is papa?"
"Jij kent die Pikachu?" vroeg Brenna.
"Jep, dit is de Pikachu van mijn vader." zei Andrew.
"Mag ik je Pokédex dan even lenen?"
"Dat hoeft niet meer." zei Andrews vader die het blijkbaar veel rustiger aandeed dan zijn Electric-type Pokémon.
"Papa!" riep Andrew en hij rende naar zijn vader toe.
"Hey, Andrew." lachte hij. "Hoe gaat het met mijn Pokémon Trainer."
"Goed, ik heb al vier Pokémon." zei Andrew. "Een Bulbasaur, een Pidgeotto, een Mankey en een Charmander."
"Zo!" zei Andrews vader en hij keek verder op. "En zo te zien heb je vrienden met wie je meereist."
"Ja, dat zijn Brenna en Brian."
"Brenna, hè?" vroeg zijn vader terwijl hij van Brian naar Brenna keek. "Ik geloof dat ik iets voor je heb."
Uit zijn achterzak haalde Andrews vader een Pokédex. Het had een roze kleur, terwijl die van Andrew rood was.
"Een Pokédex!" riep Brenna uit. "Dank je wel."
"Professor Oak vroeg of ik hem mee wou nemen. En je vader vroeg het weer aan Professor Oak." legde hij uit.
Pikachu, de muis Pokémon, hij slaat elektriciteit op in zijn rooie wangen en gebruikt die energie voor zijn aanvallen.
"Maar pap, wat doe je hier eigenlijk, alleen Brenna's Pokédex brengen?"
Andrews vader lachte. "Nee, ik bezocht een oude vriend van me. Ik heb een achtergelaten Pokémon gevonden in Viridian City. Volgens Zuster Joy is hij gezond, maar hij moet wel sterker worden."
"Wat voor een Pokémon?" vroeg Brian.
"Kom maar met me mee, dan kun je het zelf zien." stelde Andrews vader voor.

* * *

Na een wandeling van een klein kwartiertje kwamen ze aan bij een klein hutje, met een opmerkelijk groot veld, waar veel Pokémon waren.
"Gerard, ben je er nog." zei Andrews vader.
"Ah, William, fijn dat je er bent." klonk er vanuit het hutje en een oude man kwam tevoorschijn.
"Ah, ik zie dat je gezelschap hebt meegenomen."
"Ja, dit is mijn zoon, Andrew, en dit zijn zijn vrienden."
De vrienden begroetten hem en Bulbasaur keek zijn ogen uit.
"Kom erbij, jongens. Mijn vrouw heeft koekjes gebakken."
Andrew nam een stoel en na wat aarzelen volgden Brian en Brenna zijn voorbeeld.
"Maar wat was nou die Pokémon die je hebt gevonden?" vroeg Brenna.
"Daar is hij." zei William.
Uit het hutje kwam een Squirtle gestapt.
"Wauw! Het is een Squirtle" riep Brenna uit.
Squirtle, de kleine schildpad-Pokémon. Na zijn geboorte zwelt zijn rug op en verhardt het langzaam tot zijn schild. Na geruime tijd kan deze Pokémon evolueren in een Wartortle.
"Lijkt me vet om een Squirtle te trainen, misschien evolueert die dan in een Wartortle, net als die van Sanne." zei Brenna.
Squirtle keek op.
"Squir..." zei hij onverschillig.
"Hij is waarschijnlijk achtergelaten door een trainer." zei Gerard. "Dus waarschijnlijk is hij nog niet sterk genoeg om te vechten."
"Dat is onzin," zei Brenna boos "Ik heb een hele tijd geleden een Butterfree gevangen die ook achtergelaten was en het is, durf ik te zeggen een hele sterke Pokémon."

* * *

Na zich voldaan te hebben aan koekjes, waren onze vrienden klaar om te gaan. Maar ineens werden uit de hoge bomen langs het huis twee Pokéballs gedropt. Een met Bellsprout, en de andere met Koffing.
"Team Rocket!" zeiden de vrienden.
Prepare for trouble
And make that double
Om de wereld voor verder verval te behoeden
Om de mensen van ons volk te kunnen beïnvloeden
Om kwaadaardigheid van liefde aan te tonen
Om dichter bij de sterren te kunnen komen
Toni
Tanja
Team Rocket vlamt met de snelheid van het licht
Vecht als een man of geef je over en zwicht
Bellsprout!
"Wat komen jullie hier doen?" vroeg Gerard kwaad.
"We komen hier voor Squirtle." zei Toni.
"Die krijgen jullie niet." zei Andrew.
"Oh, nee. Koffing, SmokeScreen."
"Snel Bulbasaur, zorg voor Squirtle." zei Andrew
Bulbasaur pakte Squirtle en klemde het vast.
"Butterfree, ik kies jou!" riep Brenna en Butterfree kwam uit de Poké Ball.
"Gebruik Whirlwind." zei ze.
Butterfree deed dat en de SmokeScreen ging weg.
"Niets stopt ons." zei Tanja
"Dat dachten jullie" zei Andrew. "Charmander, ik kies jou!"
Charmander kwam uit zijn Poké Ball.
"Charmander, Double Team."
Charmander gebruikte zijn snelheid zodat het leek alsof er meerdere Charmander waren.
"Zo als het een battle is wat je wilt dan kun je er een krijgen." zei Tanja.
"Bulbasaur, vlucht met Squirtle." zei Andrew
"Jullie moeten meegaan, ik ga ook." zei Gerard tegen Brenna en Brian.
"William en zijn zoon kunnen dit wel aan."

* * *

"Dit wordt een Tag-battle." zei William. "Pikachu, laat zien wat je in huis hebt."
Zo stonden Pikachu en Charmander aan de ene kant en Bellsprout en Koffing aan de andere kant.
"Klaar, Charmander?" vroeg Andrew.
"Char!" zei Charmander kort.
"Goed, Laten we beginnen met een Flamethrower op Bellsprout."

Ondertussen waren Bulbasaur, Squirtle, Gerard, Brenna en Brian al een stuk verder het bos ingelopen.
"Ik hoop dat Andrew en William Team Rocket goed aan het lijntje kunnen houden."
"Voorlopig zullen we wel veilig zijn" zei Gerard.
"Hé Bulbasaur, volgens mij kun je Squirtle wel los laten." zei Brenna. Bulbasaur liet Squirtle van zijn bol afrollen. Squirtle rende naar Brenna toe en sprong in haar armen.
"Zo, dat was mijn loopje wel." zei Brenna.
"Ik geloof dat de problemen nog niet voorbij zijn." zei Brian, terwijl hij rondkeek. Ze waren omsingeld door een groep Ekans.
Ekans, de slang Pokémon, Ekans is een stil maar dodelijk roofdier. Zijn eten bestaat voornamelijk uit Pidgey and Spearow eieren. En om zijn prooi helemaal door te kunnen slikken kunnen zijn kaken los van elkaar en wijd open.
"Dit is het Ekans-gebied van het bos, we moeten weg." zei Gerard.
"Geen tijd, we zijn omsingeld!" riep Brian.

* * *

Alle vier van de Pokémon waren redelijk verzwakt. Het was duidelijk dat Team Rocket Andrew en zijn vader wouden verslaan.
"Zeg waar Squirtle is en we zullen jullie sparen." zei Tanja.
"Er valt niks te sparen." zei Andrew en hij keek naar zijn vader. "We moeten ze omsingelen." zei hij.
"Maar hoe?"
"Pikachu kent toch ook Double Team?" vroeg Andrew.
William knikte.
"Pikachu, Charmander, Double Team!" zeiden de twee.
Pikachu en Charmander creëerden klonen, waardoor Bellsprout en Koffing omsingeld waren.
"Koffing, Smokescreen." zei Toni.
Koffing ademde in en blies een grote wolk rook uit zijn gaten.
"Charmander gebruik jóuw Smokescreen aanval." zei Andrew en hierdoor werd een extra laag toegevoegd aan de rook waardoor Bellsprout en Koffing in een verstikkende rookwolk zaten.
"Pikachu! Thunderbolt" zei William en Pikachu gebruikte zijn energie in zijn wangzakken op de rookwolk, die langzaam weer oploste. Bellsprout en Koffing waren door de combinatie van Smokescreen en Thunderbolt helemaal verlamd.
"Tijd om het af te maken, Charmander. Flamethrower." zei Andrew.
"Pikachu, Thunderbolt, nog een keer." zei William, de twee kleine Pokémon gebruikte hun aanval op Koffing en Bellsprout waardoor ze in no-time verslagen waren. Ze deinsden achterover en kegelden hun trainers de lucht in.
"TEAM ROCKET HOUDT HET WEER VOOR GEZIIEIEIEN!!!" riepen ze.
"Snel we moeten Brenna en Brian halen." zei Andrew.

Ondertussen waren Brenna, Brian en Gerard, samen met Bulbasaur en Squirtle.
"Er zit niks anders op we moeten tegen ze vechten, anders worden we levend voedsel." zei Brian. Maar opeens kwam er een kolom van vuur door het bos en raakte een van de Ekans.
"Andrew!" zeiden Brenna en Brian tegelijk.
"Hallo, iedereen ongedeerd?" vroeg hij, terwijl hij Charmander aan zijn zijde had.
"Waar is William?" vroeg Gerard.
"Hij let op het huis." zei Andrew. "Maar we hebben andere zaken, zie ik."
Andrew keek naar de groep Ekans die nogal gemeen keken.
"Charmander, Flamethrower, Bulbasaur, Razor Leaf."
Charmander en Bulbasaur begonnen allebei met hun aanvallen.
Squirtle trok aan Brenna's broek.
"Squir, squir." zei hij, terwijl hij zijn armen boog als een bokser.
"Jij wilt ook vechten?" vroeg Brenna. "OK, Water Gun!"
Squirtle nam diep adem en spoot een sterke straal water.
De combinatie van gras, vuur en water explodeerde in het midden van de Ekans die alle kanten op vluchtten.
"Dit is onze kans." zei Gerard, we kunnen nu terug.

* * *

Eenmaal aangekomen bij Gerards huis rustten onze vrienden uit tot de volgende dag. Die ochtend vertrok de groep weer.
"Het was heel fijn" zei Brian tegen Gerard. "Bedankt voor uw gastvrijheid."
"'t is niks." zei Gerard. "Kom gerust een keer langs."
"Hé Andrew, doe je best." zei William. "Wees sterk en jullie ook." zei hij tegen Brenna en Brian.
De vrienden vertrokken, maar Squirtle rende achter de groep aan.
"Squirtle! Squirtle!" riep hij.
De groep stopte.
"Ik geloof dat je met ons meewilt." zei Brenna tegen Squirtle toen ze op de hurken ging zitten.
"Squir!!!" riep hij vrolijk.
"Mag ik?" vroeg ze nog aan Brian en Andrew.
"Tuurlijk." zei Andrew.
"Je verdient het, Brenna!" zei Brian.
Brenna pakte een Pokéball en hield die voor Squirtle gezicht. Squirtle drukte het knopje in zodat de Pokéball zich activeerde en Squirtle opslokte. Brenna had een Squirtle gevangen. Brenna gespte haar nieuw gevulde Pokéball aan haar riem en vervolgde haar pas om Brian en Andrew bij te houden, maar of ze de goede kant opliepen...

==Ondertussen nadat Gerard en William onze vrienden hebben uitgezwaait==
"Zeg Gerard."
"Ja, William."
"Gaan ze niet de verkeerde kant op?"
"Jep."
"Oh. Maar waarom zeggen ze niks."
"Je wordt pas een goeie trainer als je verdwaald"
"Juist."


Reacties:


simonella
simonella zei op 27 juli 2009 - 19:32:
haha "je word pas een goede trainer als je verdwaalt"die zin is echt grappig